Lykke uten en plan

 

 

Det ble helg! Et søtt og godt ord som må få rulle i munnen, som verdens beste drops.

 

Jeg jobba som en helt i dag, fikk lagd fire plakater, fikk bestilt mat og drikke, kom meg et stykke på vei med markedsføringa, fikk avtalt møte med ungdommene over helga.

Likevel er det mye igjen.

Men nå er det to hele, frie dager. Og så er det bare noen arbeidsdager til to uker ferie.

I denne omgang.

Resten blir i august.

Men først to dager helg.

Noe så fantastisk.

 

Det er ikke så lenge siden jeg kom hjem. Handla for foreldra mine etter jobb. Da må en også dele litt tid sammen med dem etterpå.

– Og så susa jeg hjem i sommerkvelden, det ene vinduet på vidt gap, så håret piska i ansiktet. Det lyste gult og rødrosa i veikantene av tiriltunge og rødkløver. Lufta var full av blomsterduft med en eim av sjø og sjøen glitra i sola.

 

Jeg måtte gå fra vinduet på full åpning også, nå er det ikke bare dekselet på cd’spilleren jeg ikke får opp. Får heller ikke opp vinduet. Så spørs om jeg må innom et verksted i morgen.

Noe skal det være.

Men plenklipperen er kommet hjem igjen, frisk.

Henta den i går, tok den ut av bilen-.

Hadde ikke tid til å gå inn, kjørte den i gang, i jobbeklærne. For at skoene ikke skulle bli grønne, sparka jeg de av og kosa meg med å henge etter klipperen som dura sultent avgårde.

Så i dag har jeg grønne tær, til tross for både dusj og skrubbing av føtter.

 

Men tilbake til i dag.

Jeg åpna meg en boks øl, etter å ha gått langsomt gjennom hagen, knepet noen visne blomster av planter i krukker. En ellevill hund møtte meg.

Sola gikk bakom fjellet tre minutter på ni. Nå er jeg spent på om klokka rekk å passerer ni før jonsok.

Små gleder lager gode følelser.

Jeg satt en stund ute på terrassen etter sola hadde gått ned.

Og jeg har friiiiiiiiii…

 

Lykke!

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg