Kav

 

 

 

 

Oj og oj, det er fredagskveld. Og jeg er kommet hjem. Det er bare godt.

 

 

 

For dette ble en lang dag.

Våkna i stressmodus.

Prøvde i tankene å pakke alt inn i denne dagen. Skulle både det og det…, var tanken.

I går oppdaga jeg en regning som var borte og en annen jeg ikke visste om. I tillegg var sykemeldingen min kommet til ende, og det gjorde meg superstressa.

Så enda flere ting kom bort.

Da jeg skulle mose suppa var dingsten frampå stavmikseren borte. Jeg fant heller ikke igjen pennen som jeg nettopp hadde brukt.

Spekulerte på om en husnisse hadde flytta inn.

For enda flere ting har kommet bort i det siste.

Og så var plana å spise veldig få kalorier.

 

Starta dagen med mange telefoner.

Det er så mye å ordne.

Ringte firmaet for den bortkomne fakturaene, for å få sendt den digitalt. De var dratt på julebord.

Ringte til kirkekontoret, for den andre, den jeg fant, gjaldt festeavgift på gravene for besteforeldra mine. Det var far i sin tid som tok seg av dette.

Jeg har arva dette.

Sendte melding til alle de var besteforeldre til. Ingen av oss møtte de, de var døde begge, lenge før vi alle ble født.

Fikk ganske raskt svar fra alle, så nå er gravene  berga for nye ti år.

 

Fikk melding om noe som var lånt til museet, så tenkte jeg måtte få henta det i dag. Skal levere tilbake. Henta med mor i samme slengen, hun ville gjerne være med på kjøretur.

Det var mørkt da jeg var ferdig på museet.

 

Fikk snakka med legen, to uker til med sykemelding.

Føler absolutt jeg trenger det.

Denne dagen viser hvor dårlig jeg fungerer.

 

Tur ut og mine minimum av skritt, som kanskje er noe av det viktigste, ble ikke.

Litt det samme i går, men fikk rydda bort ting i hagen.

 

Resten av helga skal være mer i ro.

Bør ha mer ro.

 

Jeg har rota i papir. Håper jeg greier å rydde i dette papiret. Få hodet mitt til å virke for å lage system.

Jeg kaver litt.

Men det blir bedre.

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Veldig gjenkjennelig det med at det er alltid noe å ordne og ting som forsvinner… og glad jeg ikke vet hvor mye tid jeg bruker til å lete etter ting… kan bli mye stress av mange småting. Håper du får slappet av i helgen og slipper MÅ- ting

    2. Jeg leser jo ofte bloggen din, og det virker som du har litt for mye å gjøre. Ikke lage for mange planer. Sette ned foten og si NEI til noe. Man må ta hensyn til seg selv, ellers går det dårlig. Håper du får en rolig dag i dag, hvor du kan tenke og gjøre alt i et godt tempo 🙂

      1. Takk for godt råd. Tror ikke det er så mye jeg har å gjøre, men det blir det i hodet mitt. Prøver skikkelig å roe ned, ikke stresse. Føler jeg sier «nei» til det meste. Helga ble fin til slutt, tror jeg er i en grundig læreprosess <3

    3. Kjenner meg godt igjen og har noen sånne dager selv innimellom også 🙈 Tenkte det samme som Frodith, om at det virker som du har litt mye å gjøre. Kan være smart å si nei innimellom, så du ikke sliter deg helt ut. Håper du får en avslappende og fin lørdagskveld, klems 🤗🤗

      1. Ja, vi er nok mange som strekker på. Likevel er jeg nede på et minimum, velger det meste bort. Men må nok få denne berømmelige energien på fote. Takk godt råd. Klem <3

    4. Uff og uff. Godt du fikk lenger sykemelding. Men jeg tror du må øve det stort på å si NEI!!!! Føler virkelig med deg her. Stress er ikke godt. Ikke ha dårlig samvittighet for de skrittene du ikke fikk, men vær stolt over alt du har klart. Håper du virkelig får slappe av i helgen. Klem

      1. Tror også sykemelding var det beste nå, men fryktelig lei av å klare så dårlig. Tror faktisk jeg har et innebygd stress, tåler ikke lengre å skulle ‘noe’. Tenkte det jeg også, det med skritta, men tror jeg har veldig pliktgreie i meg, uansett, så må nok justere den noen hakk ned. I dag ble en veldig nydelig dag. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg