Matcha te

 

 

 

 

 

Det var klart for å teste og jeg las meg opp. Gaven skulle prøves.

 

 

 

 

 

 

 

På lørdag fikk jeg en gave jeg ble veldig glad for.

Matcha te med utstyr.

 

 

 

I går måtte jeg teste den.

Den hadde nesten like mye koffein som kaffe sto det. Bør ikke drikkes på tom mage og helst tidlig på dagen.

Det var ettermiddag da jeg skulle prøve.

Det er en Japansk te. Teen har en del positive virkninger og kan ha bivirkninger, sto det.

Den er mye mineraler, vitaminer og antioksidanter i den.

Dette er hva Berit Nordstrand skriver om teen.

 

Jeg fikk en liten stålvisp til å vispe inn pulveret i vannet. Og det er greit å bruke, men det som har blitt brukt er en kost av bambus. 

Vannet skal ikke være kokende og en halv teskje pulver var nok til ca. 1 dl vann.

 

 

Den skulle vispet til det ble boblet, og ikke rundt. Fram og tilbake, stor ett sted. Som en W eller M, sto det andre steder.

 

 

Så var teen klar.

Smaken var helt grei.

 

 

Om det var koffeinet i teen eller noe annet som gjorde det, kan jeg ikke vite, men jeg hadde vanskeligheter med søvnen i natt.

Så i dag skal teen drikkes ganske snart, før jeg drar på jobb.

Men aller først ritene, vurderer å øke til 7 repetisjoner.

 

Så er det jobb, siste uke før ferie.

Prøver å glede meg til det som skal skje i den og ikke grue meg.

 

 

Ønsker deg en ordentlig god mandag.

 

 

 

 

 

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg