Når det skjer

 

 

 

 

 

Tenk det, i dag sto sommerens vakreste dag opp. Sommeren var akkurat slik en sommer skal være.

 

 

 

 

 

Dette var en slik dag man burde ha fri, men dagen min hadde program.

Det er alltid noe som står for tur.

 

 

Igjen gikk ferden ut i verden forsinka.

Jeg venta en telefon som kom like etter da jeg hadde sagt jeg var opptatt fra…

Men jeg måtte nesten prioritere samtalen.

Handla om mor og helse.

Vurderte om jeg skulle droppe hele avtalen og heller få time til lege for mor, men etter en samtale med legekontoret etterpå, kunne jeg legge fra meg den tanken.

 

 

Skulle være med på en befaring.

 

 

Egentlig skulle vi i båt, det hadde vært fantastisk i dag.

Men båten hadde svikta, så i stedet ble det bil.  

Vi så på gamle sjøhus, et opplegg av en av to turer.

 

Etter vi var ferdig spiste vi lunsj her.

 

 

Perfekt dag å besøke dette stedet.

Det heter Kallhammerrampen og jeg legger inn Facebooksida deres.

Vi spiste innbaka fisk med chips og remulade.

Godt og mektig.

 

 

Etter dette ble det noen timer på kontoret.

Da jeg låste kontordøra og bega meg ut i solskinnet var det med en fatastisk god følelse.

Men fant ut at jeg ikke hadde samvittighet til noe annet enn dra framom mor.

Hun ble glad.

Jeg kokte kaffe, ordna mat og tok fram is til oss.

Først satt vi en stund på terrassen.

 

Etterpå satte vi oss i skyggen på verandaen.

 

 

Fant ut at jeg kunne se Dagsrevyen før jeg dro hjem.

Og i stolan foran tv’n sovna jeg.

Da jeg våkna skjønte jeg ikke hvor jeg var.

 

 

Men nå er jeg hjemme.

Sola har gått ned.

Fikk en spennende melding i kveld, men ba om betenkningstid.

Kan være greit å sove på spørsmål som går utenfor komfortsonen.

Tror kanskje jeg sier ja, gjør jeg, blir det sommerens utfordring.

Nok en ting jeg skal skrive om siden.

 

 

 

Nå skal jeg snart pakke dagen ned, i morgen er det atter meldt en vakkert vær.

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg