Miste en time

 

 

 

 

Det snør. Det er hvitt. Tiddelibom. Det er fredag. Og plutselig var en time bort.

 

 

 

 

I går starta det. Jeg måtte en tur til sentrum, eller måtte…

Men jeg skulle sende noe, skulle en tur innom butikken og ville besøke biblioteket.

Da jeg skal sette meg inn i bilen var det kommet et lite sørpelag av snø og noen filler virvler ned gjennom lufta. På tur innover tenker jeg på at denne dagen legges dumt opp, for om kvelden skulle jeg tilbake, da inn til mor for å overnatte.

Vurderte om jeg endelig skulle prøve å komme meg til varmtvannsbassenget og treninga der før jeg dro til mor.

I tillegg kom jeg meg sent innover, fordi jeg hadde noen telefoner og ting å ordne før jeg satte meg i bilen.

Og snøen falt.

Da jeg nesten var framme så jeg blinklys av politibil.

Der lå en bil utom veien, slik skikkelig utom. Men så ut som utforkjøringa hadde gått bra.

 

Så veiene var glatte altså.

 

Jeg var innom min gamle arbeidsplass, biblioteket. Fikk også scannet et dokument.

Da jeg var innom butikken etterpå traff jeg også en nabo. Så nå har det ordnet seg med brøyting. I gårkveld ble veien brøytet.

 

På tur hjem igjen begynner jeg å tenke… hadde nok tenkt før også, men ikke på dette-.

Hvordan ville det gå i morgen, altså i dag…

Mor skulle til kontroll for høreapparatet og hvordan det virka.

Jeg stoppa bilen, ringte først mor, så sykehuset.

Avdelinga var stengt for dagen.

For jeg hadde ikke mulighet å komme meg opp med bilen hos mor, hun bor for bratt til at jeg ville greie å komme meg opp på det sleipe føret. Og hun greier ikke gå ned bakkene.

 

Derfor måtte jeg ringe da de åpna i dag. Så jeg satte på vekkerklokka i dag tidlig. Jeg våkna før den ringte, fikk ordna litt, satt vann på koking, slikt…

Da klokka var åtte ringte jeg. Og alt gikk greit, sa ingen ting om at jeg skulle ringt tidligere, bare at de satte mor opp på ny time.

Etterpå, da jeg står på kjøkkenet og vasker kopper, legger jeg merke til noe rart…

Nitimen på radioen?

Litt over åtte?

Jeg ser på klokka på veggen, den er litt over 9?

Hva hadde skjedd?

Hvor hadde den siste timen blitt av?

Bildet er tatt av Brigitte Werner fra Pixabay

Følelsen var en smule tankeforvirra.

En time kan ikke bare fordufte i løse lufta, sjøl om det er det tid gjør.

Det gikk en god stund før jeg kom etter hva som hadde skjedd, for jeg var så innstilt på at jeg måtte ringe med en gang avdelinga åpna, klokka åtte.

Men jeg gjorde en bitte liten feil, jeg hadde tulla da jeg satte på klokka. Satt den på en time senere enn jeg skulle. Satt klokka på 8.45 i stedet for 7.45.

Det var godt jeg skjønte det etter hvert. For det å tro at du hadde mista en time var ganske ekkelt.

 

 

Ute er det hvitt. Og jeg spekulerer på hva jeg skal gjøre med tur i dag. For i dag må jeg ut. I går ble det dårlig med tur.

 

 

Ønsker deg en riktig fin dag.

Og så må du ikke miste tiden din 🙂

 

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg