Mai i farta

 

 

 

En vårdag med fuglekvitter, det er åttende mai og Norges frihetsdag. Og så er det lørdag.

 

 

 

Jeg har fridag og skal nyte den helt. Og som i forrige innlegget der jeg skrev om helga, vil jeg i dag, i helga, skrive om midt i uka.

Eller kanskje mer et ukesresymé.

 

Kan være greit å dvele litt ved denne tida som raser forbi.

For å holde igjen. Kjenne på følelsene av dagene.

 

Så da starter jeg ved sist mandag, etter jobb gikk turen til Trondheim. For på tirsdag skulle jeg få sjekka muligheta til å få satt inn tann på stift.

Etter en “omfattende” undersøkelse som var en kort titt i munnen pluss røntgen, fikk jeg presentert regninga for både dagens besøk og hva herligheten vil koste.

Det er noe som ikke fungerer så bra når helse, framkomstmiddel og slikt, braker sammen. Og det har vært mye en periode så jeg avgjorde ikke der noe mer, må se på saken.

Dagen etter, vel hjemme, kom epikrisen fra forrige Trondheimsbesøk med uttalelse for å legge fram ved tannlegebesøk.

Og enda en diagnose-.

Da jeg sitter der inne i bilen etter å ha plukka med meg posten på tur hjem og åpner konvolutt og leser teksten, kjenner jeg tårene komme.

Fordi jeg er lei.

Lei av å feile noe.

At det skal være noe.

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke er slik fryktelig ille, men noen ganger er det på sin plass med noen tårer. Som en ventil som får utløst noe i oss, uansett hva tårene kommer av.

Den nye diagnosen var sekundær sjøgrens. Så nå har jeg lest meg opp på det. Og jeg leser at dette syndromet, for det blir kalt det,  forekommer hos en tredjedel av de som har revmatisme.

Så da så.

Da måtte jeg få det.

Men jeg skal visst har rettigheter ved tannlegebehandling også, men ikke sjekket dette nærmere enda.

 

Ellers var det hyggelig i Trondheim. Veldig fint å møte jentene, overnatta hos den ene og hun var med meg da jeg hadde timen.

Resten av dagen, før jeg kjørte tilbake, var jeg sammen med den andre.

Opplevde det godt for oss alle. Alle har vi noe å stri med, inn i mellom. Og da er en prat godt.

 

Resten av uka har det vært jobb. Der gikk dagene i hovedsak med på å planlegge et seminar og et styremøte. Seminaret skal jeg skrive nærmer om senere, for det er så artig.

 

Slutten av uka var det mor sin tur til tannlege.

Så i går fikk hun dagen min.

 

Fra kjøkkenvinduet hjemme hos mor

 

Timen var ganske tidlig. Etterpå besøkte vi søstera mi. Før handling og hjem til mor. Jeg ble der over dagsrevyen, før jeg kjørte hjem.

 

Der fikk jeg noen timer med å se på serier, begge fra NRK; Rådebank og Familien Durrells greske eventyr.

Jeg lot dag bli natt og tok ett jafs av dagen i dag.

Og i dag…i dag er det helg. Så nå skal jeg fortsette med framtida.

 

Jeg har ganske bra kontroll på noe, om dagen, både bevegelse og at jeg nesten rydda bort inntak av hvitt sukker. Så det er bra og lover bedre for denne framtida.

Men det er vi lever.

 

Ha en super dag. 

 

14 kommentarer
    1. Ser at du har både gode og dårlig dager og nyheter. Men du får det til å nyte livet mens du kan.
      Koselig å være sammen med familier og ellers hjemme og slappe av lit.
      God helg.

      1. Ja, livet er vel sammenskrudd slik, noe bra og noe som ikke er det :). Familien er viktig, og veldig glad for at jeg har den <3. Klem <3

    2. En innholdsrik uke for deg! <3 husk å ta vare på deg – nyt og kos deg også! (jeg er ikke så flink til det sjøl, men….. – i helga har jeg iallfall bare tatt hensyn til MEG)! Gooood klem <3

    3. Der var det litt av hvert gjennom uka. Sånn skal det være. Tannlegen har fått sin formue fra meg. 🙈 Gode tanker og god helg 🤗

    4. Ja, av og til er det på sin plass ned noen tårer og ikke noe kjekt at det alltid skal være NOE som dukker opp… men håper i det minste den tilleggsdiagnosen din kan hjelpe til med tannlegeutgiftene da. He, he du sier det så bra « tok et jafs av dagen i dag…» det gjør jeg forøvrig hele tiden, men det er snart ferietid…

      1. Skal sjekke ut om diagnosen har betydning for utgiftene hos tannlegen. Men har ikke kommet så langt foreløpig. Blir godt med ferie. Jeg må til å sette opp når jeg skal ta ut…alltid litt vanskelig akkurat det :D, syns jeg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg