Når tankene blir stille

 

 

 

Jeg er på en måte i tankestillhet. Behovet for å dele er mindre. Hvorfor skal jeg, liksom…

 


Fortelle hva jeg gjør er greit for meg sjøl, om jeg må se tilbake.

Fortelle for andre er bare kjedelig, alle gjør…;

«i dag skal jeg det-, har kjøpt slik-, har spist det-».

 

Det er nok bare en periode.

Jeg syns det er artig å lese om andre, det er ikke det.

Men sliter med denne konsentrasjon, så blir lite lesing, både her og ellers.

Kanskje er jeg bare så fange i min egne tanker.

Min egen prosess, kanskje en litt ordløs prosess.

 

Det er søndag.

Litt åpen dag, men også ønsker om å få til noen planer.

Har funnet første julegaven, en fotobok, den skal gjøres ferdig i dag.

 

Ute er det et snølag og ganske kaldt.

I går gikk jeg på å flytte noen stranger, de har ligget foran fjøset over året. Det var veldig slitsomt å dra dem inn i et skott. Håpet er å få delt de opp, til ved.

Har fryktelig lite ved igjen og det er meldt mange blå minus.

 

Tror uansett det som kanskje krever mest i dag er morgendagen.

For da begynner jeg på igjen.

Begynner på jobb.

Er vel litt redd, men håper…

Håper jeg skal fungere.

Det er nok dit mine ordløse tanker går.

Uten at jeg vet.

Følelsen av å vite så lite.

 

Og da blir nok følelsen av å dele frafallende.

Av og til er livet så fullt av hendelser som orda ikke kan dekke.

 

Det er søndag og jeg må få ferdig fotoboka og så må jeg ut.

Slik enkelt og greit.

 

Fin søndag til deg.

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg var også litt sånn en periode her. Følte lite behov for å dele. Og i går tenkte jeg: nei, det GIDDER jeg ikke. Så satt jeg meg ned litt likevel. Og så hadde jeg plutselig masse på hjertet likevel 🙂

      1. Ja, vi har perioder. Men du må gidde <3. For det er godt dette mediumet, sjøl om av og til trekker vi oss litt met ut fra bloggen og inn i oss sjøl. Klem <3

      1. Ja, noen ganger blir vi mer stille 🙂
        Men fint når det blir delt. Sjøl har jeg konsentrert meg med å legge ut noen innlegg, men dårligere på å kommunisere med folk <3

    2. Ikke alltid en har lyst til å verken blogge eller dele noe med andre rett og slett….! Men – det er kos når en først kommer igang… 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg