Når livet bare er godt

 

 

 

Lørdagen er her, den er aldeles herlig. Det er så godt med en lørdag i uka. Og den er absolutt i farta…

 

 

 

For jeg vil så mye -.

Tar høyde for at tidsoptimisten i meg kan gi meg en liten nedtur. Men er jeg nok bevisst tror jeg det går. Fuglene måtte i allefall få mat først.

Det så ut som materen igjen var tom, så fikk fylt opp. De sitter i flokker i buskene og venter på å komme til.

 

Men jeg måtte få skrevet ned det jeg ville.

På tavla hadde det stått «God jul» lenge. En av døtrene fikk vaska av den og skrev det da jula stunda til.

Den er lite i bruk, men var grei å ha da vi var flere i huset.

Den skulle kanskje hatt et strøk med tavlemaling.

 

Jeg tok å tørka ut ønsket om en god jul og skrev opp det jeg ønsker å gjøre i dag.

Kan ta en gjennomgang til kvelden eller i morgen tidlig, hvordan det gikk med planene. 

 

 

Jeg lina opp til drikkinga mi, krysta limen, la kaffe i presskanna.

Da gjør jeg noe jeg aldri har gjort før, jeg slår kaffe oppi glasset med lime…

Ja, ja, så har jeg prøvd det også.

Får skylt ut og gjort klart til fettkaffen.

Så er glass og kopper klare og tar de med meg ut på stua.

Jeg har også funne fram mel og gjort klar til en deig.

Tenkte å rekke tre bakinger, men nøyer meg to; brød og boller til feiring av fastelavn.

Nå koser jeg meg med drikken og ser mot sollyset der sola vil vise seg fram i løpet av en av de første dagene.

 

For den er straks tilbake.

 

Hurra!

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
      1. Det blir gjerne mer effektivt. Jeg har hatt listepause en god stund, men føler at nå er jeg mer klar for å kjøre på med det 🙂

      1. Ja, veldig greit med tavle – men den virker litt dårlig, så bør nok gi den et strøk med tavlemaling.
        NÅ er sola TILBAKE, enormt deilig <3 <3 <3
        Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg