Orker ikke

 

 

 

 

 

Jeg orker ikke sutre. Jeg virkelig orker det ikke. 

 

 

 

Jeg er oppe til lunsj, må bare si den ble helt nydelig.

Laga meg bananpannekaker, før helga kjøpte jeg noe som het Hawaiskinke, så la på det sammen med majones.

Det smaker enormt godt.

Får håpe energien poper opp etterpå.

 

 

Jeg våkna etter fem timer søvn.

La meg med 38 grader i kroppen. Kom hjem fra mor og gikk rett til sengs.

I dag ringte jeg lege, kan ikke gå slik å hangle.

 

 

Arrangementet i helga er på gli.

Kanskje det er det som gjør meg syk -.

Skjønner ikke at ting jeg syns er så artig kan bli et så stort fjell av utfordring.

Og hodet mitt som spacer ut.

Tror jeg ønsker ferie fra meg sjøl.

 

 

Men må fortelle hva jeg gjorde på lørdagen, noe jeg har lyst til lenge.

Oppdaga jeg hadde melk som holdt på å gå ut.

Jeg slo melka i en kasserolle sammen med litt salt, behøvde ikke ta opp i edikk for å få melka til å skille seg. Silte massen og stappa den i en kopp og satte i kjøleskapet.

Simsalabim; ferskost.

Mysen tok jeg vare på og laga boller.

Har noe igjen som skal bli til brød.

Men takket være denne lite samarbeidsvillige kroppen min, skjer ingen ting i full fart.

Nå har jeg prøvd det og osten smakte godt.

Så dette skal prøves mer.

Dette er et ledd i både å ikke kaste noe, men også lage alt fra bunnen.

Slikt som dette er så artig.

 

 

Mat, mat, mat…

Helse og mat.

Akkurat nå skal jeg ikke skryte av helsa mi.

 

Strak skal jeg skru hodet mitt på plass, prøve å samle det godt og sette på bryteren med fokus i håp om at det må hjelpe. 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Artig å lage slike ting selv. 🙂 Banapannekaker har jeg ikke smakt, men kan tenke meg det er godt ja 🙂
      Det er så kjedelig å hangle sånn. Håper legen finner ut noe, så du kan få hjelp. God mandag, og nye uke Ingvild. Ikke minst, god bedring! Klem <3

      1. Veldig enkelt med pannekaka; ta en gaffel og mos en godt moden banan, bland i et egg og bland i havregryn slik at det blir en passe røre og steik.
        Takk, skal til legen i morgen. Klem <3

    2. Bananpannekaker er kjempegodt, og det bruker jeg lage også 😍

      Riktig god bedring ❤❤❤

      Selv var jeg først forkjølt, og så fikk jeg øvre luftveisinfeksjon. I dag var første dagen på trening, og det var supertgodt å være tilbake.

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Så enkelt å lage de og så greit når bananer begynner å bli for modne, da blir det pannekake 🙂
        Stemmer det, las om at du slit med luftveiene og skjønner det må være veldig godt å være i gang med trening.
        Takk, riktig fin uke til deg. Klem <3

    3. Takk for tips om osteproduksjon. Det må jeg prøve. Drikker ikke melk selv, men etter at barnebarn har vært her, blir det stående igjen noe på kartongen i kjøleskapet. Har faktisk litt nå…..

      1. Du er slik som meg du da, drikker heller ikke melk. Kjøper inn når barna er hjemme og om jeg kjøper melk til matlaging drar jeg på Kiwi, fordi de har melk som er mindre prosessert.
        Du må prøve å lage, veldig enkelt å lage ferskost 🙂

    4. Bananpannekaker eller lage ost selv, har jeg ikke prøvd meg på. Jeg har derimot laget eget smør, bare for å teste om det gikk ann. Fikk litt lyst til å teste ut bananpannekaker, for det hørtes godt ut 😉Klems 🤗

    5. føler virkelig med deg og den helsen din ,ønsker deg masse god bedring og hååper dett bare er noe som går foort over ,osten hørtes spennende uut ,kanskje du kan skrive mer om det når du er i bedre form ,litt mer oppskrift til oss som vil prøve

      1. Ja, helsen og jeg er litt uvenner om dagen :), men takk <3
        Kan prøve å lage et innlegg om osten, men det blir sannsynlig ikke før helga…litt masse som skal pakkes inn i dagene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg