Kos og kaos

 

 

For en kavete dag, håper jeg kan få den til å lande. Føler meg bak-fram og tankene i uorden. Dette må ryddes opp i.

 

 

 

 

For det første ble dagen annerledes enn tenkt tidligere i uka, dagen skulle bli rolig.

Tenkte jeg.

En rolig dag denne uka, en fredelig plett i en travel uke.

Det jeg skulle i dag ble avlyst, så dagen ville nok bli fin og rolig.

Og det føltes godt, i går hadde jeg denne slitne følelsen av å være ukonsentrert.

 

Etter jobb i går, da jeg skulle finne noen papir og ikke fant de, da ble det sikkelig kaos. Papir over alt, alle bunker med forskjellige innhold. Alt fra epikriser til regninger.

I den ideelle verden er dette sortert og satt fint inn i permer.

Før møtet om kvelden ble det en tur, tur for å se på brønnen, der alt så greit ut. Vi rusla ned i kveldsmørket, naboen og jeg, etterpå fikk jeg servert nystekte rundstykker. Vi skulle få ordna et organisasjonsnummer for salg av fiskekort og tror vi fikk det til. Så det var lett å løpe ned til meg sjøl i mørket, etterpå. Det var yr i lufta og grunnen var litt isete.

En grei dag å avslutte etter utførte oppgaver. 

 

 

Men så begynner dagen i dag…

Jeg skal ikke så mye, men må handle for mor i løpet av dagen.

Tanken er å ta fri, eller nesten fri, da jeg ikke behøvde ut å kjøre til dette møtet.

 

Telefonen ringer. Like før hører jeg på radioen om bilulykke like ved her jeg bor.

 

Mor har ikke brød, sier lillesøster på telefonen, hun hadde snakka med henne like før. 

 

Jeg kjøpte brød til henne på lørdag, det er ikke å finne. Men i går fikk jeg beskjed hvor mye brød som var igjen, hun skulle ha igjen til frokosten i dag.

Så jeg begynner å ringe til mor, men får ikke kontakt. På mobilen ramler meldinger inn både på message og chat. Svarer, ringer mor igjen, prøver å sortere i papir over alt…

Kjennes ut som jeg står på skrå i tilværelsen, får ikke orden på noe.

Bildet er tatt av Elisa fra Pixabay

 

Tapper i vann for en koppvask, koker opp vann, ringer mor igjen-.

Nye meldinger ramler inn, tre personer jeg kommuniserer med, får svart…

Ringer igjen.

Får laga meg frokostdrikken min. Hører et helikopter i lufta, tenker på de som er involvert i ulykken, om det er noen jeg kjenner.

Får bestilt time til mor og meg hos frisør.

 

Endelig får jeg tak i mor, da er hjemmetjenesten kommet dit. Får vite at hun har brød til frokosten. Hjemmetjenesten sender meg handleliste.

 

Så får jeg satt meg ned med vannet med lime, ingefærshoten og fettkaffe. 

Setter på en maskin med klær før jeg setter meg ned med data’n i fanget.

Kanskje jeg kan få dagen til å fungere nå.

 

Jeg må få unna papiret, har så vidt begynt på sorteringa. Golvet er ruskete og kopper må vaskes. Jeg må finne ny dato for møtet vi skulle ha i dag, det betyr to telefoner. Jeg må se på tidsbruken min, sjekke om det er noe jeg MÅ gjøre på jobb.

Bør kanskje ha fri i dag, føles slik.

Kanskje avslutte dagen i basseng i kveld. Etter handling og besøk hos mor.

 

 

Påska nærmer seg, to kommer nok hjem, men vet ikke hvilke dager. Den tredje hadde lyst til å invitere hjem til seg.

Har lyst til å bake noe.

Bildet er tatt av Andy fra Pixabay

Tenker alt blir slik som det skal.

De som kommer, kommer.

De jeg møter, møter jeg.

Det jeg får bakt, baker jeg.

Alt blir slik det skal.

 

 

En ny dag er godt i gang.

 

 

 

 

 

12 kommentarer
      1. Fettkaffe er kaffe med fett i, kan være forskjellig; smør, egg, fløte. Det er ofte brukt MCT-olje, så jeg bruker det sammen med ghee (klarert smør). Noen mener det har forskjellig positiv effekt, ofte brukt sammen med Keto og periodisk faste.

    1. Ja, alt blir slik det skal. Godt din mor hadde brød da. Men de papirene må du nok fikse, før du får oversikten over det hele. Utrolig mye vi har rundt oss, men det er slett ikke lett å få til alt vi vil hver dag. Håper kvelden din blir rolig, og at du rekker bassengtrening. Klemsiklem.

      1. Ja, de papirene… De er i alle fall sortert nå 🙂
        Kom meg såpass sent på butikk og til moren min etterpå, så fant ut det bare ble stress med basseng. Tror jeg må lande litt om dagen.
        Klem <3

    2. Alt blir slik som det skal, kanskje ikke alltid det vi skulle ønske eller trodde, men dagen blir sånn den blir. God klem med ønske om en god helg til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg