Kvart og kvint

 

 

 

Det er så godt når helga nærmer seg. Og nå du venter besøk er den ikke mindre god.

 

 

 

Fredagen kom.

Fredagen er blitt min fridag, de fire første dagene i uka jobber jeg.

Må si jeg gleder meg til mandagen, til å gå ned og starte med planene, jobben og så gleder jeg meg til fredag. Da er jeg oftest sliten og faller litt sammen. Etter en uke.

 

For jeg har satt opp giret, så på fredag føler jeg meg oftest brukt opp.

 

Vi ble enig om at jeg skulle komme å hente midterste på Øra, sjøl om bussen gikk fram. Hun kom utover på besøk.

Vi fikk handlet og så hadde vi blitt enig om å kjøre rett forbi der jeg bor og direkte til mormoren.

Midterste hadde lyst vi skulle overnatte der, for å kunne være sammen uten stress, med mormor sin.

 

 

På turen mekka midterste sammen en musikk snutt.

Hun er i gang med å lære seg spansk bedre, så hun hadde skrevet en spansk sang. Den fikk hun lagt ut før vi var framme hos mor.

 

Vil du høre er det bare å trykke på bildet under:

 

 

 

 

Vi fikk en hyggelig kveld med mye snakk.

Neste dag tok tok vi oss god tid etter frokosten.

Vi rakk også en kopp kaffe litt senere.

Vi begynte å snakke om sommerens utstilling.

På museet.

Leker.

Kortspill.

 

En påske savna vi Svarteper-kort.

foto:asbjørg

Jeg satte i gang å lage kort.

De korta ble veldig populær og brukt mye opp gjennom åra. 

 

Nå tok vi fram korta og spilte et slag.

De fungerer ennå.

Her holder mor korta av seg og far.

foto:asbjørg

 

For det var i hovedsak dem vi kjente som jeg tegna.

Her er det som da var min familie på den tida.

Yngste var ikke født ennå.

foto:asbjørg

 

Det er koselig å være sammen.

Og så fikk jeg gjort slik jeg ikke har kapasitet til de ettermiddagene jeg kommer innom. Gå gjennom klær, sette på noen vasker, sortere.

 

Det lei nokså langt på dag da vi tok veien hjem til en lørdagskveld der vi strikka, snakka og så litt på tv.

Og klokka ble mange nok da vi fant ut at lørdagen var over.

Halv to, sier midterste…

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
      1. Takk, de har gledet mye oppover åra.
        Tida går forskrekkelig fort. Snart ny helg igjen. Og jeg fikk meg en overraskelse over hvor lang tid det har gått uten jeg har svart på kommentarer:o
        Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg