Noen dager er godt er over

 

 

Grålysninga ordner dagen lysere, etter hvert. Jeg bosetter meg i kroppen min for en ny dag.

 

 

 

Med sitronvann i glasset og ild på ovnen.

Hører på ni-timen.

Snart skal jeg ut.

Skal både på kontoret og biblioteket.

 

Men er så glad for at vi er kommet til i dag og ferdig med gårsdagen. For den grudde jeg meg til.

Den starta for lenge siden.

 

Foreldra mine går til øyelege.

Etter jeg begynte med medisin for reumatisme ble det mye trøbbel i kroppen. Blant anna ene øyet. Så da fikk jeg time til samme øyelege.

På grunn av omstendigheter og mye, gikk det plutselig tid  som passerte året – siden sist gang vi alle skulle vært der.

Så her for en tid tilbake tok jeg sats, peila meg inn mot det lille ringevinduet som er disponibelt til å ta kontakt.

Vi fikk time alle tre, og dagen var i går.

 

I og med at jeg også skulle ha kontroll kunne jeg ikke kjøre. For kan risikere å bli dryppet med noe som utvider pupillene og som gjør en veldig lysømfintlig.

Etter hvert var det tydelig at jeg ville få problemer med å få far med. Så det har vært ringing og styring for å få dette til.

Legekontor og hjemmesykepleien.

Og tanker om en skulle utsette faren min for dette.

 

Da jeg parkerte nedenfor huset deres i god tid i går, sto hjemmesykepleien å vinka oppi bakken. Utenfor inngangsdøren holdt ambulansepersonell på å løfte far inn i bilen. Og så kom taxien som skulle ta med mor og meg.

Underveis forteller sjåføren at vi ikke kunne blitt med alle tre i bilen uansett, for reglene under koronaen sa toppen to passasjerer.

 

Slik  dura vi avgårde i god tid. Såpass god tid at vi tok ferga før den vi skulle. Det er halvtimes ruter.

Kommer dere såå tidlig, sa hun i resepsjonen.

Far hadde lånt en stol fra ambulansen, så undersøkelsene gikk greit med at han satt i den. Men han sjøl ble veldig sliten av at den ikke hadde noe komfort.

 

Og faktisk gikk det slik at vi alle ble ferdige samtidig og at da sto både taxien og ambulansen utenfor. Samme ferge tilbake og retur til huset deres.

Regna egentlig med at far for hjem først og hvordan en skulle løse dette med nøkler og folk der, så han ikke var alen etter hjemkomst.

 

I hodet mitt foregikk det så masse organisering og problem-senario, at før vi kom fram begynte jeg å plage meg sjøl med tanker som “tenk om jeg hadde notert timen på feil dag…”

 

I dag kjennes det, jeg ville ikke våkne, jeg er stiv og støl, men snart nå…skal jeg til.

Vil gjøre godt med en solhilsen, strekke, puste dypt og kjenne en er til.  

 

Gårsdagen er over, alt gikk bra.

Jeg har for mye grå pipp-pipp på øynene, men det er det løsning for. Så på nyåret blir det et lite inngrep. Da blir nok synet mitt skarpskodd.

 

Denne øvelsen her gjør jeg ikke opp igjen. Får heller ta flere byturer. For å kordinere en slik utflukt var krevende.

Men jeg er glad det gikk så bra, og vil sende en takk til hjemmetjenesten for at vi fikk dette til.

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Bra at dagen i går er overstått og at alt gikk bra. Jeg var en tur på sykehuset for tre dager, siden. Holder på å blogge om det nå. 🙂 Sannelig mye styr med helse og undersøkelser, ja, og ekstra nå pga. korona. Jeg ble møtt av to strenge vakter ved sykehusinngangen, og fikk bare så vidt komme inn. Men alt blir bra. 🙂

      1. Det er mye styr med helse. Håper undersøkelsen gikk bra. Må inn å lese, jeg har falt helt ut i, så nå jeg oppdatere. Godt nyttår <3.

    2. Så glad det gikk godt for dere alle. Det er ikke lett å organisere bestandig, men det var lurt å ta alle tre på en dag. Godt din ferje gikk da, for jammen ble det masse trøbbel for mange i går forsto jeg. Nå kan du slappe av ved tanken på at det er gjort og de grå fuglene fikser du utpå nyåret. Ha en vakker dag i den mørke tiden. Klemsiklem:)

    3. skjønner att dette ble en krevende dag ,men det gikk fint ,slik er det godt å bo i Norge :=) og godt du får hjelp mot pip pip ane på øyet :=) og så håper eg dagen i dag ble en smule roligere

    4. Mye organisering og styr for en sånn dag! Så bra at alt gikk fint! De der pip-pipene får du jaget avsted og så ser du godt som bare det! Klemmer <3

      1. Den dagen det var godt å kunne legge bak. Og etter hvert blir det nok råd med de “små grå”. Det blir nok i løpet av første halvår. Gleder meg til bedre syn <3.

    5. Så bra organisering for dere! Mor var nesten på en hel jordomseiling for bare litt siden da hun holdt på, og fremdeles holder på , med øyeundersøkelser og operasjon på det ene mens vi venter på det andre. Jeg er ikke bedre enn at jeg håper jeg har fått fars øyne….:)
      For en herlig setning forresten: ” jeg bosetter meg i kroppen min for en ny dag”.

      1. <3 takk, så koselig kommentar.
        Håper det snart er ferdig med undersøkelsene og operasjonene til mor di. Og at du har fått far din sine øyner 🙂 <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg