Livets hurtigtog

 

 

Det var dette hurtigtoget, det fyker forbi… det ryker forbi… Det er liksom annethvert skritt jeg er nede på jorda. For det er et renn.

 

 

 

 

Nettopp kommet inn døra etter jeg dro ut tidlig i går morges.

Badedrakta er hengt til tørk.

Kom meg i bassenget, sjøl om det føltes for mye. Men må si det gjorde fantastisk godt.

Med nisselue.

Etterpå fikk vi servert gløgg og både frukt og annet godt.

 

Det er snart jul.

 

Var også innom mor, fikk henta opp ved. Det var før bassenget.

Jeg ville bare sovne, så ikke så rart at mor mente jeg burde ta kvelden med ro.

 

For jeg hadde vært på tur.

 

I går morges stressa jeg alt for tidlig avgårde og trodde jeg var alt for sent ute. Men det viste seg jeg var for tidlig.

Vi var tre som skulle samkjøre.

Jeg satt på.

Samlinga jeg har nevnt i tidligere innlegg, var en blanding av jobb og fornøyelse. Stedet var et stykke inn i Romsdalen mellom høye fjell.

Kavli Moen gård med en interessant historie.

Det ble en svært hyggelig samling med veldig mye god mat, som vi fikk presentert før hver rett. Mye spennende både av kjøtt og fisk.

Rommet fikk jeg for meg sjøl.

Det ble seint nok for meg, gikk vel opp i tov tida, men når vi skulle tidlig opp i dag igjen var det sent nok.

Og så fikk vi utdelt årbøkene.

Alle fikk vi en hver, vi som hadde skrevet artikler fikk to ekstra. I tillegg fikk vi med oss bøker som skulle gis i gave og en kasse for salg.

Eneste som var dumt på turen var at jeg mista brillene mine. Men kan ikke forstå noe annet enn at de på dukke opp igjen.

 

Dagen før jeg reiste ble jeg sendt ut på et uventa oppdrag.

Et hus ikke så langt unna meg hadde begynt å brenne. Jeg forsto nok at det var alvorlig da ja jeg så mengden av utrykningskjøretøy.

Kvelden i forveien kjørte jeg forbi og så folk innenfor kjøkkenvinduet.

Nå er de en mindre.

Det er trist når triste og alvorlige hendelser skjer.

Det at julen straks er her gjør ikke saken det minste bedre.

Unge folk som går ut av tilværelsen er det også mye av, sjøl om jeg ikke er personlig berørt.

 

Men jula kommer uansett hva som skjer.

Om en uke bør situasjonen i rundt meg være ganske annerledes. Men akkurat nå skal jeg finne min egen seng.

Jeg er trøtt som fy.

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jula kommer uansett hva vi gjør….. Og et svinger hos deg, i full fart til tider…. Opplevelser og greier. Det er det som holder oss i “ånde” men toget kan gå hakket for raskt av og til 🙂 klems

    2. Ja, jul blir det uansett. Ikke gøy med ulykker eller brann, og sikkert ikke gøy uten briller heller? Men du hadde deg visst en fin tur. Gøy å få utdelt bøker da, med dine ord også i! Gratulerer. Kos deg med minnene, og ha en vakker helg. Klemsiklem:)

      1. Turen var fin. Har ikke åpnet boka, gruer meg til å lese min egen artikkel. Men takk :).
        Det har vært for mye trist i det siste, noen får en spesiell jul.
        Brillene går nesten greit, men kjøring i mørket er utfordrende.
        Klem <3

    3. Du har mye å ordne med – høres ut som et koselig opphold inne i Romsdalen! Brann er uhyggelig – sånn før jul er ting spesielt! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg