Kaosretning

 

 

 

Andre høstdagen, helg, men hverdagen banker på. Jeg vet ikke jeg…

 

 

 

 

Jeg er som et sort hull i hodet. Tanker og planer blir sugd inn i det.

Det er liksom ingen ord igjen.

Jeg får ikke til å ta ned en retning.

Kommer ikke langt nok ‘ut’ i fra meg sjøl til å få overblikk og forstå.

Jeg føler jeg ingen retning har…

 

 

Ferien er nesten over, eller den er over. På mandag stiller jeg til det vanlige møtet.

Til tross for energitomhet, gleder jeg meg.

Tror jeg.

Kanskje energien kommer da…

 

 

Fra i fjor sommer til for noen uker siden har fokuset på inntak av mat vært ganske konstant. Faktisk lå omtrentlig 15 kilo igjen på ‘veien’ jeg har gått.

Nå med ferie og slikt, har et par kommet tilbake.

Og hodet mitt virrer.

På den ene siden et overfokus på mat, jeg vil spise.

Ikke nødvendigvis usunt.

Riktignok drakk jeg en flaske cola her om dagen, det smakte faktisk.

Jeg syns brus er alt for søtt.

Har også spist lys brødmat som er kjøpt.

Men alt slikt bør tolereres når det ikke er det regelen.

 

 

I går handla jeg.

Jeg tok ‘ruta’ mi; grønnsaksavdellinga, meiriprodukta og noen hermetiske bønner.  

Kjøpte litt ren fisk og et lite stykke rent kjøtt.

Ble også en pakke peanøtter og to øl.

Helt greie innkjøp.

Men inne i kjøleskapet har jeg en overmoden brokkoli og noen rødbeter.

Jeg bør få brukt disse, dermed går turen inn i oppskrifter…og så kjenner jeg den dårlige energien på å gå i gang med noe.

Bør også bake brød.

Burde en hel masse ting.

Må handle for mor.

 

 

I går, etter tannlege og handling var jeg fullstendig oppbrukt.

Tannlegen sjekka, stakk redskapene mine inn i munnen, pirka bort i nakne tannhalser så det skar.

Ingen hull, men hun tok en puss.

Til og med tannpuss er grusomt, jeg prøvde å slappe av.

 

 

Hjemme var jeg ikke til noe mer, ville bare sove.

Fikk med nød satt varene inn i kjøleskapet.

Greidde ikke konsentrere meg.

Greidde ikke lese, greidde ikke tenke.

Tror det var det å sitte i tannlegestolen som var årsaken.

Planene var mange nok; støvsuge og vaske noen rom, ut å se etter sopp, en tur innom kontoret.

Jeg prøvde meg på såkalt alternativ tenkning, tok opp noen sider på netter, forsøkte å se en video.

Hodet tok ikke imot noe.

Litt slik er det i dag også.

Litt tungt og nokså tomt.

 

 

Ute regner det.

 

 

Jeg har tatt av senga, skal skifte på den.

Har vaska noen kopper og sett på oppskrifter, som jeg allerede har skrevet.

Jeg vet jeg kommer meg inn på «veien» igjen.

Kanskje tok også disse videoene jeg kikka på for et par dager siden en del energi.

Så to videoer med «nær døden» opplevelser.

 

 

Jeg er i en prosess.

Tror en alltid er i prosesser på den ene eller andre måten.

Akkurat nå må jeg finne en «tråd» for å starte å nøste.

Finne fram til min vei igjen.

Og så er det kunsten å gjøre de riktige valga her og nå. For å få dopaminutløsinga, for det handler kanskje aller mest om det.

Gjøre de riktige valga for seg sjøl og bli glad for det.  

 

 

Og for å avslutte dette innlegget, som kanskje virka noe dystert. Dette handler overhodet ikke om jeg har det tungt, det er bare masse tanker og det er spennende. Så ingen depresjon og jeg håper virkelig ingen ble det av å lese.

 

Ønsker deg en lørdag full av glede.

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Slitsomt når en ikke klarer å lande, for så å komme videre, eller på rett kjøl. Skjønner godt hva du skriver om, og er heldighvis ferdig med den biten på mye, og føler jeg har landet.
      Håper du får ro, og tid til å lande, det krever veldig mye ro, og det rekker du jo ikke å få.
      Skulle så gjerne gitt deg litt ro ❤️
      Håper du har en fin kveld. Din kveld 🥰

      1. Det er veldig godt når en lander og vet hvor en skal 🙂
        Har sannsynlig et stort behov for inen krav, men i dag begynner jeg på arbeid igjen.
        Helga var rolig og litt utslått 🙂
        Fin dag, Heidi.
        Klem <3

    2. Noen ganger fungerer ikke kompasset helt som det skal, men til slutt peker det i riktig retning ❤️ Håper du får en fin søndag, masse klemmer 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg