Lyset og fersk fisk

 

 

Når dagen bretter seg ut, lys og fager, da er det på tide å ta fram gamle takter.

 

 

Så det betydde at noe av det første jeg gjorde, var å ta på seg den røde kjeledressen og henge fotoapparatet rundt halen.

Nå var det lenge siden sist. Tror flere uker.

 

Bare labbe ut i morgenlyset. Se på dagen som kom, uten stress.

Bare rusle.

Med en boff som syns dette var en lur ide.

 

Dråper hang på trærne. De var faktisk ikke frosset.

Til tross for at bilen fortalte om lave temperaturer og en grundig skrapejobb-.

Før jeg kunne ta den i bruk.

 

 

Men akkurat første del, før dagen egentlig var i gang, var det lyset som fikk fokus.

Siden gikk dagen.

Det ble en kort jobbedag.

Skulle innom fysio, fikk på-meg-montert noen lapper.

Strøm-.

Føltes som fullt av små maur som pulserte under huden.

 

I går fortalte mor at far ønska seg fisk.

Fersk fisk.

Rogn og lever.

Det er tid for slik mat.

Men jeg orka ikke love noe.

 

Etter behandlinga tok jeg en telefon til fiskeutsalget og skjønte jeg ville rekke dem før stengetid. 

 

Foreldra mine hadde spist middag da jeg kom dit. Men hvem sier man bare skal spise middag en gang om dagen?

Jeg kan forteller det går aldeles suverent med to ganger.

 

Gleden var stor, egentlig hos oss alle. Lenge siden sist vi hadde spist slikt.

Man bør egentlig spise minst ett måltid med fersk fisk, lever og rogn til, i året.

Og faren min, som hadde levd et montomt liv med gåstolen sin i andre etasje, ble plutselig så i vigør at han tok turen ned i først. Og det FØR han hadde spist!

Jeg har hørt uttrykket frisk som et fisk, men at en ble “frisk” før man spiste den – det visste jeg ikke.

 

Nå er dagen kommet i mål. Jeg er endelig hjemme. Tror ikke jeg orker mer i dag. Bare legge meg etter hvert. Det skal bli nydelig.

 

Liker du fersk fisk med lever til?

 

 

Dette skrev jeg i går, men fikk ikke til systemet, alt var på vranga og bare til å legge bort. Så data´n ble klappa sammen. I dag virker alt som det skal. Da poster jeg i den gamle dagen i den nye dagen, som også straks drar av gårde med gjøremåla. Slik som dager gjør.

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Ja, det har vært tull inne hos meg også de siste dagene, men nå ser det ut til å være som før heldigvis. Så koselig at fisken skapte lykke!!!! Jeg liker fisk og rogn, men lever er jeg ikke så glad i. Men vi er ikke vant til sånt fra barnsben heller. Her blir det fiske en dag i uken nå, men om sommeren har vi det ofte.
      Fint du kom deg ut på tur. Her regner det i dag, men det blir nok en tur med naboen til kvelden likevel. Vi har da heldigvis regntøy! Ha en fin dag! Klemsiklem 🙂

      1. Klær og vær er sant, har man riktig tøy har ikke været så mye å si. I dag er været ufyselig her. Men var opphold da jeg var ute for en stund siden. Kjedeleig når data´n krøller seg til, blir så kjedelig å prøve å få noe til. Det ble faktisk for mye fisk med lever, ble for tøft. Tror faktisk jeg spiser for mye om dagen, føler på en protest i kroppen. Riktig god helg til deg <3.

    2. Er så deilig å komme seg ut en tur..og helst med kamera 🙂 Fiiiiine bilder og vakre dråper 🙂 Spiser en del fisk, to ganger i uka sånn ca..men med lever eller rogn til har jeg ikke smakt siden barndommen tror jeg.. Frisk av tanken på fisk høres jo “dobbeltbra” ut ..hehe… Klem til deg <3

      1. Tur med kamera er så fint. Du er veldig flink til det, syns jeg. Takk, ønsker meg en kraftigere linse, da kan en kose seg enda mer med makronivået :). Klem <3

    3. Kjempefint og koselig blogginnlegg 🙂

      Selv liker jeg fisk kjempegodt, men dessverre er jeg allergisk mot et eller annet stoff i fisken som gjør at jeg blir syk med kraftig hodepine og oppkast når jeg spiser fisk 🙁 Min far hadde det på samme måte. Det gjelder alt av fisk 🙁

      Det er tiden for ferskfisk, lever og rogn nå ja.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg