Når alt bare blir en røre

 

 

 

Søndagen var til å dra på besøk. Jeg mekka en vaffelrøre.

 

 

 

 

Ute så dagen ikke ut som dagen i dag, for i morgen er det «Kom mai du skjønne milde, gjør verden atter grønn».

Ute var og er det hvitt, det sludder hagler og bles.

 

 

I natt våkna jeg av en heidundrende tordenskrall. Var som skrallet var flere skrall samtidig, lima oppå hverandre.

 

Etter kaffe på senga var dagen klar.

Dagen rusla rolig avgårde, med varme i ovnen, etter hvert frokost… fikk vaska unna kopper som hadde samla seg.

Plutselig var det blitt ettermiddag, fuglene hadde fått mat og noen fløy sin vei.

 

 

På lørdag fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe med melk som hadde gått ut, men som var brukbar.

Fikk koka Sunndalsgrøt.

I dag ble det vaffelrøre og besøk hos mor.

Jeg satte alt foran i bilen, på gulvet.

Der var det best oversikt, tenkte jeg.

Skulle til å kjøre ut på veien, men fikk bråbremsa – det kom en bil.

Litt av vaffelrøra havna på matta.

Jeg prøvde å kjøre så kontrollert som jeg kunne.

Men i en sving bikker bollen, lokket faller av og røra renne ut.

Slik så det ut.

 

 

Som du ser så det ikke ut.

 

Men fikk steikt vaflene. Det smakte godt med Sunndalsgrøten på.

Slik gikk alt greit, nok var det også til tross for at halvparten av røra rann ut.

Så dette ble en rørete dag.

 

Jeg er ubegripelig trøtt og stopper skriving…om ikke blir det enda mer rørete -.

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Huff ja dette ble mye rør(e), men godt at det ble igjen litt til noen vafler til dere. Ellers så pleier jeg å gjøre som Bunny når jeg skal frakte sånne ting, ha det i melkekartong 😉 Ønsker deg en fortsatt fin 1 mai, klems 🤗

      1. Takk :), du også ja, var lurt det med melkekartong. Heldigvis var det nok igjen (tenkte at jeg hadde laget for mye da jeg dro hjemmefra, ha, ha…). Finfin torsdag til deg. Klem <3

    2. Huff da!😱
      Håper det gikk greit å få vasket matta og at det ikke rant andre steder i bilen.😨
      Sunndalsgrøt er kanskje noe som likner det vi kaller gomme.🤔

      1. Skal jeg være helt ærlig har jeg ikke vaske denne matta, la den bare ut i regnet. Men må gjøre det i dag :).
        Sunndalsgrøt ligner ikke helt på gomme som jeg kjenner den, mer smørgrøt. Er så spennende med gamle oppskrifter, syns jeg. Vi har noe som heter mølsgrøt, den blir brun og skal kokes i evigheter…men aldri prøvd å lage den.

    3. Vafler er godt, men røre som renner ut er ikke artig. Men når jeg ser bollen din, så ble jeg ikke overrasket 😉
      Godt at ikke alt rant ut da 🙂 Hørte tordenskrallet vi også…det var skikkelig!
      Nyt dagen! Klem <3

      1. Litt bikkebolle, ja, tenker du… Det har fungert om bollen ikke hadde bikket og lokket fat av, men gjentar nok ikke dette.
        Ja, veldig tordenskarall, nesten slik at en trodde verden gikk under.
        Takk, du også, klem <3

    4. Hjelp torden og søl. Neste gang på du da frakte røra i noe med tett lokk vennen. Men det ble vafler med grøt da. Det har jeg spist bare en gang i mitt liv, og det var godt. Ja, jeg lagde det faktisk selv !!!!

      1. Gjentar nok ikke denne øvelsen, he, he. Det ble vafler og grøt. Ja, det er overraskende godt, men mye melmat – men en gang inn i mellom kan en lage slikt. Du får prøve å lage det igjen, en dag du ikke velger å være slik ultrasunn. <3

    5. Du rørt også litt i smilemusklan mine med innlegget her <33🥰 herlig skreve, te tross for strevet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg