Når all fornuft er oppbrukt

 

 

Plutselig er det nok. Alt dette her. Sekken på nakken av levd liv. Må’ene og skal’ene.

 

 

 

Jeg sendte melding til frisøren.

Jeg !

Fikk svar til slutt. Fikk også time.

Håret er for langt og hele meg er en tragedie.

 

Om den unge meg hadde møtt den gamle meg og forstått at dette var den unge som eldre…ja, da vet jeg ikke…

Men den gamle meg har akseptert livet. Ser andre verdier og aksepterer etter forholda nokså bra.

 

Slik vanligvis og oftest.

Men det blir nok.

 

Jeg tok fram kassene med sommertøy her om dagen.

Åpna dørene til klesskapet…

Kjente det, som en bølge kom det over meg.

All fornuft, all forståelse, all aksept, som jeg er bygd opp av, tok slutt. Det ropa fra mitt indre “kast”.

“KAST”!

Få alt dette bort.

 

Alt jeg har dratt på i tiår etter tiår, få det bort.

Jeg vil ikke ha all den fornufta, all aksepten av at det vart slik…jeg vil MER!

 

Dette livet mitt har blitt, det at jeg egentlig heller ikke kan gå til frisør.

 

Tror jeg gjør noe helt anna, fullstendig annerledes denne gangen, kanskje jeg skal farge håret blått?

Jeg orker ikke være for gammel til alt. Og det er vel meg sjøl som setter begrensningene…

 

 

Jeg vil kaste klær (ikke de jeg har på meg altså), klærne ligger der som et minne om all denne fornuft og alle begrensingene, stemmen inni meg som sier:  kan ikke kaste, kan få bruk for dem-.

 

NEI!!!!

 

Jeg vil ikke ha ikke bruk for alt dette gamle.

 

 

Så en dag i snarlig framtid skal jeg lage tre dunger. Kanskje med blått hår på hodet.

En dunge for ja, en for nei og en for kanskje.

Dungen med JA skal kastes, dungen med KANSKJE gåes igjennom en gang til.

NEI-dungen blir med videre.

Etter det håper jeg på nesten tomme hyller.

Frie hyller.

Fritt liv.

 

Skal jeg kaste de utslitte klærne også, dem jeg bruker hjemme, skal tro om de også må bort?

 

Får tenke noen runder på det. For det blir ikke i dag.

Det har jeg ikke tid til.

 

 

 

10 kommentarer
    1. Blått hår! Gleder meg til å se bilder etter frisørtimen 🙂 !!!
      Av og til må man samle i hauger med JA NEI og KANKSJE….. noe må bort og noe nytt må inn mens noe blir med videre…

      Lag deg en fin dag <3 klem

    2. håret er ikke lett ,jeg lar mitt vokse litt nå men er ikke sikker ,hver dag vil jeg ringe frisøren og kanskje jeg gjør det vi får se ,må iallefall få litt fasong på det :=) noen ganger må en gå gjennom klærne med hard hand,få bort alt som vi innerst inne hvet att vi ikke bruker ,det gjør godt å åpne skapdøra og vite att det som ligger der kan få være med videre i livet og det blir brukt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg