Midtveis

 

 

 

 

 

 

 

Midtveis gjennom uka innbiller jeg meg det blir roligere. Det var i alle fall godt å gripe fatt i det som ble liggende urørt alle disse dagene.

 

 

 

Så i dag ble det arbeid og fokus på markedsføring.

Litt tummelumsk er jeg nok, her jeg sitter.

 

Faktisk to uker siden jeg måtte kaste inn håndkleet og legge meg flat for realitetene.

Så nå står jeg på andre sida av begivenhetenes gang.

Alt som var krevende.

 

 

Nå på mandag kom jeg meg opp til Trondheim, med ferietrafikk og andre mulige forsinkelser i trafikken, er det spennende når en har timeavtale og i tillegg kommer seg for sent ut av huset. Men jeg rakk timen med fin margin.

Når en er på slike kontroller er det alltid nye leger og ingen sier helt det samme.

 

Denne legen var mer usikker på om det var leddgikt jeg har, men hun fastslo at jeg har fibromyalgi pga. alle vonde punkt jeg har. Den diagonosen fikk jeg for snart tyve år siden, men jeg sa den opp.

Så jeg får vel bare ta inn igjen den greia der.

 

Hovedfokuset mitt var brenninga i føttene, så jeg fikk beskjed om å stoppe med de biologiske sprøytene.

Nå har jeg hatt en pause på fem-seks uker, så gjett om jeg følte glede med at jeg ikke skal ta dem mer.

Det var en liten sjanse for at en kunne få noe som heter nevropati av de, og det er det jeg er redd for også. Faren min hadde det, så jeg vet hvor invalidiserende det kan være.

Men det kunne også være andre grunner.

Og kanskje jeg ble frisk, at alt tullet med kroppen min brente ut.

Sa det legen også, at slikt skjer.

Det har vært fantastisk.

 

Uansett, jeg må gjennom en serie med undersøkelser igjen.

Men det blir nok ikke før etter sommeren.

Noe annet gledelig var at leverprøven hadde normalisert seg.

Nå krysser jeg fingrene for at ledda ikke begynner å krangle.

Det er så godt og slippe å ha det vondt.

 

 

I går var jeg i begravelse, det er ikke så mange igjen av de som har raget aldersmessig på toppen – men det var fint å se dem som er igjen.

Møtte mange søskenbarn, det var en nydelig minnestund etterpå.

Likevel, en blir veldig sliten etter slikt. Og en føler både på vemod, sorg og glede, glede over gode minner.

 

Mellomste søsteren min og jeg var sammen med mor etterpå.

For det er fint å lande sammen.

 

 

Men i dag var det rett hjem etter jobb, kjøpte inn til middag.

Skar opp en søtpotet i staver som jeg steikte i ovnen.

Fant i disken for utgått mat innbaka fisk og remulade.

Kjøpte salat til, så middagen var skikkelig god…og så var jeg også skikkelig sulten.

 

 

I morgen er det St. Hans.

Har avtalt med mor og hørt med lillesøster om hun også vil være sammen med oss å feire.

Blir nok ikke bål, men et talglys kan vi tenne.

 

Men først noen timer jobb.

 

 

 

Da vil jeg ønske deg en fin jonsok i morgen.

Og er du ugift kan du plukke syv sorter blomster å legge under puta di i morgen kveld.

For da får du vite hvem du blir gift med :).

 

 

 

12 kommentarer
    1. god morgen ,ikke greit når legene ikke blir enige i diagnose da ,men godt du ikke har vondter nå og att noen prøver er fine ,sprøyter og medisiner skjenerelt gir bivirkninger og kan også gi mer smerter over tid ,det er min erfaring så ja kanskje ting bare brenner bort ,det hadde vært det beste :=) kos dere i kveld ,her troor jeg det blir et lite bål i fjæresteinane har meldt sol til kvelden

      1. Ja, medisin gir bivirkninger. Siden jeg begynte med medisin for rundt fire år siden, har det vært mye – men har mer eller mindre sluppet smertene i ledd.
        Så herlig at det er meldt sol og så koselig med bål. Her regner det nå, men uansett hvordan været blir er det enklest å være i ro med mor og søster, bevegelsesfunksjonen deres er for redusert. Ønsker deg en nydelig kveld :).

    2. Tenn to lys du så blir det nesten et bål. 😀 Blir ikke bål her heller. Jonsok har vi ikke feiret på årevis. Fælt at sola snur når det knapt har vært sommer. Men slik er det her på Nordvestlandet. Kos deg du 🙂 Ta vare på deg selv. Jeg skal også hvile i dag 🙂

    3. Det var lurt, to lys må det bli – minst :). Enig, ikke artig at sommeren stormer slik avgårde, får satse på my vakkert i juli og HELE august, først da har jeg ferie. Takk, kos deg med dagen din du også :).

    4. Blir ikke noen bål her hos meg heller i dag, men noen lys på bordet i anledning Midtsommer blir det nok 🌼🌻🌺
      Ikke så enkelt å være pasient når legene ikke kan si det samme, sukk. Får håpe det blir en positiv ordning for deg. Håper også du får en fin Midtsommer, klem 🥰

      1. Takk :). Kvelden ble fin og rolig. Og talglys duger :D. Håper kvelden din også ble fin.
        Satser på at at helseutfordringene helst skal forsvinne, tenk om de hadde gjort det 🙂 <3.

    5. Den kroppen er ikke alltid like lett å skjønne seg på. Det er bra du får god oppfølging.🤗
      Begravelser er tungt og trist og man blir sliten. Håper du får hvilt deg litt i helga etter en hektisk uke. Nyt fredagen!🌸

    6. Bra legen og prøvene viser hva som ikke er bra, og så håper jeg at ting bedres.
      Visste ikke at det gikk an å si opp sykdommen, men det ville vært fint ☺️
      Har lest meg opp hos deg, men blir ikke kommentarer på alt nå. 😉Klem ❤️

      1. Oj, så koselig at du har lest deg igjennom <3. Det går kanskje ikke å si opp sykdom, men jeg tenkte jeg ikke hadde i mange år :). Håper også at kroppen må bli snillere, men spørs om jeg også må snillere mot den også :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg