Om å skrive

 

 

 

Jeg har vært en hangleskriver, det vil si, skrevet, lest og kommentert svært sporadisk.

 

 

 

 

Er usikker hva som gjorde det, for tror ikke jeg hadde noen formening om å forandre strategi.

Her på bloggen.

Men for nesten to uker siden skjedde det noe-. Jeg begynte å skrive hver dag, eller nesten hver dag.

Greidde også å lese og kommentere flere blogger enn tidligere.

 

Om dette er et tegn på noe mer overskudd…det er i hvert fall å håpe på at det er det det betyr.

Så vil tro det er litt barometer på energinivået mitt.

 

 

Jeg har absolutt hatt både up’s and down’s, for slik er livet.  

Likevel, jeg har tatt flere bilder enn på lenge. Det å ta bilder er en stor glede.

 

Jeg vet ikke om dere har det slik, men jeg liker å lese gjennom min egen blogg – for jeg gjenopplever stemninger gjennom bildene og teksten. Blir litt dagbok, på en måte og et ekstra galleri fra mitt eget liv.

 

Bildet er tatt av kalhh fra Pixabay

 

Jeg har aldri vært særlig opptatt av hvor mange jeg nådde, aldri lastet ned google analytics.

Har blitt glad i menneskene til de bloggene jeg leser, kommentarene jeg får fra en varierende gjeng. Føler jeg kjenner dem. De har blitt mine virtuelle venner.

 

Men jeg skal innrømme at jeg likevel syntes det var morsomt når profilnavnet dukka opp nederst på blogg-lista. Altså som en av de elendige til å skrive, som jeg har sett det har blitt spekulert i :).

Nå syns jeg det er like så mange interessante innlegg langt nede som øverst, eller det er stort sett mange fine innlegg. Og jeg tenker på det folk gir av seg sjøl og sin tid med å skrive. Uansett hvilken plassering folk har. Det er til å få respekt av.

Jeg tro også at det finnes mange fine blogger under denne 100-grensa, så fint om denne lista kunne gå lengre ned.

 

Sjøl om blogginga har forandra seg, det er ikke sikkert det er så mange aktive skribenter som tidligere.

En del av oss er også godt voksne. Personlig liker jeg denne varierende sammensetninga av mennesker. Men skjønner reklameeffekten inne på bloggen ikke er slik den en gang var.

 

Ønsket mitt er at jeg greier å fortsette med skrivinga slik som de siste to ukene.

Det er på en måte mye lærdom i å være en del av dette konseptet. Både hva andre skrive, steder og opplevelser, helse og fokus folk har. Også mine egne skriveferdigheter, tekstarbeid…sjøl om jeg kan finne ubehagelig mange feil ved senere gjennomlesing.

 

Men først nå må jeg en tur på jobb. Det er mandag med mandagsmøte. I dag skal jeg få unna meg et referat som har ligget ulovlig lenge. Så mer skriving, men skriving på en annen måte.

 

 

Riktig fin og nydelig dag rundt om i Norges land.

 

 

18 kommentarer
    1. God morgen!
      Jeg synes hele TOPP HUNDRE lista er topp jeg. Tenker ikke at de som er nederst er elendige skrivere….. jeg tror der kan ligge ganske mange GODE skribenter rett ogslett… Det er bare at overskriftene vår ikke fenger alltid 🙂

      Så herlig bilde på headeren din!

      Lag deg en flott dag og ny god uke 😀

      1. Enig, tror det også er litt tilfeldig om en i det heletatt er på lista. Og hvor en plassere seg. Hva en skriver om, følgere osv.
        Takk, tok fram en header fra i fjor…ble i dårlig humør hver gang jeg kom inn på bloggen min med den jeg hadde :D.
        Ønsker deg en nyyyydelig dag. <3

    2. Du vet sikkert at jeg er blitt opptatt av “Bunnbloggerne” etter et Toppbloggeren ble litt sur. Jeg synes ikke det er så stor forskjell på plass nummer 1 og 100 verken når det gjelder språk, innhold eller bildebruk. Men de på topp er ofte flinkere med overskrifter og har kanskje en strategi for hva de publiserer med tanke på å nettopp få flest mulig lesere.
      Skriv når fu har lyst og mår du har noe på hjertet. Du har et godt språk og en sikker penn

      1. Takk for gode ord. Ja, de helt på topp er nok mange opptatt å treffe lesergruppen, men vil tro at flere også skriver intuitivt der. Fikk med meg deler av diskusjonen om det du skrev om topplassering og etterpå gikk ned på bunnen av lista. Syns det var en klok avgjørelse, jeg er innom deg (om ikke daglig) og du har gjennom det du skriver gjort at jeg har gått innom flere bloggere enn tidligere. Vi er mange forskjellige her inne, som ellers i livet, det vi alle har til felles er nok gleden av å skrive. 🙂

    3. Jeg synes ikke det handler om elendige skribenter, men mer om interesser og hva som fenger leseren. Jeg er nå selv der du var, sporadisk. Og det har definitivt med helsen å gjøre. Jeg tar like mye bilder som tidligere, men jeg orker ikke sette meg ned og få ting i prosess. Jeg er tom for energi når jeg kommer så langt, så da blir det ikke. Men jeg har omprioritert litt de siste par dagene, sånn at andre ting har gått ut, og bloggen har fått prioritet.
      En annen ting jeg har merket meg med blogg, er at både bloggerskaren og leserskaren har blitt eldre. Fjortisene har sluttet å blogge. De er på andre kanaler nå. Youtube og lignende. Derfor får vi voksne mer plass her.
      Det er kjekt å lese hos deg igjen. Jeg har ikke fått fulgt så mye med den siste tiden. Helsa har kranglet litt vel mye. Men forsøker å få med meg litt sånn av og til 🙂
      Ønsker deg en fin mandag og en god sommeruke ♥ Klem

      1. Ja, har sett du ikke er her ofte, men godt å se du har delt flere innlegg nå. Helse vil alltid prege oss. Godt å høre du likevel tar bilder, vet du har glede av det. Innovatørene vil alltid være i bevegelse, nye områder. Syns det er fint med mangfoldet her, både alder, kjønn og tema. Kjenner jeg blir opptatt av menneskene her på et godt vis. Så når folk blir borte en stund, spekulerer du på hvordan det går og får lyst til å sende en hilsen. Jeg håper du får en god sommer og at helsa di blir mer vennlig innstilt. Og at du har nok overskudd til å lage innlegg. Takk, nydelig sommeruke til deg også. Klem <3

    4. Jeg har ofte tenkt at jeg skal gi opp bloggen, men det er da jeg må si til meg selv at det er for å holde meg engasjert jeg gjør det. Jeg er ikke i jobb og da trenger jeg et holdepunkt, noe å gjøre på. Har aldri tenkt ille om de under streken jeg. Mange av de som skriver bra men det er vanskelig å nå ut når så få leser blogg. Men jeg leser lite blogg selv for jeg leser jo då mye bøker. 🙂

      1. Bra du ikke gir opp bloggen. Før las jeg den fast, tror jeg skal begynne på igjen :). Du hadde mange fine vinklinger. Faktisk hadde noe av det du skrev for noen år siden (ikke til meg) stor betydning. Det handla om å holde vakt 24/7, det var så tydelig illustrert med ord at jeg skjønte skjønte jeg måtte gjøre en forandring.
        Sjøl har jeg en begrensa energi med å lese, også bøker. Blir nok bedre når øynene får en gjennomgang utpå høsten.

          1. Jeg brukte lydbøker da jeg kjørte, nøt turene. Men så takka spilleren i bilen for seg, noe som var veldig sørgelig. Har ikke funnet meg nye rutiner, Hjemme går det mest på enten podkaster eller radio. Må kanskje finne de.<3

    5. Så fint at du er glad for egen skriveglede, og interessant å lese dine refleksjoner rundt bloggskriving. Jeg var såvidt innom blogglista da jeg begynte å blogge, men så ble det mye styr med ny bloggplattform og jeg bestemte meg for å “flytte”. Opprettet da eget domene, og betaler nå for å skrive, haha 😀 Går glipp av litt “bloggsamhold”, men lever godt med å være selvstendig og ikke ha reklame på bloggen min. Supert at du opplever å ha mer overskudd. Håper du er inne i en “god stim” som vedvarer! 🙂 Ha en fin mandag! 🙂

      1. Du flytta ut etter de forandringene altså, ja det var virkelig en prosess den gangen. Vurderte sjøl, jeg. Det er godt å ha energien til å skrive. Det er ikke like lett å få med seg når du poster når du ikke er her, men finner fram til deg. Takk, ja håper dette vedvarer. Er egentlig så godt å kunne skrive. Vi er heldig som kan ha denne gleden. 🙂 Nydelig dag til deg.

    6. Fint å ha en blogg..og jeg ser også innom mine egne innlegg av og til.. som du sier blir det som en slags minnebok <3 Jeg er sjelden innom di øverst på lista..følger mine faste og syns det er trivelig å stikke innom dere jeg "kjenner"..
      Jeg blogger mer sporadisk nå enn før..men håper på overskudd til å lage innlegg oftere..blir liksom hengende etter med bilder..o.l… Om du har mer overskudd nå håper jeg det fortsetter slik… Klem <3

      1. Det blir det, minnebok :). Det er sammenheng med overskudd og blogging. Håper også jeg beholder dette overskuddet, både til å lese, kommentere og skrive. Har sett du har vært borte lengre perioder og har spekulert på hvordan du hadde det. En blir, som du sier, “venner” med mange av de her inne. Håper også du får energien til å poste mer, innlegga dine er så lette og gode, litt som en solstreif :). Klem <3

    7. Jeg er en av bunnbloggerne, og det gjør meg ikke noe. Synes det er koselig å ha en blogg, og jeg koser meg med å lese din og andre av mine bloggvenner sine blogger.

      Blogging skjer når jeg har tid, og slik må det bli siden jeg har dager og kvelder hvor jeg er opptatt nesten hele dagen.

      Synes bloggen din er kjempekoselig å lese 😊

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg er også som deg, skriver når en har tid og kapasitet til det. For oftest ligger jeg under “radaren” med innlegga mine, under 100-lista. Så koselig, ja det er fint å få dine koselige kommentar :). Har begynt og funnet fram til dine innlegg også. Er så fint å bli “kjent” med mennesker gjennom blogg-plattforma. Riktig fin dag til deg. <3

    8. Fine tanker rundt blogging! Jeg koser meg veldig med det – med alle vennene her inne, mange har jeg jo også møtt……… jeg elsker å skrive – ta bilder – finne på ideer….! Det er lærerikt og morsomt! Klem <3

      1. Liker godt å være inne på din blogg, du har så mye fine bilder og lærdom i innlegga dine. Mye trivsel i dette. Er nok det vi alle har felles, vi liker å skrive. Det er artig å lese om når bloggere møter hverandre. Er nesten rart, men en får en nokså sterk følelse av personligheten bak bloggen. Tror det stemmer, men sikker kan en så klart ikke være :D. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg