Om å tenke og gjøre

 

 

 

Det er lett å legge planer. Det er så lett å tenke hva en bør gjøre-.

 

 

 

Gjennomføring er ikke like enkelt.

Er min erfaring.

Om meg sjøl.

Og jeg har levd noen år med å være meg.

Jeg har mang en gang spurt spørsmålet om hvorfor det er slik.

Spørsmåla har jeg stilt til meg sjøl-.

 

Jeg kan tenke at i kveld skal jeg legge meg tidlig. Da kan det godt hende jeg gjør det motsatte !

Det har også skjedd at når jeg har fått i oppdrag om å gjøre slikt jeg liker, så har jeg i stedet gått i gang med ting jeg ikke liker. Spesielt om det er noen tidsfrist. Dette er kanskje noe annet, men likevel litt av det samme.

 

 

Opp gjennom årene har jeg satt opp smarte planene for det gode liv. Dere vet; trening, kosthold og sunt fra ende til annen.

Noen ganger har det fungert.

En stund.

 

Akkurat nå er det mye i livet mitt som har krav til tankemønster.

Det har liksom vært noe i årsvis.

Kanskje det er akkurat det…

 

 

Livet kan en ikke gjør noe med, ikke regn eller sol eller bestemmelser som blir tatt utenfor områder en har påvirkning.

 

Jeg leser mange steder råd og forslag om meditasjon. Og jeg har prøvd mange ganger.

I helga gjorde jeg en avtale med ene jenta mi om å starte på. Så på mandag satte jeg meg behagelig til. De par dagene etter har jeg også satt meg til. Og jeg øker tiden, ikke mye, men litt.Jeg var oppe i litt over 10 minutter i dag.

For jeg velger å gjøre det veldig fritt, setter meg ned bare for å finne ro, la tankene lande, tømme hodet for problemtanker, planlegginger og drømmer.

I morgen må jeg huske på å sette av slikt som plutselig river meg ut av tilstanden.

 

Så nå håper jeg at dette ikke går over. Og at det er med på å styrke meg i livet jeg lever.

 

Mediterer du?

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg føler det samme som deg. Det eneste meditasjon jeg har er når jeg ber:)
      Jeg må alltid gjøre noe:)
      Lykke til med deg. Det er bra for kroppen:)

    2. Jeg mediterer via yogatimene jeg har – men nå er det litt sjeldnere enn vanlig. Jeg møtte rett og slett veggen ang. trening…. og jeg som elsker trening! Men sånn er det…

      Lag deg en fin dag 🙂 Og litt meditasjon hver dag gjør godt 🙂 Bare man finner ut av det og gjør det 🙂

      1. Handler sikkert om at du hadde behov for pause. Har nesten meditert hver dag og så har jeg en kort yoga med solhilsen etterpå. Så håper dette skaper mer energi. Regner med du samler mye av det på alle de fine turene dine <3.

    3. Så fint innlegg! Det slo meg at jeg er litt “kjerringa mot strømmen” og ofte gjør det jeg tenker at jeg skal gjøre… Men slett ikke alltid, og meditasjon har også blitt med tanken… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg