Mandag

 

 

 

 

Mandagen kom som en grå dis. Eller er det mer regn? Uansett er det mandag.

 

 

 

 

Så var det enda en ny dag, ei ny uke.

Plana er arbeid.

Må sjekke fingeren til mor, kanskje må jeg bestille legetime til henne.

Jeg må i alle fall huske på å bestille suppe til søndag.

 

 

Fant ut at jeg ikke skulle øke de Tibetanske ritene denne uka, holder med de fem repetisjoner jeg gjør.

Sønnen ble imponert over at mora greidde å løfte føttene strakt opp i været liggende på golvet. Og det er klart, om det er få gjentakelser hjelper det likevel på styrken.

 

 

I går tok vi en prøvetur.

Opp i skogen, opp i fjellet.

Ikke noe imponerende ved det, vi kjørte bil – men tok noen avstikkere.

Synd jeg ikke tok med fotoapparatet, det var så nydelig.

Vannliljene som holder på å sprette ut.

 

foto:dae jeung kim fra Pixabay

 

Det stille vannet som hadde vokst etter alt regnet og bekken som flømte nedover var bred og fossende.

Ja, ble våt på beina-.

Orka ikke ta på fjellskoa, er så ekle å kjøre med, men kunne så klart valgt støvler.

Den muligheta kom jeg ikke på.

 

Men nydelig var det.

Enormt.

På onsdag skal vi på befaring med rutinerte folk, er det noe som er lønnsomt å sette i hogst?

 

 

Da vi kom hjem laga vi oss middag og så på serie, “Girls”.

 

 

Lørdagen var vi forresten framom mor, jeg laga potetsuppe.

Rart at en potetsuppe kan være så god.

Og mor var veldig glad for besøk.

Det blir ensomt for henne.

 

 

Ellers vil den uka her handle om helgas arrangement, et foredrag.

 

 

 

 

 

Denne sommeren er som andre sommere, den fosser avgårde.

Og til tross for at jeg har ferie fra august, ønsker jeg juli måned skal vare.

Tror de fleste av oss vil det.

 

Riktig fin dag og fin uke til deg.

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Høres ut som du har hatt en fortreffelig helg.😊
      Julien flyr altfor fort avgårde. Jeg er helt enig med deg. Vi vil jo at den skal vare og vare. Ha en flott start på uka.🤗

      1. Uka gikk før jeg fikk svart, men takk :). Nå er det en ny helg, men heldigvis er det ennå igjen av juli måneden. Ønsker deg en fortreffelig helg <3.

    2. Hørtes ut som du har hatt en fin helg, og en fjelltur er jo ikke å forakte. Noen ganger er det deilig å ikke ha med mobilen, bare ta i mot inntrykkene med øynene i stede for å gjemme de bak kamera 😉 Tror aldri jeg har smakt potetsuppe noen gang, men det er sikkert godt. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Så enig, noen ganger er minnene nok å bevare i minnet.
        Da må du teste ut potetsuppe ved anledning, stødd med hvit ost som smelter. Riktig god lørdag til deg 🙂 🙂

    3. Vannliljer er så vakre!
      Du har dine faste riter og øker når det føles rett. Godt å ligge på gulvet og løfte føtene høyt opp <3 God ny dag til deg 🙂

      1. Ja, vannliljer…eller muligens det heter nøkkroser…er veldig fine.
        Ritene gjør godt, men må gå sakte fram.
        Takk, riktig nydelig lørdagskveld til deg :).

    4. Håper det går bedre med fingeren til moren din nå.. Bra å få jobba litt med styrken..og når til og med di yngre lar seg imponere er det nok godt jobba 🙂 Vakkert beskrevet om rennende vann… men må ikke glemme fotoapperatet vettu..hehe..(egentlig kan det være lurt å ikke ha fokus på bilder..av og til ) God sommer videre..og klem fra meg i Mjøndalen <3

      1. Fingeren til mor blir nok bra, men har vært mye rundt henne nå, stakkars.
        He, he, nja, sier kanskje mer om hva han forventa av mora…men fint med øvelser som øker styrke.
        Noen ganger er det bare godt å være i det uten å fokusere, men veldig glad i å se verden gjennom linsa, tror vi begge er :).
        Tusen takk, håper du har en riktig god og fin sommer. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg