Påske, vår, snø og vind

 

 

 

 

Disse dagene med ferie. Med gul fri, appelsin og lammelår. Denne påska er over. For dagene går fort. Uansett alt, vil jeg nesten påstå.

 

 

 

Hverdagen er tilbake. Har jeg ønsket mer fri, tja, si det…

Tror en innfinner seg meg slikt alt er.

 

Påska her hos meg har vært av det vindfulle slaget. Det har regna, sludda og blåst. Et hurlumhei av et vær.

Så nei, ingen appelsin i solhellinga.

 

 

Har begynt å evighetssymbolet.

 

 

Åttetallet.

 

Rundt huset og fjøset mens vind og snø piska oss i ansiktet, første dagen jeg gikk ruta med mellomste.

 

Dette var årets påsketur. Senere har jeg gått den daglig. En start på alt som kan være bra.

 

 

Påska inneholdt mye av slikt den skulle. Vi har spilt. Både yatzy og kortspill.

Og så har vi snakka, slik vi bruker.

Tv’n var ikke på på mens vi var flere hjemme.

Jentene med kjæresten sine.

 

 

Første påskedag var det maling av egg, slik tradisjonen tilsier. Men da egga havnet i vannet ble de grå.

 

foto:asbjørg

 

Så ved frokostbordet ble det malestund.

 

foto:ingrun

 

Ellers var det eggleiting innehuses i år.

For været, været i år skal ingen misunne oss. Tror nesten ikke jeg har opplevd en slik påske.

 

De aller første dagene var jeg forresten alene. Fikk bakt litt. Hørt på podkast og musikk.

Ikke lest. Øynene og brillene og slikt, er ikke på lag.

Jeg syns en så rolig og tilbakelent påske er godt.

Ikke noe mas.

Men du verden, den gikk fort.

 

Sjøl om snøen laver ned, så går det ubønnhørlig mot sommer. Jeg ønsker meg en lang vår der jeg kan nyte og glede meg over det meste.

Og sjøl om det føltes nesten umulig å starte hverdagen, gikk det greit.

Til og med en viss tåleevne over å ikke befinne meg helt i flytsonen. Når noen sier ja og andre nei, finne datoer for et felles …ja, få timer på uheldige tidspunkt som klokka åtte om morgenen, i Trondheim når en har en fastlagt plan sener på dagen som absolutt ikke er byen.

Men det bør gå, til tross for geografisk avstand.

Alt bør gå.

Og den tanken er uvurdelig, at ting går og ikke at det er problematisk-.

 

Håper våren fortsetter slik, at det går.

 

 

I dag har jeg satt i gang vasking av både klær og kopper, jeg har satt en brøddeig.

Det er også mye som ikke har skjedd.

Mye jeg burde ha gjort.

Noe jeg har brukt tid på i dag er å lese en del blogger, som førte til at jeg fikk lyst til å skrive et innlegg om det jeg tenkte rundt dette. Vet bare ikke om jeg får det til, så til så lenge får tanken ligge på modning.

Det kan bli et innlegg eller jeg kan også glemme hele greia. Ikke sikkert det har noe å si i sammenhengen…for den er stor.

 

Riktig fin dag.

 

 

14 kommentarer
    1. God morgen!

      Åttetallet – en flott tur hver dag 🙂

      Herlige bilder i innlegget ditt.

      Nå håper jeg at våren kommer både til deg og meg 😀 Her snør det tiddelibom…

      Lag deg en fin søndag 🙂

    2. Så hyggelige bilder fra påska. Koselig med påskeeggmaling. 🙂

      Evighetssymbolet, ja… At jeg ikke har tenkt på det før. Åtte er visstnok lykketallet mitt. Det må bety noe… 🙂

      1. Har du 8 som lykketall…ja, det må bety noe :D. Ja, vi hadde en hyggelig påske, men begynner å bli en stund siden. Går så fort disse dagene. <3

    3. Leste dette i påsken og skulle skrive en kommentar, men så langt kom jeg ikke. Ser ut som du hadde en finfin tid, selv med vind og rart vær. Her var det ganske så stille, for vi skulle ikke ha besøk, pluss at flere av mine satt i karantene. Ikke morsomt, men vi gjorde det beste ut av det. Det ble turer ut, maling av egg, kaker og marsipan. Så nå er det tilbake til hverdagen igjen med sunn mat og trim. Ikke alltid lett å være flink, men det går. Ha en vakker dag. Klemsiklem:)

      1. Så koselig at du å skriver i etterkant <3. Hadde en fin påske. Turde å ta i mot besøk, har vært så mye enklere her jeg bor, Viken er vel det verste fylket. Men ser du koste deg til tross for alt. Ja, det var denne hverdagen. Jeg er nok også nødd til å ta skjeen i en annen hånd, som det heter. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg