Plan for dagen

 

 

Ja da, jeg vet det. Halve dagen er gått. Og noe av dagen er begynt.

 

 

Slik som at dyra har fått mat; både katten, fuglene…men ikke hunden, det er sant. Han har fått tabletten sin og må vente med maten.

Jeg har tent opp i ovnen, kokt vann, tatt ut av oppvaskmaskina.

Så se det, dagen har begynt.

 

Yngste og jeg ble hengende fast i skjermen i gårkveld, det ble natt. Og når vi begynte en ny episode sa jeg, dette må være den siste. Da den var ferdig, sa jeg….ok, vi tar en til.

Ung og fri.

Hun er ung og begge har fri.

I kveld skal vi se resten.

Da skal vi også ha hatt besøk av montør som har montert ny turner, så da skal vi også kunne se tv.

Det er mange uker siden jeg kunne slå på tv’n. Men å se ting på data er helt greit det også. Får med seg noen nyheter og et og annet program på nrk.

 

Har også vindusvaskeplaner. Det er mildt, så bør gjøre det i dag. Kaldere senere i uka. Med vinduene følger også gardiner som må strykes og henges opp. Har hatt gardinfritt siden sommer, men nå kan det være godt å pakke seg inn.

 

Etter montøren er ferdig med sitt, blir det et besøk hos foreldra mine. Handla et par ting for de på lørdag, så det må de få levert. Far ville ha en askstøvsuger, den var det motor i – så blir spennende å se effekten av den.

Og ellers er planen å lage en smultringdeig også, vaske noen klær….og da tror jeg dagen har gått helt. Så da blir det resten av serien ut i de små timer.

Hva serien heter……var noe med kjærlighet, og så er den skikkelig ekkel. Yngste syns det er noe av det verste hun har sett. Alle foreldre burde sett denne, var en av hennes kommentar.

Så slik er denne dagen tenkt brukt.

Fri en hel uke til ende, ferie heter det visst.

Starta dagen med å gå igjennom jobbemailene, men det skal jeg slutte med.

For jeg er fri til å sitte oppe halve natta og se på serier.

I morgen reiser yngst og jeg skal sette inn julegiret, er plana.

 

Har du kommet langt i forberedelsene dine for jula foran?

 

4 kommentarer
    1. Ser ikke så ofte på serier..men når vi først gjør det er det lett å bli “revet med”og måtte se en episode til..hehe.. Vindusvask tror jeg drøyer til det er vår igjen..bare gutta som kommer hit i jula tror jeg..og di er jo ikke sååå nøye på sånt 🙂 Smultringer har jeg aldri laget selv..men det er veldig godt da … Ikke mye som skal gjøres her til jul..finne frem litt julepynt når desember starter..og så blir det å kjøpe inn mat og et par gaver i uka før julaften.. Kos deg med uka og førjulspusleri <3<3

      1. Så du skjønner det ble litt sent for oss, he, he :). Yngste hjalp til med vinduene, nå da hun var hjemme. Vet du, i år har jeg lyst til å lage en minimalistisk jul, men beholde stemningen. Takk, kos deg du også 🙂 <3.

    2. Oj… du er i gang 😊 Får du gjort alt av disse planene har du fortjent en laaang filmkveld😊
      Her har ikke julestria begynt enda. Må ta litt til helga😊

      1. Det meste ble gjort, men ikke riktig alt – tar det egentlig rolig :). Vi fikk sett serien ferdig, tankevekkende. Ja, til helga er det første advent <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg