Oppstart

 

 

 

Plutselig helg. Eller nesten helg. Etter en dags innsats.

 

 

 

I går hadde jeg først dag  på jobb etter ferien, ikke så mange på kontoret – men høy aktivitet utenfor dørene. Hørte jeg.

Jeg fikk lest gjennom mailer, svart på noen og gjorde mitt beste for å få oversikt.

Åt lunsj ute i sola, der mange hadde funnet veien – med betryggende en meters avstand.

Fikk vite at at fasttelefonen legges ned og at en ikke kunne kopiere uten å ha en brikke. Folk var litt oppgitt over dårlig kommunikasjon. 

Det er nye tider.

Men en venner seg til.

Ble også fortalt det var intervju på gang med nye ansettelser.

Må vel inn i framtida for å vite hvordan alt blir.

 

Da jeg kom hjem var jeg dødstrøtt, tok fram en solstol, koka meg kaffe og smurte noen skiver. Etter å ha spist, sovna jeg.

 

 

 

 

Drømte hissig.

Det samme i natt; Var med hurtigruta, var å snakka med en jeg kjente da båten la til kai. Jeg skunda meg tilbake for å finne tinga mine og bilen. Trappa ned til der jeg hadde eiendelene var stengt fordi båten var framme, og jeg kunne ikke ta med meg noe av dette etter båten var lagt til kaia, sa de. Så da måtte tingene mine bli ettersendt. Ikke visste jeg av bilen min heller.

Altså, kaos.

 

 

Våkna til en varm dag med litt sol.

På timeplana sto det bibliotek, litt utpå dagen. Derfor skulle jeg hente mor for å besøke far på sykehjemmet først.

Foreldra mine bor øverst oppe i et bratt boligfelt. De siste dagene har det vært graving, lastebiler og vanskelig framkommelighet.

Så slik vet jeg ikke om det går an å komme fram om dagen.

 

I dag sto en riktig stor lastebil utenfor innkjørselen til huset deres. Passasjen forbi var ca. 40 cm med en dyp grøft på andre sida.

Mor må bruke krykke, så var spent på om vi klarte å komme forbi.

Det gikk heldigvis bra, og far ble glad. Da han fikk besøk.

 

Mens vi er der får jeg telefon.  Det viste seg det var flere steder det var graving om dagen.

Foran biblioteket!

Så det ble stengt fordi det var vanskelig for publikum å komme seg fram til døra, og plutselig hadde jeg fri.

 

I går kveld hadde jeg lagd kålruletter, for mange for meg. Derfor ble det spontant invitert til middag, mor ble med meg hjem.

Advarte henne mot rot, men hun mente hun takla det fint. Alt stoffet jeg har drevet å vaske har ikke fått noen plass. Men vurderer å bruke soverommet som jeg snart kan ta i bruk. Skal få satt inn en seng, men tenker på å kjøpe hyller for å legge stoffet i. Har også vurdert litt om jeg skal ta leiligheta i bruk til verksted, for orker ikke leie den ut nå. Har også vurdert Airbnb. 

 

Vi hadde en hyggelig middag sammen.

 

Og nå har jeg fri helt til tirsdag. Virkelig en laidback oppstart på jobb etter ferien. Sjøl om jeg fikk tatt noen jobbetelefoner i dag, ble dagen en fridag.

 

Ikke den verste oppstart dette. 

 

Utsikta fra huset til foreldra mine.

 

4 kommentarer
    1. hørtes ut som en perfekt oppstart spør du meg :=) kålruletter har jeg aldrig smakt,men sikkert godt,veiarbeid må til,men ikke kjekt når fremkomligheten blir dårlig,men dere fikk det til ,du får nyte dei ekstra fridagene godt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg