Nesten, og litt til

 

 

Friuka mi flagrer gjennom tilværelsen. Og jeg gjør absolutt ingen ting. Nesten.

 

 

Så rart egentlig. At tid bare går, uten plikt og prakk. For jeg har bestemt meg for at det er slutt med slikt.

Nesten.

Helt av kan vel ikke et tankemønster skrus.

Jeg kjenner etter balansen i livet. Den er der og den er der ikke.

Vil si det er en spennende leiteprosess. Og jeg skjønner at dette blir jeg aldri utlært i.

 

Plana er å kjøpe meg en fin bok. I den skal jeg skrive alt. Alt som jeg mener er viktig å skrive ned.

Nesten.

 

Når jeg legger opp til å kjenne etter, lytte, lese og høre – det som kan høre med, kjenner jeg at jeg er usigelig sliten. Så da får jeg lov til det. Jeg bare aksepterer.

Nesten.

 

Det er torsdag.

 

Det å hente ved føles som en lang og strabasiøs tur.

I morges fikk jeg plastavfall ned til veien. Det var så glatt at plutselig jeg der. Med nasen ned i et tynt lag med snø. Som var dryssa oppå isen. Like hel, bare maroder nå i etterkant.

 

I natt tror jeg omlegging av matvaner førte til durabel hodepine.

 

Verken å falle eller ha vondt i hodet er et ønske.

 

Likevel er jeg glad.

 

For jeg tror jeg er i gang med noe som er på høy tid. Framover er jeg i testfase.

Det er mat.

Det er tanker.

Det er omlegginger.

Jeg gjør meg kjent-.

Med både nye og gamle tanker. Jeg hører på hvordan kroppen min responderer på alt.

Nesten.

 

Tidligere tanker har fått mer tyngde. Litt mer kunnskap bak seg. Og jeg setter så pris på det jeg finner. 

 

Og det aller viktigste, jeg presser ikke med planer og oppskrifter. Jeg prøver bare å kjenne etter hvordan det er å være inni meg. For der skal det være bra å være.

 

Så nå om dagen jobber jeg for å finne fram den videre veien.

Akkurat det har jeg gjort lenge. Men det føles åpnere og flatere enn på lenge.

Veien jeg går.

Uten at jeg har noen form før løsning.

 

For å være litt konkret, handler det likevel om noen konkrete handlinger:

  • Kosthold med lite karbohydrater og mye fett.
  • Ikke stress.
  • Gi meg sjøl plass.
  • Tankemønster.
  • Periodisk fasting.
  • Fornya fokus på olje.
  • Økning i kunnskapsnivå.
  • Ta større ansvar.
  • Økologisk og bevissthet på produkt.
  • Og ikke minst, økning i bevegelse.

Akkurat nå er bevegelse litt vanskelig, for kroppen er ikke helt til bruk. Jeg har tatt bort noe medisin, for jeg vil se resultatet. Så da får jeg bare finne meg i det.

Ikke sikkert dette går, men jeg har trua.

Så til tross for flatt batteri akkurat nå, skal det bli bedre

Tenker jeg.

 

Og det er ikke bare nesten.

 

Håper du husker på å gi deg god plass i ditt eget liv.

Klem <3.

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. jeg er flink til å gi meg plass,har lært mye på muritunet,der har jeg vært 5 eller 6 ganger,lærer litt hver gang :=) håper du får det til du også ,lykke til og god bedring med hodepinen,ellers anbefaler eg piggsko,beste jeg har kjøpt til vinterbruk

    2. Jobber med det samme. Ja da, gang etter gang. Jeg er flink en stund, og så skeier jeg ut igjen. Dumt, men sant. Jeg har en sånn skrivebok, den er nyttig. Noen ganger river jeg ut hele arket og kaster der. Så kan jeg begynne på nytt. Det blir liksom ikke samme effekt av å slette på dataen! Lykke til og jeg følger med. Klem 🙂

      1. Du må fortelle hva du gjør, fint om vi kan motivere hverandre. Har ikke kjøpt boken ennå, men det blir :). Fått det for meg at den skal være så spesiell, ha, ha. Klem <3.

      1. Det er så bra. Regner med at turene dine med alle fine bildene kommer fra plassen du har gitt deg. Det er så viktig. Du må også ta vare, det er så bra når en greier det. Stor klem <3.

    3. Godt å bare “være”..men som du skriver alt kan man ikke riktig slutte med…bare nesten ! Fint du føler du er i gang med noe som er bra for deg.. og resultater blir det nok 🙂 Skummelt å gå på glatta..godt det ikke gikk skikkelig ille.. Flott bilde av fuglen i det fri… Klem og fin helg <3

      1. Bildet er fra en annen årstid, syns ørner er så flotte. Passa som illustrasjon. Tenkte jeg. Er litt dårlig på å ta bilder om dagen. Tror på det jeg er i gang med, håper det ikke “går over”. Det er mer helheten, men ikke så mye tvang i form av “skal”. Blir veldig motivert av en podcast om dagen. Klem <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg