Noen ganger…

 

 

 

Hvordan er du om morgenen? Noen våkner med et smell og andre trenger å akklimatisere seg til en ny dag.

 

 

 

 

 

Sjøl kan jeg nok være begge deler. De fleste morgenene er jeg sedat og trenger tid.

I dag våkner jeg til en skikkelig boost.

Jeg er av dem som bruker mobilen som vekkerklokke, så den blir lagt på nattbordet om kvelden. Nå bruker jeg nesten alltid å våkne før den ringer.

Torsdager setter jeg den sjeldent på, men i dag er det satt opp et møte klokka 11, vurderte om jeg skulle droppe det – men fant ut at jeg burde ha det med.

Derfor klokke i dag, men ikke før halv ni.

Nå var jeg oppe klokka 7, så har hatt en lang og fin morgen.

Mobilen blir med meg ut når jeg forlater soverommet etter strekking på armer og en ny strekkøvelse for nakken.

 

Da ser jeg det, et prisvarsel.

 

Jeg har fått mange prisvarsler siden i sommer, da jeg ble spurt hva jeg ønsket meg i fødselsgave. Jeg hadde kommet over og lest en del om Airfryer, og sa at jeg ønsket penger for å kunne kjøpe det.

Den jeg ønsket meg hadde vært solgt til forskjellig pris gjennom siste året og jeg bestemte meg for at jeg ville ikke kjøpe før den var nede under et beløp. Etter det har det jeg fått prisvarslinger, men de har hele tiden vært langt over det jeg var villig til å betale.

 

Men i dag…i dag kom endelig en pris jeg aksepterte. Så før jeg var ute av badet hadde jeg bestilt.

 

Nå kan jeg bare vente og glede meg til å teste den ut.

Etter som jeg har lest meg fram til er maten både mer næringsrik, mer smakfull og mindre fett i etter tilbereding.

Så denne morgenen ble en morgen med smell og tilstedeværelse.

 

 

 

Ute våkner dagen og himmelen er så ren og klar.

 

Jeg vurderer om jeg skal legge inn dekka i bilen før jeg drar på møtet snart.

Det er mørkt når jeg kommer hjem etter biblioteket i kveld og i morgen er det et møte i teams allerede klokka 9, etter det skal jeg ha et lite møte til og så dekkskift klokka 12.

 

 

Ble litt for mye den uka her, ser jeg bikker en del overtidstimer, men må passe på at jeg får tatt de ut også før året er over.

 

I går var jeg på hjul allerede klokka 7 om morgenen, kjørte meg bak en bred bil som sjeldent kom seg opp i 80 kilometer og som ikke tenkte på at køen som danna seg bak kanskje skulle med ferga.

Traileren bak den brede bilen blinka meg forbi, slik at jeg skulle ha bedre mulighet til å komme forbi den treige lastebilen. Noe som viste seg ikke var enkelt på smale, svingete veier med en del møtetrafikk.

Den svinga heldigvis av og jeg rakk ferga. Jeg så traileren også rakk den som den siste som kjørte ombord, jeg vurderte om jeg skulle gå bort å takke fordi at den slapp meg forbi. Men lot det være, hadde takka med lysa etter og ha kjørte forbi den.

Jeg blir så glad når trafikkanter viser hensyn til hverandre, i motsetning til han som ikke kom seg opp i fart med sin brede bil og i tillegg holdt seg midtveis på veien og ikke hadde i tanker, sannsynlig for, at kanskje folk skulle nå en ferge.

 

 

Jeg kjørte framom mor på tur hjem i kveldinga.

Hun syns ikke hun får besøk, og jeg var nesten aldri der -.

Så jeg sa at det stemte ikke, jeg hadde vært der på mandag, lillesøsteren min på tirsdag, jeg i var der nå (i går) og kom innom på fredag og lillesøsteren ville komme innom i dag.

Og jeg sa også at om hun greidde å se på og glede seg over at folk var der var bedre for henne, enn at hun så på den tida hun var aleine.

Heldigvis spurte hun etter en aktivitet som er for eldre i går og det var jeg glad for. For det har hun ikke tidligere vært interessert i.

Mor er en sosial skapning og tomrommet etter far er ikke så lett å dekke.

 

 

Jeg kjente jeg var sliten da jeg kjørte hjem i mørket.

Det er godt å komme hjem etter en lang dag som hadde krevd sitt. Stoppa ved postkassen og i den lå en stor konvolutt.

Og jeg skjønte.

Det var bladet jeg bestilte fra Natheless, Randi Lind, som lå der.

Så det siste jeg gjorde før søvnen tok meg var å bla igjennom det.

Tenkte på alt arbeidet hun legger ned i bladet, skrivinga, oppskriftene og ikke minst tegningene.

Skal bruke stunder i førjulstida til å kose meg med bladet.

 

 

Nå ser jeg at jeg må til å virke om jeg ska få hjula inn i bilen, kanskje trille opp søppeldunkene fra gårsdagens tømming og ete en liten frokost.

Alltid noe som kan gjøres.

 

Ønsker deg en fullstendig fin og fantastisk torsdag.

Det er også snart helg igjen også.

 

 

 

 

 

 

 

26 kommentarer
    1. Så glad det kom vel fram. Håper virkelig du kan glede deg over heftet framover. Tusen takk for hyggelige ord. Ja, du står i det du. Godt du kom deg på ferja. Håper du får en vakker dag videre. Klemsiklem 🙂

      1. Dagene fyker i hvert fall fort forbi. I dag er det en fridag, veldig godt <3. Syns det er fantastisk arbeidet du legger ned i bladet for å glede andre. Så mange takk til deg <3

    2. For en innholdsrik dag, om enn kanskje litt hektisk! Artig du har fått ordna med airfryer😍 og det juleheftet såg fint ut, håpe æ får les i det også😃 ekstra kult at det e fra en medblogger!

    3. Jeg er nok ikke av de som spretter ut av senga om morgenen, men heller smyger meg ut og så må kroppen få tid til å komme seg før jeg vet om det er en god dag. De dagene jeg jobber kan jeg dessverre ikke bestemme, da må jeg opp og stresse for å bli ferdig. Ikke så lett når foreldrene våre blir gamle, og en av dem blir borte. Når faren min døde så slepte jeg med meg moren min over alt, sånn at hun ikke skulle sitte alene med tankene sine for mye. I natt fikk vi den første snøen, ikke mye, så jeg er glad jeg fikk lagt om til vinterdekk i går. Så ønsker jeg deg en fin torsdag, klems 🤗

      1. Kjenner godt til den varianten du beskriver her også. Blir godt når arbeidslivet er over ved nyttåret :).
        Kan tenke meg du var en god datter, og det er ikke helt lett alltid å stå i det. En vil det beste.
        Har sett det har falt snø sør i landet, ennå er det bar her – men godt å fått på vinterhjula.
        Nyt dagen din <3

    4. Må fortelle om du blir fornøyd når du har fått og prøvd ut airfryeren. Har lyst å kjøpe jeg også…
      Håper din mor har en almanakk e.l så hun kan skrive ned, -eller dere-, når hun har hatt og får besøk og hvem som er der.Lover a det er kjekt å ha. Ellers så er det vel noen aktiviteter som hun kan være med på, møteplasser noen ganger i uken der man blir hentet og bringt ved hjelp av kommunalt ansatte. Er nok viktig for henne som liker å være sosial, pluss at dere nærmeste ikke skal gå rundt med dårlig samvittighet, for dere er nok mye på banen…

      1. Har fått den og testa den, tror det her blir bra. Skal lage et innlegg siden. Nå var prisen veldig god på den jeg ville ha nå.
        Mor har en bok som hun kan notere ned i…men kanskje har almanakk vært bedre, det tror jeg faktisk hun skal få seg til nytt år. Hun har vært avvisende til aktiviteter, men er på gli der. Snakka også om støttekontakt i dag med hjemmetjenesten. Er utfordrende det som skjer nå, både for henne og oss i rundt. <3

    5. Jeg er en sånn som spretter opp av senga før seks….. og trener eller går en tur før frokost og jobb klokka åtte! Liker å komme opp om morran – da blir dagen leeeenger! Høres ut som om dagen din har vært masse forskjellig – og så bra at mamman din har lyst til å finne på noe med andre på alderen! Klem <3

      1. Det kan jeg tenke meg du er…:D, har prøvd det litt og vet det er godt – men ikke helt naturlig alt for ofte for meg :D.
        Med mor er vi ikke kommet dit at vi har aktivisert, men vært i dialog både med hjemmetjenesten og mor. Klem<3

    6. Jeg spretter ikke opp av senga nå nei, men når jeg jobba var det annerledes 🙂
      Nå kan jeg våkne sakte, gjøre litt øvelser og bare nyte sengevarmen.
      Olav står opp med en gang han slår opp øya, eller nesten før 😄
      Godt du rakk ferga, og at noen slipper andre forbi ☺️
      Snart helg! Klem ❤️

      1. Det er godt å ha den muligheten du beskriver her. Rart dette hvor forskjellig vi kan være.
        Blir så glad, nesten rørt, når jeg møte omtanke i trafikken.
        Nå har det vært helg og i full fart mot en ny en…syns denne tida nesten går skremmende fort.
        Kos deg riktig godt med tirsdagen <3

    7. veldig kjedelig med trege bilister som ikke slipper andre forbi ,godt du rakk ferga .
      Ja dei gamle vil helst ha besøk hele tiden ,dei skulle sluppet å bo hjemme alene når dei er gamle ,der skulle vært plass på omsorgsenter for alle så dei hadde noen rundt seg hele tiden ,venter på et julehefte jeg også men ennå har den ikke dukket opp i min postkasse

      1. Ja, det var veldig godt.
        Mor vil nok bo hjemme, så håper hun kan få det så lenge hun vil.
        Nå har du sikkert fått juleheftet, har vært for lite tid til å se mer i det – men vi skal kose oss med det når det er tid :).

    8. Jeg våkner alt for tidlig og klarer ikke å ligge lenge .. da jeg var yngre var jeg trøttere på morgenen enn nå.. Men er det noe jeg må rekke setter jeg på klokka på tlf .. for sikkerhets skyld 🙂 Trafikken kan by på utfordringer den.. godt du rakk ferga 🙂 Tror du skal ha veldig godt samvittighet som er så ofte innom moren din..<3 Alt Natheless lager er så kreativt og vakkert <3 Klem og god helg <3

      1. Du har skiftet fra mer B til A du da :), da jeg var lita var jeg B om kvelden og A om morgenen, men det er gått over :D.
        Ja, blir av og til oppgitt av noen trafikanter, men prøver å ikke bli for frustrert. derfor blir jeg veldig glad når jeg møter på de som også tenker på andre.
        Natheless er flink og det syns jeg du også her. Takk, riktig fin dag til deg. Klem <3

    9. AirFryer er en fantastisk ting.🤩
      Håper du får mye glede av den.🤗
      Du har hatt en hektisk uke, så nå håper jeg du får en rolig helg og tid til å kose deg.🤩
      Nyt fredagskvelden!🥰

      1. Skjønner du har det, har testa den i to dager nå :).
        Har nesten glemt helga :D, går litt vel fort denne tida.
        Takk, kos deg riktig med dagen i dag <3

    10. God morgen!

      Jeg er som regel oppe og hopper hver morgen uten å mukke…. når jeg våkner MÅ jeg opp… er for vondt å ligge… klarer ikke nyte… sånn er det med den saken 🙂

      Airfryer er mange som har nå… jeg vet ikke… det er jo som en liten ovn… men sikkert bra 😀

      Lag deg en fin lørdag og helg 🙂 klem

      1. Det er godt å komme seg opp, men ikke godt fordi en MÅ. Denne kroppen :(.
        Er en liten ovn, så det kan bli mange kjøkkenting om en skal ha ALT, men syns den er et spennende bekjentskap. Går raskere.
        Takk og nyt tirsdage, Klem <3

    11. Vel, siden du spør.. med osas, hypotyreose, fatigue og så videre, så er jeg ganske fraværende på morgenen, og hvis jeg blir vekket kan jeg fort bli dårlig.. elsker airfryer, fantastisk oppfinnelse, skal investere i ny, den største jeg finner!! 😜

      1. Du har dine ting å slite med <3.
        Så artig å høre at du liker airfryer så godt, tror jeg har meldt meg inn i nesten alle fb grupper som finnes nå, mottakelig for masse tips 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg