Prakke å pakke

 

 

 

Skal jeg skrive eller kommentere her i kveld, eller skal jeg pakke.

 

 

 

 

Sent hjem er det veldig godt og synke ned i godstolen, bare synke og la tiden gååå…uten en tanke.

Forbruke en masse tid her, lese alle jeg bruker å lese og kommentere – helst alle.

 

Eller skal jeg skrive?

 

Sannsynlig kan jeg ikke bruke særlig tid her før på fredagskvelden.

Eller kanskje…

Men egentlig har jeg ikke tid.

 

Tid.

Tid..

Tid…

Tid…

 

Times…

 

 

Jeg likte Prince.

 

 

Men altså, jeg må pakke.

 

Bildet er tatt av Alexa fra Pixabay

 

Noen dager på farten.

 

Jeg har vegring mot å pakke.

Tror det er fra da barna var små.

Det var besteforeldrebesøk x2, det var ferier, det var…

 

Og jeg ville ha alt på stell, fra hårpynt, slips og sokker som sto i stil med klærne.

Og smykker.

Regntøy, varme vinterdresser og klær for varme dager, fortsatt huske på sokkene til spesielle antrekk, ullundertøy, luer og vanter.

 

Det var ikke måte på.

 

foto:tante jane-britt

 

Det var ikke slinger, for jeg ville ha stil…

 

Himmel!

 

Jeg blir helt svett og skjelven av å tenke på opplegget jeg kjørte.

 

 

Nå skal jeg bare pakke til meg, men jeg har stoppet å kjøpe tøy, så det jeg har begynner å bli oppbrukt.

Da må jeg dikte, det er slitsomt det også.

Men jeg må nok til pers.

Og jeg må antakelig til å fornye…

 

 

Syns du det er greit å pakke?

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg likte og liker fortsatt Prince 🙂 Men musikken ligger liksom lagret langt bak i harddisken… så når du kommer med TIMES så bare nikker jeg og tenker; ah prince ja 🙂
      Pakke… jeg pakker alltid for mye… pakker alt dette i tilfelle og rottefelle… antrekk og sko og ja… pakke er vanskelig men nødvendig av og til 😀 klem

      1. Hører heller ikke så mye på Prince i dag, et gammelt minne :).
        Jeg pakka for lite denne gangen, men gikk bra. Før pakka jeg for mye. Klem <3

    2. Ikke alltid like gøy å pakke. Til korte turer kan det være ok, men lange turer er ikke alltid like artig. Mye man ikke skal glemme og jeg har en evne til å ta med alt for mange sko!!!! Lykke til med ditt du får nok med deg det meste. God tur hvor hen du reiser. Klemsiklem:)

      1. Fikk med det meste, men den ekstra buksa hang igjen på stolen – så da ble det et nytt antrekk innkjøpt :). Var ikke så langt avgårde, bare Kristiansund – nærmeste byen. Men tre dager etter hverandre. Klem <3

    3. Pakking kan være noe herk.
      Særlig hvis man skal være borte en stund og man ikke riktig vet helt hva man trenger.
      Jeg pakker alltid for mye, men det er så kjedelig å komme frem og oppdage at man burde tatt med seg andre sko, jakke eller andre ting.
      Håper du får en fin tur.🤗🤩

      1. Du syns også det, ja :). Denne gangen var det en kort tur. Før pakka jeg også for mye, denne gangen for lite :). Turen ble fin, men utslått etterpå. <3

    4. Skjønner at et sånt opplegg kan henge litt i altså! Jeg har ikkeno særlig problemer med pakking – gjør det jo hver helg i bobilsesongen egentlig! Kan forstå at det er slitsomt – du må senke skuldrene og tenke at alt er bra nok! Klem <3

      1. Ja, du har nok god trening på pakking. Tror det er det å komme i gang som er det verste, når en først har funnet fram veska eller kofferten går det mer greit. Klem <3

    5. Jeg trodde jeg måtte pakke i dag, pga av sykdom i familien, men så var det “bare” korona, så da slipper jeg. Har alltid pakkelister, som jeg går etter, og det gjør pakkingen lettere. Men uansett blir det helt på tampen… 🙂

      1. Det er nok dette på «tampen» jeg også er for god på, utsetter til jeg må. Bra du slapp å pakke, tolker det som du har hatt en ubehagelig opplevelse, godt det var noe som vil gå over. Varm klem til deg <3

    6. Spørs hva man pakker til, en reise , da liker jeg å pakke men bruker alltid god tid på det, men om noen hadde bedt meg pakke til en sydentur i morgen kunne jeg pakket svært raskt😀 ut å kjøpe deg noe nytt og fint forresten!

      1. Du koser deg med å pakke, reisa begynner med pakkinga :). Tror faktisk en tur til varmere strøk vil ha gått fort for meg også…har gjort godt.
        Ja, må oppgradere garderoben nå. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg