Om å henge mellom trærne

 

En sommer i trav gjennom dagene. Ukene flagrer forbi.

 

 

 

Det nærmer seg den andre delen av ferien min. Litt over en uke igjen. Og ingen planer.

Det skal nok noe tid før den blir så bra dette været, som det har vært i det siste.

Slik skikkelig sommer sommer.

Tidlig i sommer, mens regnet rant i strie strømmer, kom jeg over noe på nett. Hengekøyer med myggnett. Jeg fikk fryktelig lyst på, men tida gikk.

Så skulle flere av barna komme hjem, og endelig fikk jeg bestilt. Men det tar fort noe tid. De to eldste reiste tilbake til sitt, men yngste var hjemme da jeg fant en pakke i postkassen.

Trodde først det var den ene hengekøya, men så var det begge to. De tok virkelig liten plass.

 

Så en kveld, med varme i lufta, labba vi ned til sjøen med en liten oppakning.

Vi fikk hengt de opp mellom og under trærne.

 

Før vi krabba oppi, kledde vi av oss og tok en dukkert. Dukkerten var deilig, men jeg syns det var litt skummelt å legge seg. Holdt køya, holdt knuten.

Boffen fant ut at det å ligge under køya var greit. Tenk om jeg falt ned.

Mørket omslutta oss.

Det vugga lett.

“Dette er det beste kjøpet du noen gang har gjort” kommer det fra yngste.

Ute på sjøen spratt det fisk, alle lydene.

Det å sovna i dette var fantastisk.

Våkna tidlig, like før sola sto opp. Med den kom det også en vind. Først bare som lyd, men så begynte blada å rasle. Og samtidig kom sola over åskammen.

 

Det var så vakkert, så fint, bare ligge å duve lett med all natur rundt.

 

Jeg sovna igjen, men våkna før klokka ringte. For dagen var ikke fri. Men det føltes fritt.

Yngsteberta starta dagen med å gå utover i sjøen. Det så så herlig ut, at jeg måtte etter. Og i solglitteret svømte vi oss en liten tur.

Før vi begynte turen oppover bakkene. Så hadde vi bestemt oss for at vi ville sove ute neste natt også, så vi lot alt ligge igjen.

Det viste seg nok at natta hadde tatt på, om kvelden var vi så slått ut at vi havna i sengene våre.

Neste dag gikk vi ned å fikk montert de ned. Samtidig hadde vi en liten steinøkt der på stranda, vi er en anelse steingale begge. Så noen vakre steinskatter fikk vi med oss opp.

Jeg kjenner jeg gleder meg til neste gang natten skal tilbringes hengende mellom to trær. En fantastisk fin opplevelse.

8 kommentarer
      1. Anbefaler absolutt å investere i en hengekøye. Tror det er plass til en puddel. En collie blir for stor, min hund, så han passer best under :))).

      1. Ja, dette må gjentas. Håper i sommer. Snakka med et par damer i dag, som fortalte de lå mye i hengekøye. Også om vinteren. Det er nok et stykke før jeg er så tøff :))).

    1. Siste uka til mannen nå..så ferien går fort ja 🙂 Så stilig med di hengekøyene og så bra det ble en behagelig og fin opplevelse.. Masse fine bilder og fint sted i naturen der var 🙂 Klem og fin ny uke til deg <3

      1. Må inn å lese hos det om du har gjort noe fint. Og det regner jeg med dere har. Vært er veldig sporadisk i det siste. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg