Midt i mellom

 

 

 

Midt i mellom brøddeig, kjøring og andre oppgaver, tar jeg meg en kopp kaffe.

 

 

 

 

For å være mer presis er det vel frokosten jeg er i gang med.

Enkel og grei. Gulrotrundstykker med stikkelsbærssyltetøy på og kaffe.

Dagen har vært i gang en stund.

 

Det første jeg satte i gang med var å ta av senga og henge sengetøyet ut til lufting, samtidig som jeg fikk satt på en maskin klær.

Den skal jeg få hengt ut ute nå.

Satte på vann, laga meg limevann og kaffe.

Satte så i gang med en grov brøddeig med mange vendinger.

Sjekka at sønnen var våken, for han kom hjem for et par dager siden.

I går kveld kom også yngste datter.

Sønnen er hjemme for å ta jegerkurs.

 

Nå har jeg kjørt han til sentrum der kurset blir holdt denne helga.

Etter jeg kom hjem fikk jeg satt en ny deig med rundstykkene med gulrot og cottage cheese.

Så nå er det godt med en liten pause.

Når bakinga er ferdig skal vi inn til sentrum, hente sønnen, handle for mor og besøke henne.

 

Det har vært noen dager i travlere modus.

I går var det møte i byen og denne gangen ble det krevende på et annet vis, men samtidig er jeg glad for at jeg sto i det.

Greidde å snakke, dog med en stemme som ville svikte i gråt.

Men jeg sto i det, jeg var bare fryktelig sliten etterpå.

Egentlig var det ikke personlig, men det kunne oppleves slik, når en blir pekt på i plenum.

Jeg fikk også beklagelse etterpå, i plenum.

Det handler om å få mye ubedt fokus.

Men jeg sto i det. Jeg gjorde det.

For noen år siden har jeg nok knekt sammen.

Slik ser en at en både lærer og utvikles.

 

På returen rakk jeg akkurat ikke ferga.

Bommen var lagt med, dermed kjørte den.

Timeplana mi etterpå var heldigvis slik at jeg tålte denne halvtimen med vent.

 

Det skal sies at i går kveld med to stk. barn i hus, etter maten, etter prat som jeg var for sliten til, sovna jeg som en duppe da hodet møtte puta.

 

 

I dag våkna dagen til sol og foreløpig fjorten grader.

Er det ikke fantastisk.

La dette vare e v i g.

 

 

Nå skal klærne opp på snora.

Nyt lørdagen din.

 

 

 

 

 

26 kommentarer
      1. Takk, ble rørt. Stor klem til deg<3, håper vi nøt kaffeen vår hver vår plass riktig godt. Glad jeg har blitt "kjent" med deg.

      1. Takk, så koselig sagt av deg, vi strever alle med våre ting :). Du er veldig flink på fokus og trening, imponerende. Ønsker deg en nydelig dag i Trondheim <3.

      1. Nåja, det tror jeg bare så passe på :), for de turene og strukturen din vil jeg gjerne lære mer av. Jeg må bare ta det som deiser ned over meg :D. Nyt søndagen din og en varm klem <3.

      1. Ja, jeg gjorde virkelig det; “sto han av”. Fornøyd med det. Egentlig er det vel mye en erfarer som kan bli positivt, akkurat der er det et valg om en ser det. Takk det samme, nydelig søndag for deg også 🙂 <3. Nå skal jeg ta meg en leseøkt før videre dag :).

    1. Jeg liker deg og bloggen din, som alltid er så variert og fin ❤️
      Du har hatt noen aktive dager, og da er det godt å kunne sette seg ned å senke skuldrene med kaffekoppen.
      Jeg fikk tømt skittentøyskurven i dag, og så skal jeg ta av senga i morgen og slenge det i vaskemaskinen i morgen. Her må det deles opp, dels pga at jeg ikke har tørketrommel og så har jeg kun to små tørkestativer her inne 😉
      Håper søndagen din blir fin 🥰

      1. Tusen takk, så koselig sagt. Ditto :). Det er godt å få unna seg slik som vasking. Jeg liker så godt å kunne henge ut tøyet. Søndagen ble en del kjøring og noen utfordringer, men likevel bra. Håper også din dag ble. Og nå ny uke. Klem <3

    2. Så flott at du sto i det, og at du klarte det. Noen ganger er det tøft, men da er det ekstra godt når en klarer det, og står midt i stormen. 🙂
      Du rekker utrolig mye om dagen, jeg er imponert! Gleder meg til å bli enda mer kjent med deg! 🙂
      Nyt søndagen og sola! God klem. <3

      1. Veldig glad for at jeg kom meg gjennom, i dag skal jeg ta det opp igjen og formulere noen ord, men kjenner det er litt borte nå. Faktisk fungerte jeg fantastisk den dagen, ønsker mange slike dager :). Når solen står høyt på himmelen, k’n er på retur og energien er på plass tar vi en “bli-kjent-dag”. Klem <3

    3. Føler at du er en reser som farter fra det ene til det andre. Jeg er ganske lik til tider. Da jeg skulle kjøre til sertifikat da jeg var 30,holdt jeg på å gå i veggen. Sjåførlæreren var utdannet diakon, og det skal jeg si jeg trengte. Han satte fingeren på så mye, som jeg ikke så selv. Det var da jeg begynte å øve meg på å si nei på en bestemt, men pen måte. Alle andre gikk foran meg, og jeg ante ikke hvordan jeg skulle klare å få tatt de kjøretimene. Men jeg klarte å si ifra, jeg fikk hjelp fre uant hold og sertifikat fikk jeg. Naboene mine stilte opp, og for en lykke da jeg oppdaget at det var folk som virkelig brydde seg om lille meg. Ta vare på deg selv, for det er det bare du som kan. Klem 🙂

      1. Kan sikkert virke slik, men jeg er nok ingen reser. Men tror du er det. Virka som du hadde en fin sjåførlærer. Det er godt når det er mennesker som rundt som kan hjelpe. Tror jeg har hatt en annen lekse å lære i noen år, der ingen har det store overskuddet…men er i gang med en prosess for å SE på det som butter og hvorfor… Veldig interessant. Klem <3

    4. Ubedt fokus er ikke så hyggelig. I alle fall kan det oppleves negativt der og da. Men noen ganger klarer man å snu det… Håper uka blir riktig god for deg! ❤️

      1. Tror man kan snu alt positivt, på en måte. Og så er ens egne reaksjoner alltid fint å kunne legge under “lupen”. Det kan ligge mye læring der. 😀

    5. Det er så herlig når tøyet kan vaie i vinden og tørke på snor 🙂

      Kjedelig når bommen faller ned rett foran snuten…. phu… men greit at det ikke blir stress av det 🙂
      Og du har koselig besøk!

      Gode ønsker for denne nye dagen 🙂

      1. Er så enig, tøy i frisk luft…det er lykke <3.
        Dess mindre en behøver å irritere seg over ting, desto bedre er det.
        Du må ha en riktig nydelig tirsdag.

    6. Den frokosten høres fantastisk god ut. Og håpe at den ventende halvtimen bare va god og ikke stressende <3 Glad du stod i møtet også, og at du kjenne du e sterker no enn for nånn år siden! Nydelig med våren og planta som spire. Vi får spire i lag med dæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg