Om å bli en delfin

 

Av og til tar tanker stor plass. Om en sover eller er våken, så tar de plass.

 

 

 

 

Jeg våkna før seks og kikka, kikka på klokka før halv syv, kvart over syv kikka jeg-.

 

Valgte å stå opp før klokka ringte.

Føler indre stress for uka.

Dagen i dag var ikke så ille.

 

Starta med møte på Teams.

Etterpå var det inn i bilen for å kjøre noen mil, legekontoret ligger et stykke unna med bil.

Hjem til hjemmekontor.

Etter dette en tur ut, for å se om en brønn.

 

Dagen har gått fint.

Vært i kontakt med alle tre barna. Det gjør dagen enda bedre.

 

Tenker.

Tenker på folk.

Tenker på folk som sier slik og slik er de-.

Og så oppfatter en de samme menneskene motsatt av hva de sier.

Det er skremmende.

Dette at oppfattelsen av seg sjøl og hvordan andre oppfatter et menneske kan ha så stor avstand.

 

Når andre har slik oppfattelse av seg sjøl, hvordan kan jeg tro jeg er annerledes…

Kanskje jeg også går rundt å tenker en hel masse om meg sjøl som andre ikke vil kjenne igjen.

Det tenker jeg på.

 

Jeg vil gjerne lære, men av og til blir en bare sliten av å lære.

 

 

Jeg vil legge meg snart. I morgen skal jeg tidligere opp. Jeg må være opplagt.

Tiden framover krever.

Mange arbeidsoppgaver.

Litt mye å forholde seg til.

 

I mitt neste liv skal jeg bli en delfin…

 

 

 

8 kommentarer
      1. Søvn er viktig, sier jeg som ikke har rota meg til seng senga :D… Det er litt mye krevende som skjer på en gang, er klar over det. Må bli flinkere til å finne mine oaser. Det går bra <3.

    1. Jeg liker også å ha kontakt med guttene mine..har det nesten hver dag ..i allefall på tlf<3 Stressfølelse er jo ikke noe ok..og tanker er ofte det værste.. Jeg håper jeg har en viss peiling på hvordan jeg oppfattes..men det er jammen ikke sikkert..hehe.. Noen ganger kan det være best å bare være ..og ikke alltid lære..enig i det.. ! Vakkert bilde..og delfin høres fint ut.. Klem og gode ønsker til deg <3

      1. Har nesten daglig kontakt med barna jeg også, mest jentene. Gutten har nok ikke like stort behov. Men vi bor et stykke fra hverandre, så sees ikke så ofte. Stress er ikke så bra, så må finne ut hvordan det kan elimineres… Alltid et råd :). Får håpe vi er den vi tror vi er, men av og til møter man folk som gjør at jeg får slike tanker, er det bare dem…eller er også jeg slik-. Men de fleste har nok en realistisk syn på hvem de er. Klem <3

    2. Tankene tar aldri pause hos meg heller. Våkner med tanker, tenker videre på disse tankene, og så tar tankene inn på nye stier og veier, som fører til nye tanker, osv… Men til en viss grad kan vi styre tankene våre 😉

      1. Tanker er spennende, i utgangspunktet elsker jeg tankene. Men det er de underbevisste tankene når mye skjer, spesielt om det skjer noe krevende, som kan lage uro – spesielt om en våkner tidlig på morgenen når en er mest skjør. Ja, tanker kan styrer og brukes og utvikle, tror det kan ligge masse utvikling der om en vil, og om en tør <3.

    3. Hmmm – ikke så greit å ha mye å tenke på! Er der sjøl også om dagen – noen dager er ok, andre er alt nesten svart av tanker….. må finne ut av ting snart….. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg