Mjødurt

 

 

Radioen min snakker og synger. Egentlig er det bare en mobil som har kontakt med en høgtaler. 

 

 

 

Søndagen er tungrodd.

Det som er godt er at dagen er min, uten noe som skal skje. En annen sak er at det er mye som jeg bør få gjort.

For jeg står foran sommerens travleste uke.

Det skjer noe på nesten alle plan. Og nesten program hver dag.

Eneste lørdagen, det kan hende den er fri.

 

En bør kose seg med slikt som skal skje, og jeg må prøve på det.

Men det blir kanskje for mye og bør.

 

Ute skinner en bleik sol.

Jeg tenker på plenklipping og sanking av mjødurt.

 

 

Laga meg te her om dagen. Plukka inn noen blomsterkvaster.

 

 

Slo over vann. 

 

 

Det fikk trekke over ti minutter, som var for lang tid.

 

 

Teen ble i skarpeste laget.

 

 

Har lyst til å tørke mjødurt til te, den skal ha en del gode virkninger denne planta. Den skal blant anna være betennelseshemmende.

 

Det er så mye i naturen, som vi kan bruke.

 

Nå må jeg prøve å bruke denne dagen, for det jeg. Om ikke jeg gjør det, blir dette en underlig uke.

 

 

6 kommentarer
    1. Vakre bilder av Mjødurten i allefall selv om smaken blei i meste laget.. 🙂 Må og bør er slitsomme greier..men som du sier en får prøve å kose seg…Du skriver så poetisk og fint… Klem og fin dag videre <3

      1. Må forsøke mer med urten, ser man kan lage en erstatning for vaniljesukker med den også. Takk for fin kommentar. Ja disse m’ene/bør’ene, nå står jeg foran årets mest hektiske uke, neste mandag er den over :). Stor klem til deg <3

    2. Det er masser jeg BURDE ha gjort, men jeg gjør det overhode ikke 😀 Jeg gjør andre ting. Koser meg, og surrer rundt. Selv i regnet 😀 Har drukket kaffe på kafe,og spist lunsj der også 🙂

      1. Så fint du koser deg, det er en så god kunst. Tror det er noe jeg skal lære når “repet” er så stramt som akkurat nå. Alltid bra å kunne lære. Kos deg videre og nyt dagen :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg