Lukke og slukke

 

 

Det er godt å stå opp tidlig med hele dagen foran. I dag sto jeg opp tidlig…

 

 

 

Og det er godt.

Men kjenner at grunnen til at jeg sto opp tidlig, den opprinnelige grunne, ikke er så god.

Den sitter i ennå.

Kjenner den i magen og kjenner den i hodet. Uten at jeg helt forstår-.

Men alt skal en ikke forstå.

Og jeg tror likevel jeg vet grunnen…

 

Jeg ble sittende i denne stolen i hele går, uten noen særlig bevegelse.

Om dette var grunnen til at jeg ble slik jeg ble eller at jeg var rolig på grunn av en bakenforliggende grunn, vet jeg likevel ikke.

Til tross for en stillesittende dag, jobba jeg.

Leita etter bilder til presentasjonen i helga.

Uten at jeg følte jeg fikk så mye ut av det.

Så klart er det slik småfrustrerende.

 

Og kanskje starta alt kvelden før. Da jeg kom sent hjem og ikke hadde spist middag.

I og med at klokka var for sen til noen stor middag, kjøpte jeg meg reker.

Jeg er veldig glad i reker, men kan reagere.

Jeg spiste den uten noe til og at en fin stund.

Morgenen etter, i går morges, da var det ikke like bra.

Kroppen reagerte, men for så vidt ikke så ille, bare litt redusert.

 

I går ble det middag i syv-tida.

Laga meg en vegetarrett; chaminjong, løk, tomatpurre, paprika, gulrot og litt rømme. Laga meg mos til av en sellerirot.

Det var litt mye til en porsjon og litt lite til to.

Så jeg spiser det like godt opp.

Alt.

Det er da det begynner å slå helt krøll på seg.

Muskulaturen.

Den gikk i krampe.

Over alt.

 

Og jeg var helt satt ut.

Begynte bare å ville sovne.

Så fikk manøvrert meg opp på to ben, kjente jeg ikke orka…, virkelig orka ingen ting.

Ikke kle av meg, ikke pusse tenner, ikke en gang slukke lys eller lukke døren.

Jeg sovna.

Våkna en gang av kramper.

Ellers sov jeg til jeg våkna i dag tidlig.

Med døra åpen ut i gangen, der lyset sto på og det gjorde det også på kjøkkenet.

 

I dag har jeg utført første arbeidsøkt.

Kjenner hodet er litt light og forma kan nok ikke benevnes som super.

Tror jeg skal ta meg en liten tur ut med fotoapparatet for å se om jeg kan bli mer i vater.

Men – jeg kom meg tidlig opp.

Og det er bra.

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Så kjedelig at kroppen sluknet av ubalanse! Tunge måltider kan være tunge å fordøye. Håper dagen i dag blir bedre! ❤️

      1. Måltidet var ikke så tungt, egentlig – men reker er vel tunge å fordøye. I går kveld var det bare grønnsaker og litt rømme. Men det var noe som det ble reagert på. Takk, heldigvis bedre i dag <3

        1. Noen ganger kan vi reagere på mat vi ikke har reagert på tidligere, fordi vi er i ubalanse ellers, eller pga. kombinasjon med noe annet. Du finner sikkert ut av det, og uansett godt å høre at du er bedre! 😊

      1. Dagen ble absolutt bedre, bare litt slapp. Gjorde noe jeg forresten ikke bruker, tok smertestillende.
        Viktig å leve i sameksistens med kroppen 🙂
        Takk, den ble bra og det håper jeg din også ble.
        Klem <3

    2. Fint å stå tidlig opp og få mye ut av dagen! Godt du ble bedre i går av reaksjonene du fikk. Kjedelig når slikt står på! Nå har jeg nettopp laget innlegg om Barføtt. Tusen takk for at du deltok 🙂

      1. Så artig at du har laget, jeg var innom og så, skulle kommentere…men husker nå at det ble glemt. Stikker innom, men ikke i kveld. <3

    3. Ikke noe godt at kroppen ikke har det bra, og man blir så satt ut. Jeg håper dagen i dag blir bedre for både kropp og hode. Kjenner litt til det der å ikke orke, for i går var jeg pjusk og sovnet i stolen i stua med balkongdøra åpen og alt lys på. Der våknet jeg i dag morges 🙈. Har jeg sagt det 🤔 Du har en så fin header på bloggen din, en som man blir i godt humør av å se på. Ønsker deg en fin fredda, klems 🤗

      1. Det ble heldigvis bedre. Håper du også ble det. Nå har det vært så travelt, slik at jeg har bare sluppet ut noen innlegg for å slippe ut noe trykk. Sommeren er for hektisk.
        Takk for de fine orda om headeren, ble glad for de <3
        Klem <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg