Om å leite og til slutt finne

 

 

Før jul var det så mye og så mangt. Noe forsvant som en sky ut på sidelinja. Det førte til leteaksjoner.

 

 

Leeeenge før jul bestilte jeg bladet til Randi Lind. Hun som har den fine bloggen «Natheless».

Jeg har i flere år bestilt bladet hun hvert år skriver, tegner og tar bilder til.

Bladet kom tidlig og jeg la det bort. Tenkte jeg skulle ta det fram i adventstidene, men den gikk så fort. Da julaften blinka med alle lysa sine var bladet fortsatt borte.

Her tror jeg faktisk ikke bladet er tema, men det er yngste fra julekvelden.

I dag var vi framme ved da en skulle vært 4 år og hatt en bror i 5. klasse.

Romjula.

Men å gå ut var ikke det som var så lurt. Det var glatt, eldste datt da de skulle ut på et lite julebesøk.

 

Jeg begynte med en intens leting da det var blitt mindre folk i huset.

Jeg gikk gjennom papir som skal gåes igjennom. den aller siste plassen jeg så var i en korg med samla papir som skal sorteres.

Der… Der lå konvolutten.

Like lukka som da den kom. Jeg åpna den endelig.

Og der, der kunne jeg ta bladet fram.

Og endelig kunne jeg bla gjennom det.

Mellomste ville også se.

 

Jeg fortalte at Randi står for alt; innhold med fortellinger og ideer, illustrasjoner, layout og få blada trykt og distribuert. Mellomste uttrykte at hun syns det er en veldig stor kreativitet å stå for alt dette.

 

Ellers rekkes det i rekkene.

I dag stoppa bussen nedenfor huset og tok med seg de to eldste.

Mor vil hjem, så etter hvert skal vi kjøre henne. Yngste reiser også til nyttårshelga, hele gjengen skal feire i Trondheim. Jeg er bedt, men tror det blir for krevende med Trondheimstur på glatta. Så om jeg tar kvelden bare i selskap med meg sjøl eller feirer sammen med mor, gjenstår å finne ut av.

Nå har det vært masse folk hele jula, så om jeg har nyttårshelga for meg sjøl tror jeg bare det vil være godt.

Tre dager igjen av dette året.

 

Hvordan blir din nyttårsaften?

 

 

 

 

10 kommentarer
      1. Godt for hunden at dere er hjemme sammen med den. Håper han ikke er de som sliter med nyttårsaftenen, ser det er flere som ønsker slutt på fyrverkeri nå – kanskje dyra får slippe «krigen» snart.

    1. Så bra du fant det da. Takk for fine ord!Håper alltid at det faller i smak ja. Her nyter jeg romjul. Nyttår skal vi bort, så det gjelder bare å finne fram en kjole som passer. Kos deg videre. Klemsiklem

      1. Veldig bra 🙂
        Ja, nå går romjula også mot en slutt. Du finner sikkert kjolen, snart er vi ved kvelden. Godt nyttår og fin feiring <3

    2. Jeg fikk aldri somlet meg til å bestille bladet hennes, selv om tanken var der 😉 Nyttårsaften skal jeg feire sammen med Bestisen uten alt for mye styr. Jeg har nettopp krydret Ribbesteken vi skal ha og satt den inn i kjøleskapet. Vi har pleid å ha kalkun på Nyttårsaften, men så hadde jeg to Ribbesteker så da blir det i stedet. Ønsker deg en fortsatt God Jul 🎅🏼🤶🏼

        1. Jeg avslutter ikke året helt som jeg hadde planlagt, for Bestisen har fått Corona så jeg feirer Nyttårsaften alene. Å for å toppe det måtte jeg kaste Ribbensteken jeg skulle ha i dag, for den hadde ligget for lenge i kjøleskapet og var blitt sur. Jeg fortviler ikke av den grunn for jeg har medisterkaker, pølser, surkål og poteter så jeg kommer ikke til å gå sulten inn i 2024. Klems 🤗

          1. Så bra du fant deg mat likevel, men fryktelig kjedelig at Bestisen ble syk og at ribba ble sur. Ønsk B god bedring. Jeg er kommet meg hjem, har tent masse talglys, spist kveite og bare tar kvelden helt med ro. Mor hadde ønsket jeg ble hos henne, var hos henne og drakk kaffe, men har fryktelig behov for å være alene. Det er godt inn i mellom det også.
            Nyt denne siste kvelden i det gamle året 😀
            Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg