På vei

 

 

I dag tar jeg en språklig sviitssj…. For å markere en forandring. En fersk en og kanskje ikke såå fersk. Men en forandring.

 

 

Slik kan det bli språklige skiftinger framover, fra nynorsk til bokmål og omvendt, men det må da gå bra for deg som kommer innom-. Håper jeg :).

 

For det skjer en vridning, det har gjort det over tid. Egentlig over flere år.

Og når en kan sitte på en haug å se tilbake, så er det godt men den oversikten.

 

For jeg legger merke til at jeg er mer på plass, jeg har de mer “riktige” reaksjonene. Slipper å dra med meg tankene hjem for å analysere alt i fillebitter, med en gråå følelse på innsiden.

Men her om kvelden var jeg igang med en slik øvelse likevel, jeg skvaldra i tankene, av ting jeg opplevde utfordrende.

Da tok jeg over med den STORE MEG, jeg sa: du er flink, klapp deg sjøl på skuldra og hold i rundt deg sjøl.

Så gjorde jeg det i tankene, og jeg kjente hvordan muskler slapp taket og jeg ble myk og god på innsiden. Og skvalderet stoppa.

 

Jeg har også skjønt at jeg har et barometer.

Når jeg blir irritert over folk som gjør ting annerledes enn meg, da er jeg egentlig for sliten. For jeg har ingenting med hvordan andre løser sine ting og tang.

Jeg har ansvar for meg sjøl.

Det er det ansvaret jeg har sett mer på. Har vært nødt til å se på.

For jeg kan ikke forvente noe, men jeg kan sette grensene.

 

Nå er jeg mer der.

Det skjer faktisk naturlig.

 

Angående det jeg skrev om i forrige innlegg, om kropp og krapyl. Jeg har funnet ut hvilket retning jeg tar med vekt og bevegelse. Jeg meldte meg inn i Vektklubben.

Har vært med der før og opplevde det fungerte.

Dagens frokost.

 

Og etter å ha tenkt i to år…….neeeiii, faktisk tre år….at jeg skal gå oftere til frisør, bestilte jeg meg pluuutselig time.

Så det er noe som skjer.

Noe som er deilig.

For jeg vil ha mer plass i livet mitt.

Jeg VIL!

Da blir det, og det er så bra. 

Slik på tampen :).

 

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg