Opp og hopp

 

 

Det er en veldig fin tid nå. Og så er det helg. Men jeg må ta en oversikt og noen grep, tror jeg…

 

 

 

Den kan virke som jeg må leve veldig kontrollert.

Det er egentlig ikke meg, ikke at jeg har vært utagerende på noen måte. Men jeg har tenkt jeg skulle tåle det meste.

 

Og det gjør en bare ikke.

Det er bare det at når en antakelig har gått på akkord med sine egne grenser er det utfordrende å snu på tankemønster.

 

Og stadig sklir jeg utpå. Fordi jeg blir fryktelig lei av å sette meg sjøl slik i sentrum. Sjøl om det kan virke motsatt når jeg skriver et slikt innlegg som dette.

 

Jeg vil jeg skal fungere etter det jeg vil…..om du skjønner.

 

I dag er jeg sliten.

Har litt motvilje mot å gjøre noe som helst.

For det første ser det ille ut hjemme hos meg. For det andre må jeg ut å handle for foreldra mine. Så å få til en god balanse er ikke helt enkelt.

 

Søvn, bevegelse, hvile, mat er viktig for å få dagene til å funger.

For oss alle.

Pusher vi for mye, går det utover disse fire, viktige faktorene. I hvert fall for meg, da spiser jeg for mye, sover for lite, kommer meg ikke ut og presser på for å utfør det jeg har bestemt (som ikke er ut for bevegelse), og slik bortover…

 

Det er så lett å si ja. Så lett å mene dette ja’et også.

Nå prøver jeg ikke si at jeg er et fantastisk ja-menneske, som står på.

Det er jeg ikke.

For alt er relativt. Hvor vi har grensene våre.

 

Og så må en tro på seg sjøl, at det ikke er unnskyldninger og latskap.  

I dag har jeg bare lyst til å sitte i stolen min og at dagen skal være nesten evig.

 

Lista over det jeg tenker og utføre er for lang, det jeg bør det samme. Så både gjøre masse og gjøre ingenting slåss om plassen i tankene mine.

 

Jeg må nok rydde i hodet mitt. Og kanskje ta meg en tur ut for å finne kvister. Kvister til å sette fjør i. Og egentlig la bollene være-.

 

 

Ja, du vet, det er fastelavnssøndag i morgen. Og da er det kremboller i hodet mitt. Men kanskje skal jeg bare hoppe over de…

 

Opp, hopp, finne kvister og rydde i hodet først.

 

Og det er GODT både med årstida og lørdagen.

Det er i alle fall sikkert.

 

 

 

4 kommentarer
    1. boller må en ikke ha,en kopp kaffe holder lenge,jeg synes det høres ut som att du trenger kvile,du har litt for mange må oppgaver,ikke bra det hvet du.Håper du finner roen og att dagen får en plan du kan trives med

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg