Lørdag hele dagen

 

 

 

 

Tanken, så god. For det er det, lørdag hele dagen. Smaken av ordet gir en god ettersmak.

 

 

 

 

Stå opp, vite at dagen er fri, kjenne på fred i kroppen.

 

Sette på vannkokeren, sjekke temperaturen utom vinduet samtidig.

Ikke så varmt, bare 10 grader og det er overskya.

Likevel tar jeg fram sommerdyna mi.

Setter på en vask med svarte og mørkeblå klær.

Presser en halv lime i glasset og fyller etter med vannet som har kokt opp.

Slår på radioen gjennom mobilen og ni-timen strømmer ut av høytaleren som står i stua.

 

Det lukter også hegg fra stua, en lukt som er en mellomting mellom god blomsterduft og kattepiss.

Usikker på om buketten må ut, den blomstrer hvitt på bordet og består altså av hegg sammen med spirea og søtmispel.

 

I dag skal håret dusjes, planlagt at det skal tas til slutt og uten såpe, trodde ikke fleire dager uten hårvask ble resultatet av dette.

 

Mellomste datter sender meldinger, hun er i gang med innspurten av bachelor’en sin.

Jeg vurderer en Keto-diett eller Vektklubben, for jeg må.

Det er ubehagelig å være så overvektig som jeg er nå.

 

Nesten det dobbelte av det jeg var før jeg begynte å prøve å bli mor.

 

En St. Hansaften på slutten av åtti-tallet.

 

foto: asbjørg, fra tidligere denne uka

 

Var i gang for noen uker siden, men husker ikke en gang hva jeg skal skylde på.

Anna en tid og energi.

 

Tanker en lørdag.

 

Snart kommer minstesøster med mor, vi skal en tur til Øra.

Mor skal kjøpe et par stoler på lufteverandaen og vi tenker å spise der.

En tur for nytte og kos.

 

Slik vil denne dagen også rusle avgårde.

 

 

 

 

Ønsker deg en fantastisk nydelig lørdag.

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg er enig med det i det der med energi å tid, for å tenke på slanking. Jeg detter fort utpå med feil mat hvis jeg er sliten, eller har mye å gjøre. Må ha ork liksom. Godt med lørdag hele dagen. Jeg skal gå å spise frokost på cafe. Kald grøt på veggis-kafe 🙂

      1. Kos deg med grøten. Og lørdagstanken er veldig god.
        Ja, det er noe med den orken…, tenker at tanker må likevel hjelpe, vet bare ikke hvilke tanker ennå :).
        Riktig god helg <3.

    2. Håper dagen har vært fin.🤗
      Det er godt med noen lørdager som ikke er helt smekkfulle og man får tid til å slappe av og bare puste. Kos deg masse resten av kvelden.🌸🌱🦋

    3. Det har den, nå er det godt å være hjemme.
      Viktig å puste :D. Håper helga di gir deg noen pustepauser også. God helg videre.

    4. Bare tanken om livstilsendring er klok. Da forbereder man seg i hodet og begynner å ta bedre valg. Vektklubben er fin for der spiser man vanlig mat. Du kommer snart i gang om du vil, det er jeg sikker på. Lett er det ikke, men det går seg til. Klemsiklem:)

      1. Akkurat nå tror jeg kanskje ikke det er nok å forberede i hodet. Har vært med i vektklubben flere ganger før, vet den er fin. Har også prøvd hjemsnekra keto, men tror jeg må trylle opp energien min. Men skal få det til, vet bare ikke helt veien jeg skal velge. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg