Om å glede seg

 

 

 

 

 

 

Fredag med snøfiller som har landa, så litt slik halv-hvitt ute. 

 

 

 

 

Jeg sitter inne, her er det bare slik smårotete. Så ingen problemer med å legge planer for dagen. (Glemte å poste innlegget d jeg skrev det tidligere i dag).

 

Inneplaner.

Sjøl om jeg sikkert burde hatt ute-planer…

Men jeg gidder ikke ordet «burde».

 

Tenkte da jeg våkna, hva var det jeg skulle i dag?

Da hjernen ble rista på plass i dagen, skjønte jeg det var spasmer etter hverdagene tidligere i uka. For det var ingen ugjorte planer som lå over dagen. Slik som gjøres.

For dagen er fri.

Smake på ordet…FRIIII

Det betyr ingen tidspunkt og klokke å forholde seg til.

 

 

Jeg har mye jeg vil, men blir passivisert over at tida går som den gjør.

Den går så forskrekkelig fort.

Surfa berre rundt på nettet, har litt dialog med folk -.

 

Fikk så fin gave fra ungene, et gedigen akvarell skrin.

 

 

Tenkte jeg må få kjøpt meg lime-tape, men jeg har flere blokker med lima ark, så egentlig ikke unnskyldning, jeg behøver ikke spenne opp ark.

 

Jeg sov lenge i dag, helt til halv ti.

Det var så mange drømmer, jeg hadde gitt ene søsteren min en gave, et sett med blant anna ørepynt. De var så store at de dekte øret helt.

Jeg hadde også møtt igjen en, en jeg nærte varme følelser for. Han var bare blitt litt mindre og litt tykkere enn jeg huska han.

I drømmen.

Han klatra ut av et vindu og balanserte på utsida, bukseløs.

Senere satt jeg inntil han i en bil og var veldig lykkelig.

 

Drømmer altså.

 

 

 

Jeg kom meg ikke så langt med flyttinga fra min gamle arbeidsplass den uka her, har heller ikke hørt mer om når fiberbånd blir montert her hjemme.

Jeg må ha den på plass først.

Slet med nettet på min gamle arbeidsplass, det er fryktelig slitsomt og lager i hvert fall et sliten hode hos meg.

Var framom mor mi og hun kommenterte at jeg så sliten ut og kunne overnatte der hos henne.

Men jeg ville hjem.

 

Rulla til slutt hjemover etter delvis glatte veier og hørte lydbok. Hører på “60-tallet” av Ketil Bjørnstad.

Jeg er så glad i lydbøker. Da kan jeg bare kjøre og kjøre.

 

 

Dagen er godt i gang.

Nå planlegger jeg to kopper drikke, en med matcha te og en med fett-kaffe. Før en vanlig kopp kaffe og runstykke med stekt egg, stekt bacon av kalkun og bønner i tomat.

Skikkelig kraftkost.

Det vil nok holde et godt stykke utover dagen. Til husarbeidet som venter, til tanker og ting inn i dagens verdens beste fredag.

 

 

Riktig god og nydelig dag til deg, hva gleder du deg mest til i dag?

(– eller i morgen?)

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Mye rare drømmer ja. Jeg husker ikke så ofte drømmene mine, men NÅR jeg husker dem kan det være mye moro 🙂 Jeg gleder meg til at jeg kanskje skal til søsteren min i morgen. Alltid koselig 🙂

    2. du hadde rare drømmer ja ,skjelden jeg husker en drøm ,ja nett må være i orden skal en jobbe på nett,ellers håper eg dagen din ble fin ,jeg har ikke gjort noe i dag ,bare strikka og snakka med min søster på mobilen :=) men i morgen skal vi i selskap da blir det litt mer liv rundt oss

      1. Ja, nettet må på plass. Er nok like før, har fått ordreoversikt. Dagen min var også rolig i går. Høres ut som en riktig trivelig dag i morgen da. Ønsker en herlig lørdag. <3

    3. Sunt å huske drømmene sine uansett hva man drømmer…, og det kan tenkes at de prøver å si deg noe viktig selv om de virker litt rare😀

      1. Prøvde meg på en drømme «natt» bok en gang, men ble ikke så mange drømmer skrevet ned. Det er interessant å tenke gjennom drømmene, de forteller egentlig mye 🙂 <3

    4. Drømmer altså….. 🙂

      Akvarell-farger…. da er det bare å male i vei… jeg maler eller skriver meg ut av ting… god terapi 🙂

      GOd lørdag til deg <3 klem

      1. Ja, både skriving og bruk av farger er fin terapi og ellers fint på mange vis <3
        Skal prøve å få malt, jeg roter bort tida mi i en slag slitenhet, tror jeg.
        Takk, riktig god lørdag til deg også. Klem <3

    5. Jeg hadde veldig rare drømmer før, men nå husker jeg nesten aldri drømmene mine lenger. Litt misunnelig på de som gjør det 🙈 Her er det også en sløv dag, mest for at kroppen min er sur på meg i dag. Så fin gave å få en malerskrin, og det skal bli spennende å se hvilke motiver du tryller fram. Håper du får en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    6. Drømmer kan være fine også ☺️
      Håper du fikk en god dag i går, og i dag 🥰
      Jeg gledet meg til å komme hjem i går😀
      God lørdagskveld! Klem ❤️

    7. Det er viktig å glede seg…. jeg har gleda meg til skautur både idag og i morra! Det gjør underverker for en sliten og litt trist frkutifriluft! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg