Klarere

 

 

Noen timer til egen disp. Nå har jeg behov for akkurat det. Stort behov.

 

 

 

Den lille turen min er tatt. Temperaturen er mild og god. Tok med fotoapparat i dag også.

 

Passerer pus på tur ut.

 

Det begynner å bli nakent, brunt og vått. Det gjør så godt med en slik liten tur.

 

De to tvillingaspene tomme for løv.

 

Hente inn ved, rusle rundt.

 

Dagene har rent avgårde. De har rent slik at jeg var helt ulykkelig.

I gårkveld spekulerte jeg på hva jeg egentlig holdt på med.

I dag slo det ned i meg, nå tok jeg ikke nok vare-.

Tok ikke nok vare på meg sjøl.

 

Så da er jeg i gang med det, nå.

 

Rart dette, når det blir for mye og for mangt, blir jeg sønderrevet og mye mer sårbar.

– Du er for hårsår, sa faren min, da jeg var framom dem etter et møte.

 

Men nei, tror ikke det, jeg har absolutt følelser, det er ikke det, – så kombinasjonen slitenhet og følelser kan bli for mye. Der slitenheten er problemet.

Jeg våknet i dag med kvernende tanker, analyse og så videre. Helt til at jeg kom fram til at nå har jeg holdt meg sjøl under pisken igjen.

Den tanken hjalp.

Vi mennesker kan være fryktelig på å piske oss sjøl i rundt. Tror ikke jeg er alene om dette fenomenet.

Tålegrensen kan nok være forskjellig.

 

Jeg har hatt tre dager med mye program. Først helsa, etterpå jobb.

Du må nok henge en stund til, sa legen.

Hun mente det heldigvis ikke bokstavelig. Men det jeg pakker i meg har ikke den gode effekten. Så kanskje nok et skifte av medisin, men før dette, skal det måles om jeg får nok.

Kropper er forskjellige, og jeg er stor….ja, litt stor også, men mest høy. Så da blir det mye kropp, kanskje det hjelper med øka inntak. Blææ

Om ikke blir det neste å få dette innført intravenøst.

 

Men Trondheimsturen var også hyggelig. Møte med begge døtrene, søster og et tantebarn.

Kinobesøk og ut å spise.

Andre dagen hadde jeg en lang stund med mellomste, veldig hyggelig. Det er så godt å dele tid med henne, med dem alle, høre hva hun tenker og er opptatt av. Snakke sammen.

 

Så hadde vi en merkelig opplevelse, vi kom inn i en butikk.

Jeg ble fryktelig svimmel.

Jeg også, sa mellomste.

Vi tok en runde, men jeg var nesten redd for å deise i bakken…eller oppi nips, napps, glass og ting.

Det ga seg med en gang vi var ute. Dette var på et senter. Nabobutikken var det ikke problemer i.

 

Rare greier.

 

Jeg kjøpte også inn mat med lite karbohydrater i. Vurderer sterkt å prøve keto-diett.

Både for helse og vekt.

Men jeg har både denne Oslo-turen om en knapp måned og litt etter kommer jula. Så lefler bare med det framover nå.

Tanken er å gå inn for det på nyåret. Det er en del å sette seg inn i.

 

Det var mørkt da jeg kom hjem på onsdagskvelden. Skikkelig belgmørkt.

Neste dag, altså i går, var det å stuke seg inn i jobb.

 

I gårkveld følte jeg meg som en idiot, gjennomsiktig, krafsa og dratt i, veid å funnet for lett til alt. Som noen som bare skal brukes og ikke har noen plass.

 

Min og hjortenes sti og huset, hjemmet mitt.

 

Men i dag skjønte jeg det, nå var tøylene mine for stramma.

Snill musikk, snille tanker, godhet og forståelse for seg sjøl….det til.

 

Jeg har ennå noen timer til jobb.

Kanskje gjøre noe fornuftig, i den milde, snille dagen.

Slik som vaske vindu, for eksempel.

 

Da blir sikta enda klarere

 

Utsikta, en bør kunne se nogenlunde klart.

 

 

 

4 kommentarer
    1. Man må bli flinkere til å ta like godt vare på seg selv ..som man tar vare på andre, men det er ikke lett det der.. Så bra du har prioritert noen timer på deg selv..og vært ute og tatt flotte høstbilder..vakkert der hos deg 🙂 Man blir jo ofte ekstra følsom når man er oversliten.. Rart med den butikken..kanskje noe med lyset som gjorde at dere ble svimle..eller..? Klem og kos deg som best du kan <3

      1. Ja, det et viktig å huske dette. Ta vare på seg sjøl. Det er godt å ta turer ute, ta bilder, men det vet du alt om. Så mange fine bilder du har presentert oppover. Det kunne sikker være lyset, eller noe slikt på den butikken Men rart var det. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg