“Kjære kylling”

 

 

Knall og fall på livets autostrad. Resultatet er at ord og innhold flakser sin vei.

 

 

 

For å være ærlig, jeg blir så lei av å skrive om utfordringer. Når det kjeder meg slik, hvordan kan jeg ikke kjede andre -.

Hodet blir helt tomt.

Jeg har vært på nok et besøk til tannlegen. Legen ringte om fortsatt for høye leververdier, det som er positivt er at jeg må vente ennå to uker med å ta sprøyta jeg ikke liker.

 

Helse, økonomi og energi er ikke på parti.

Og det blir ikke bedre av å psyke seg ned med slikt.

 

 

Så jeg må gjøre en øvelse på å se på det som er bra, for det er alltid noe som er det.

 

  • Har nevnt sprøyta jeg ikke skal ta ennå på et par uker, det er godt å tenke på.
  • Jeg har meditert nesten hver dag, men må nok se lengre fram etter effekt.
  • I går satte jeg meg ned for å tegne, men økta ble kort.
  • Det er snart påske, det betyr at våren er godt i gang. Utenfor soverommet mitt står en selje med gåsunger på.  Skal ta inn noen kvister.
  • Jeg har endelig montert en genser og ble fornøyd.
  • Faktisk er jeg i gang med å strikke sokker.
  • Og angående påska, noen av barna kommer hjem. Usikker på hvilke dager og om kjærestene er med. Vurderte baking i dag i forbindelse med påska, men det var ikke riktig dag til slikt.
  • Ellers har jeg hatt flere besøk. Ene var en nabo, hun kom med kommentar som fikk meg til å skjønne at hun ikke har vært her på mange, mange år. Litt flaut. Fikk en nydelig plante.

 

Har tenkt en del på år som har gått og muligheter som er passert. Så jeg må finne de mulighetene jeg kan glede meg over .

Ser mye går på det mine barn gjør. Når yngste får produsert en film, mellomste lager en sang eller eldstemann mekker musikk. Ja, nå har forresten mellomste lekt seg med å lage musikk også. Men hun har så mange småburleske innfall, nå er det småe snutter med sanger om mat hun har laga og lagt ut på Insta.

 

Vil dele den ene med dere.

 

 

12 kommentarer
    1. Når livet byr meg imot, så gjør jeg også som du gjør. Notere alt de gode. Tenker om dem og listen blir veldig lang:)
      Ja, vi har mye å være takknemlig før.

    2. det er viktig å fokusere på det som er positivt,men skjønner att økonomien kan slite når store regninger skal betalast,tannlegen koster desverre,håper alikavel att du får det til og att ukene blir litt enklere

      1. Når bil og tenner og mye annet skulle bli reparert, og alt MÅ og BØR, da hjelper det lite med noe titusener – så ja. Men egentlig burde en ikke bekymre seg, det bruker å løse seg. Riktig fin uke til deg. Klem <3

    3. Her har du hatt tankespinn som bare det. Blir det feil å kalle det en slags vårrengjøring i tankeskapet… ? Jeg har aldri prøvd meditering… Men filosoferer smått litt sånn for meg selv… 😀 Artig at kreativiteten blomstrer hos deg og dine. Begge guttene mine spiller, selv eldste som begynner å nærme seg 50. Spiller slagverk.. yngste er en kløpper på gitar. Nå er han coach for et av barnebarna som mekker musikk, faktisk i samme gate som det du delte med oss 😀 Artig, all honnør til kreative ungdommer 🙂

      1. En “vårrengjøring” er alltid på sin plass :). Meditering er vel mye, egentlig. De eldre hadde noe de kalte ‘skyming’ før de tente lyset og mens mørket la seg. Da gjorde de ingen oppgaver, bare lot tankene flyte.
        Så artig at du har barn som holder på med musikk…og barnebarn. Det gir mye gede. Så vi er heldige og har mye å glede oss over der, skjønner jeg <3.

    4. Livet er visst ikke for pyser, pleier vi å si. Det å ha skrevet ned en plan er ikke dumt. Jeg har også en sånn liste. Noen ganger får jeg krysset av litt, andre dager blir det skrevet inn nye ting. Jeg tegner/skriver også en slags dagbok. Nei, jeg er ikke der inne hver dag, men av og til. Tegner noen streker, skriver noen ord, eller godord til meg selv, blar litt i det jeg har skrevet og tenker. Kanskje det er ti innlegg for hvert år der, ikke mer. Men det er ganske rart å bla seg tilbake og se hva jeg har skrevet til meg selv, skisset opp og fargelagt, bemerket eller diktet.
      Så flinke unger du har. Du kan virkelig kjenne på stoltheten der. Nyt søndagen til din ære. Klemsiklem:)

      1. Tror du er riktig flink til å få plass til de gode tingene å gjøre. En slik dagbok høres fint ut <3.
        Takk, søndagen ble litt utfordrende, men var godt når jeg kunne lene meg tilbake etterpå. Sier det om barna mine, de er ikke "skryteunger" (ingen har tatt den skryteutdannelse), men kreativitet eier de og de er hele. Det godt! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg