Nåtida nå…

 

 

Når man ikke vet, når man vet en ikke vet. At nåtida er alt man har… og så klart fortida.

 

 

 

For fortida kan skape framtida.

Det er likevel nåtida som er reel.

Hvert et sekund.

Hvert et sekund er gjennom nåtid.

 

Tankene må brettes fint sammen og legges bort.

Fordi man ikke vet.

Jeg vet ikke.

Tror ikke jeg vet en ting.

Eller, om jeg lar tankene ligge der…

Fordi om tankene tenkes og fornuften kommer fram, for fornuften tror den vet det meste – og den bor ikke i nåtida, men der framme.

For fornuften vet hva og hvordan-.

 

Jeg vil leve, flagre og ha latter.

Jeg vil ha gode samtaler og bobler i blodet.

Jeg vil ha letthet og glede.

 

Derfor må jeg bo i nåtida.

Akkurat nå.

Ikke la fornuften påvirke med pekefinger og «hva er det du tenker?»

For jeg vil ikke tenke tankene.

De vil likevel brette seg ut.

Hvorfor restriksjoner når en ikke vet mer…

 

Skal en leve med sikkerhetsline eller skal en leve uten…

Svaret blir nåtid, der må alt leves gjennom, både det som er godt og det som er vondt.

Det er mosaikken livet er bygd over.

 

Da må en helst tørre å bruke alle fargene, må en ikke…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg