Let, og du skal finne

 

 

 

I dag fikk jeg en liten forsmak på jobb. Jeg har rota bort et gavekort og tatt årets første bad.

 

 

 

 

Så en dag med sprik.

Jeg er trøtt.

Og så er jeg drittlei av å være sliten.

Men jeg fikk hengt opp noen plakater og henta ut et lydanlegg tidlig i dag. Var også en snartur innom kontoret.

 

Vel hjemme fikk jeg faktisk solt meg og lest i en bok.

 

Inni mellom leter jeg.

 

I fjor fikk jeg et gavekort til fødselsdagsgave.

Skulle kjøpe et plommetre.

Det nærmer seg datoen for at det ikke er gyldig.

 

Så fant jeg det, trodde jeg.

Men sannsynlig skal det være et kort inni denne papirfolderen, og her er ikke noe kort.

 

 

Jeg må bare finne det, men hvor…

Fikk det av barna, og fryktelig sørgelig om jeg ikke får benytta det.

 

 

I kveld sendte en nabo melding om jeg ville være med å gå tur og ta et bad. Så nå har jeg tatt årets første bad.

Det var på tide.

Vi bada i kulpen på sætra.

 

 

Men jeg har blitt så passiv, tiltaket har stukket helt av.

Etterpå, nå, så er jeg helt ferdig.

Mens jeg venter på at to brød skal bli ferdig. De står og heves, skal stekes.

 

Har hatt en ny leteraid.

Slik er det med leting, det gir deg ikke fred.

 

Er noen av dere synske og kan fortelle hvor gavekortet ligger?

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. veldig trist om gavekortet er borte ,det skulle være en naturlig plass å ha den i lommeboken eller håndveska tenker eg ,ønsker deg lykke til med letingen .ikke kjekt å være sliten og tiltaksløs heller ,jeg var litt sånn i går ,men i natt fikk jeg skikkelig søvn så nå føler jeg meg utkvilt :=)

      1. Ja, det er fryktelig kjedelig, men SKAL finne det :). Takk for at du ønsker meg lykke til <3. Jeg har lett både i vesker og lommer og i den ene pengeboka som aldri er i bruk utenom til reiser i andre land. Så godt at du fikk bli uthvilt. Tror de elektriske utladningene oppe i lufta tærer på.

    2. Så godt at du har fått bada på sætra! Sende over en virtuell energiboost for slitenheta. Håpe du våkne uthvilt i dag, og at gavekortet dukke opp. Mine forslag e at det kortet ligg i en yttergang oppå ei hylle, evt bokhylle eller nedi en skuff.

    3. Sliten er ikke gøy nei ! Bra du koste deg litt med bok da. ..<3 Håper du finner gavekortet.. som fruensvilje var det første jeg tenkte lommeboka..eller glidelåsrommet på ei veske.. God helg <3

      1. Nei, og det vet nok du mye mer om enn meg. Men av og til spekulerer jeg på om en bør presse mindre. Ja, må finne det gavekortet. Får sannsynlig ryddet….eller rotet, ha, ha, som et ledd i denne leitinga :).Vesker er endevendt, kortholdere og den ene pengeboka, Takk, og god helg til deg også <3.

    4. Det er så forbasket med å miste slikt! Sjekk kortlommebok om du har…
      Utenom så hørtes det ut som en bra dag dette…:)
      Du har i hvertfall både badet og solt deg og lest i en bok…

      1. Fryktelig, jeg prøve å lete meg systematisk i gjennom alle logiske og etter hvert ulogiske steder. Var veldig godt med det lille badet. Og boken må jeg få lest ferdig snart :).

    5. Desverre ikkje synsk og ligg sikkert på ein lur plass,som iallefall var lur.
      Eller du hadde tenkt å brue det i fjor,tok det med,men gløymde å handle..
      Høyrest ut som det kunne vore meg.

      Syns du har fått unna ein masse på ein dag eg.Berre å sette små krav:-)Ha ein fin dag

      1. Ja, sannsynlig hadde jeg det med meg til Trondheim en eller annen gang i fjor høst, om ikke har det bare falt ut fra papirfolderen, og da kan det ha blitt liggende mellom papir. Men får rydda og sortert i ting jeg skulla ha gjort lenge :).
        Takk, men arbeidskapasiteten min er nok litt sørgelig…så blir så en vurdere å kaste håndkleet inn, elle hva det nå heter. Takk, håper du får en fin dag. Jeg har forresten prøvd flere ganger å klikke på linken for jeg regner med du må ha blogg, men lykkes ikke i å finne det ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg