Onsdag som leker mandag

 

 

 

Mandagsfølelse på en onsdag. En kald onsdag med tindrende lys himmel som lover sol der den treffer.

 

 

 

 

Og dagen er overraskende sent i gang.

Jeg la meg tidlig og har sovet borti 10 timer, det er helt vilt. Sikkert for at gårsdagen var kalorifattig.

Da kvelden kom hadde jeg ganske desperat behov for å stikke hånda ned i en pose med salte peanøtter.

Men jeg holdt meg.

Gikk i stedet å la meg og natta ble som sagt lang.

 

 

I dag flyter dagen avgårde.

I ovnen står et brett med brød. Skal unne meg å smake på dem siden. Tar med smaksprøve senere da jeg skal innover til mor. Dette er brød til jul, grove med valnøtter i. De bruker å være på frukostbordet, og har vært det på tiårs vis.

Oppskrifta ble fanga fra den gangen Ingrid Espelid var på TV, hun hadde med seg en som het Kåre Nordrum. Mor skrev oppskrifta ned, siden fikk jeg den og fortsatte tradisjonen.

I år blir vi ikke så mange til bords ved julefrukostene. Sannsynlig fem stykker.

 

Nå lukter det brødbakst her jeg sitter og drikke en smoothie av bær og druer.

Når brødene er stekt ferdig kjører jeg opp i fjellet for å se om jeg finner sola.

En tur i den vil gjøre godt.

Det er kaldt.

Fem minus og barfrost.

Tenkte jeg skulle rekke et par ærend til, men de får vente til i morgen.

Prioriterer tur. 

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Så deilig med duften av hjemmebakt brød – jeg får vann i munnen her…..! Du er flink – viktig å ta vare på sånne tradisjoner! Håper du kosa deg resten av dagen også! Klem <3

      1. Vi fikk en prøvesmak 🙂
        Ja, det er bare til jul jeg lager dette brødet. Etterpå ble det tur og besøk, dagen gikk greit. Ønsker deg en fin torsdag. Klem <3

    2. Hørtes godt ut med det brødet. Skal se om jeg finner en oppskrift med brød og valnøtter😀 ble riktig så brødsulten på godt brød her jeg bare venter på at skal bli morgen…

      1. Det er godt med nystekt brød, du kan godt få oppskrifta, om du vil? Du er i en periode med nattvakter skjønner jeg. Håper du fikk en god dag etterpå 🙂

        1. Jeg leitet den natten etter oppskrift på nettet og tok vare på etpar, men vil gjerne ha oppskrift på DITT.
          Lag et innlegg på det?, er vel ikke mange som baker nøttebrød…

    3. Høres herlig ut med en smak av ferskt brød og siden tur. Kos deg videre. Jeg er litt treg med å lese blogger denne uka, men det er alltid koselig å komme inn her. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg