Naturen og lyset

 

 

 

Lørdagen har regna seg inn på arenaen. For det regner og er helt grått.

 

 

 

Veldig glad for at jeg fikk turen ut i går, sammen med fotoapparatet.

 

Starter allerede å fotografere ved utgangsdøra, mynten som har vokst seg stor og skulla vært tatt inn for tørking.

Vurderte faktisk om jeg skulle ta en sanketur, slik som at jeg gjerne skulle tatt inn blomsten av mjødurt og tørka til te.

 

Valgte fototur.

Her en spirea som også står utenfor inngangsdøren nede.

Tar turen bor mot fjøset.

Denne sommeren som har regna bort, og med lite kapasitet har det ikke blitt vedlikeholdt rundt meg.

 

Her ligger arbeidet i stabler.

En haug med stokker som skulle vært kappa opp.

 

Gå i fra alt og tar turen opp gjennom skogen-.

Lyset som siles og det grønne graset er så godt å hvile øynene i. 

Bak meg strekker jordene seg ut, bada i den etterlengta sola.

Kommet opp den lille bakken er det ennå mer å hvile i.

Lyset i naturen gir slik en glede.

Når jeg snur meg og ser bak meg, må jeg også ta bilde av det også.

Jeg er veldig glad i å ta bilder i motlys.

 

Så er jeg opp på platået med utsikt utover fjorden.

Tar meg en runde mens jeg ser etter molteblad, men ser ingen. Mener jeg har sett det tidligere.

Det blåser og bladene på trærne snur undersida fram.

Det er skikkelig vått og jeg blir våt på beina, burde nok tatt støvler på.

Men så er jeg nede igjen og går oppover mot baksida av huset.

Det glitrer i berga på andre sida av fjorden, men får ikke fram de blanke berga slik jeg ville.

Blanke berg betyr at det kommer regn, lærte jeg som lita.

I dag har jeg Yr og vet det stemmer, for i dag regner ikke med måte.

 

Avslutter med et underlig bilde.

Tar det ikke for at synet er vakkert.

Slik så dette området ut i fjor.

I år har det ikke sett slik ut, det er så.

Som jeg allerede har skrevet har regn og helse gjort at hagen ikke er blitt holdt i stand.

Likevel…

 

Jeg skal fortelle hva som er årsaken, noe er bra, men det ble likevel en trist historie…

 

 

Vil dere ha den historien er det bare å lese neste innlegg.

 

 

   ♥

 

 

 

16 kommentarer
    1. Nydelige bilde, så vakkert når det e så grønt! Artig å sjå mynten som veks så friskt. Får håp multa dukke opp snart, vil vær med å plukk æ også!

      1. Tru d e no æn skuillj ha plukka der d e, men veit itj kalles d e i år. E fint når d e grønt å sol <3. E du klar t mårgådagen no da?

        1. Kanskje det veks forskjellige plassa fra år te år? Jaa æ e vel klar. Hehe. Fått traska ut i sola i dag og hatt en kjempegod ferie, så æ burde vær lada opp og klar <3

    2. Flotte bilder hos deg.🌸🦋
      Her har sommeren også regnet bort, så jeg har slett ikke fått gjort så mye ute som jeg hadde håpet på. Det er heldigvis noen dager igjen før det er høst, men foreløpig inneholder langtidsvarselet mer regn.💦
      Håper turen var fin likevel og at du nyter lørdagskvelden!🤗

      1. Takk :).
        Nesten det samme her også, mye regn. Heldigvis kommer det en sommer neste år <3.
        Turen gjorde godt, Jeg burde gått en slik tur hver dag. 🙂
        God søndagskveld.

    3. Å gå seg en tur. Det mest fornuftige å gjøre en solskinnsdag…, solskinnsdager har det også har vært lite av på min hjemmebane…

    4. Så flotte naturbilder, og takk for turen 🥰 Det er nå sånn i blant at helsen må få bestemme hvor mye man klarer, selv om det sliter litt. Har noen ting jeg også som jeg burde ha tatt tak i, men… Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Så koselig at du ville så følge :). Det er ikke like lett å ta tak i det en bør, alltid. Vet. God søndagskveld til deg. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg