Mål og mening

 

 

 

Jeg våkna med “hvitt” hode. Prøvde å sove mer, men det sjingla liksom bare. Verst i høyre tinning.

 

 

 

 

Så hva i all verden er dette?

Kommer det av at jeg glemte kaffe i går?

Drikker kaffe jevnlig og nok for mye, noen dager.

 

Eller var det fordi jeg gikk bananas i det søte, følte meg som en støvsuger.

Fant vaffelkjeks i skapet…..svupp.

Banancookies’ene som mellomste laga…..en til og en til

 

 

Som en desperasjon, pakke inn i den stor åpninga i ansiktet.

 

Heldigvis er hodepine noe jeg veldig sjeldent får. Om det var manko av kaffe eller for mye søtt som gjorde jeg våkna med denne flimringa. Jeg har tatt en hodepinetablett.

Det går seg nok til.

I dag er dagen jeg skal tolke bokstaver loddrett, gjerne på nederste hylle. Greit å være venn med hodet da. Alfabetet må være på plass.

Skulle hatt egenskapen til mellomste, fra hun var lita kunne hun liste opp bokstavene i alfabetet både framlengs og baklengs.

Jeg må ta hele forfra, og så kan jeg begynne midt på, m-n-o osv.

Bibliotek ass-.

 

Livet slik generelt…ass.

 

I går ga jeg meg plass i dagen min. Men dagen gikk i en døs, der funksjonen var elendig.

Situasjonen jeg har satt meg sjøl i, er langt fra optimal. Tror hodepina og alt, kanskje er betaling for det jeg utsatte meg for i forrige uke.

 

Jeg jobber med saken. Men som det er sagt, Rom ble ikke bygget på en dag.

Å manøvere et bortimot helt liv bort fra det oppgåtte sporet er verken enkelt eller lett.

-Den snille piken som så gjerne ville ha de gode bekreftelsene.

 

Styrer på.

 

Avlære seg en “snillhet” som nok tangerer “dumskap”.

 

Men det er en sjøl som må skape rommet til sitt eget liv, ikke som en narsissistisk trutmunn, men som et individ som evner å bruke sine ressurser til det beste, UTEN å sette seg sjøl desperat i sentrum. Men som kan greie å bare VÆRE i samhandling, på et konstruktivt vis. Da tror jeg på god harmoni. 

Fine ord. Men et mål.

 

Avslutter med et stort spørsmål; Har du et livsmål om hvordan du ønsker ditt liv ut fra de forutsetningene du har? Og føler du at du greier det?

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Målet mitt er å å kunne fortsette med arbeid og alt jeg holdt på med før:)
      Det er ikke greit når kroppen vil ikke fungere. Lykke til med deg og ha en fin dag.

      1. Den skjønner jeg godt, utfordrende å finne den riktige ballansen. Ønsker deg lykke til med at du får til det du vil og som er det beste for deg. Fin dag til deg også :).

    2. Jeg har nylig begynt å se hvilke forutsetninger jeg faktisk har. Og da har jeg kommet ganske langt. For jeg har tidligere siktet veldig høyt dessverre.
      Det som er viktigst for meg, er at hvis jeg har det bra, så kan jeg lettere sørge for at dem rundt meg også har det bra 🙂 Og hvis alle har det bra, så blir det harmonisk og godt 🙂
      Så først må jeg sørge for meg selv, og da går resten mer av seg selv 🙂 Man er sin egen lykkesmed ♥
      Klem ♥

      1. Ja, det er vel det som er faren, vi vil for mye, mange av oss. Og det er absolutt viktig, dette å ha det bra sjøl. da er det lettere å gi noe til andre. Ja, en er nok det, sin egen lykkes smed <3. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg