Kveld med tårer

 

 

Mørket legger seg mykt inn til. Naturen retter seg mot høsten.

 

 

 

Men luften er varm i humøret.

Veien hjem gir fred.

Hvile i mørket.

Utlyset tennes for å ønske gjesten velkommen. Om han kom-. Men heldigvis er ingen gjest i vente.

 

 

Det er godt å åpne døren til sitt eget hjem, etter endt dag. Etter og ha vært ute, ute og møtt folk. Folk er både hyggelig, morsomme og krevende. Alle som er midt i seg sjøl.

Tenne ytterlampa.

 

 

La lyset kaste sin begrensninger ut i mørket. Møtet mellom tårene og lyset lager eventyr.

 

 

Slik at jeg blir stående å se.

Nyte leken med farger, lyset og mørke.

De beste tårer som finnes.

-De vakreste.

 

Ingen sorg i tårene som henger ned fra festene sine.

 

-Eller fuksia.

 

 

Den ble oppkalt etter den tyske botanikeren Leonhart Fuchs i 1753. Dette finner jeg skrevet på Wikipedia. Også at blomsten blir kalt Kristi blodsdråpe og at det vitenskapelig navnet er Fuchsia.

 

At det finnes mange utgaver vet jeg.

Jeg syns de er vakre. Derfor må jeg forevige de denne sensommerkvelden.

 

Som sender varm og god luft ut i mørket mens jeg låser meg inn under tårene og tenner lyset. 

 

 

God natt og gode drømmer<3

 

4 kommentarer
      1. Tusen takk, så trivelig å høre. Så koselig å høre at besteforeldrene dine hadde tårer, det er så mange fine utgaver av tårene. Klem og godtatt 🙂 <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg