Som en bok

 

 

 

Er livet mer spennende enn en bok… eller er det mindre spennende syns du -.

 

 

 

Er dagene mindre fargerik enn hva man ser på film.

Eller er livet mer…

Jeg vil påstå at det akkurat er det.

Livet folk lever, uansett hvordan det blir levd, er en fortelling.

Alle liv er fulle av kjærlighet, begjær, sorg og glede.

Folk som er der, eller ikke er der.

 

Latter og tårer.

 

Mitt liv løper jeg etter for å leve det.

Og hele tiden skjer det, hver dag er det hendelser.

 

 

Om det ikke skjer utenfor en, så kan det foregå handlinger på innsiden.

Tanker-.

Håp-.

Ønsker-.

Ting å frykte-.

 

Jeg lever delvis uten fallskjerm.

Til en hver tid er liver her.

 

Akkurat nå.

 

Følelser som går i en eller annen retning.

Til og med når livet føles flatt, trist, tungt – en lever så inn i hampen.

 

 

Og skal en slutte å leve -, slutte å føle-, slutte å drømme, om en blir eldre?

 

 

Det jeg satser på til en hver tid -, ikke sikkert det går veien, men opplevelsen en følte når en trodde…

Skal en ikke glede seg over den følelsen en hadde, i stedet på å pusse sorgen over  at det ikke ble slik en trodde.

 

 

 

Kvelden er rosa.

Det er sensommer.

En nydelig sensommer.

 

 

 

Jeg har laget meg juica av appelsin, druer og ingefær.

Den smaker perfekt.

 

 

Ute siger mørket på, skulle ta bilder av kvelden – men så ringte telefonen.

Da får jeg finne en annen illustrasjon.

Mens hører jeg på min nylagde spilleliste.

Der jeg har samlet mye av musikken jeg liker.

Den skal jeg presentere om et par dager.

Akkurat nå er det en gammel låt av Duffy som spilles.

Deler den gjerne.

“Mercy”

 

 

 

Er livet ditt en bok?

 

Riktig godt natt.

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Ja, var nydelig skrevet. Tør ikke tenke på om livet mitt hadde vært en bok.🤔 hadde garantert vært mange spennende bøker av mange bloggere her inne også. Håper du drømmer noe fint🤗

      1. Takk 🙂
        Det tror jeg også, derfor er det så spennende å møte mennesker. Få vite litt av det livet har servert.
        Det skal jeg prøve, du er sikkert på jobb – så du får vente med drømmene til i morgen tidlig 😀

    2. Livet er så mangt, og vi klarer å henge med, noen ganger i nuet, og av og til helt på villspor. Men det er jo spennende å se hva det kan bli. Likete musikken du valgte, herlig.

      1. Duffy er herlig, husker jeg hadde helt crush på den da den kom ut.
        Ja, noen ganger er vi på vi ville veier og noen ganger er vi helt på.

      1. Nei, en trenger heller ikke skrive den. Men hvert liv er interessant på hver sine vis. Det et det som gjør liva så spennende, variasjonen ❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg