Prat, råd og dåd

 

 

 

Søndag med «hummm» ut av høytaleren. Det lager ro i sjela.

 

 

 

 

Alle øvelser og riter er over.

Musikken står på, den jeg bruker når jeg utfører ritene.

Både limevann og Matcha teen er drukket.

Plenklipperen er henta under tak, for nå faller det regn igjen.

Temperaturen er likevel god, så dørene står åpne.

 

 

Har hatt en lang prat med mine døtrer.

Yngste skulle på jobb, hun hadde fått vite om en stygg hendelse. En annen stygg hendelse hadde skjedd med pusen til til kjæresten til sønnen, den hadde kommet inn med åpen buk. Så der ble det operasjon.

Mellomste hadde begynt å lese blogger og det ga henne mange tanker.

Sjøl fortalte jeg om plenklipperen, ting jeg ikke får unna meg og sikkert for lavt nivå av dopamin.

Begge jentene kom med råd, fine råd.

Det er fint å snakke når ting er i litt mindre indre balanse.

 

 

Nå er jeg framme ved maten. I dag forsvant siste svarte banan fra kjøkkenbenken.

Blanda med et egg og havregryn, har kjøpt meg glutenfrie, blir det gode pannekaker.

Jeg har en mage som en gedigen muffins, begynte å tenke glutentanker rundt fenomenet.

 

Men godt er det med Kesam, blåbær og eplebiter til, overstrødd med litt frisk basilikum.

Her er fra gårsdagen «frokost», da gikk nest siste svarte bananen til pannekaker, spist i solveggen.

 

Når jeg er ferdig, tenker jeg å ta turen inn til mor.

Tanken er en kort tur.

Bør få jobba med det uferdige materialet i kveld.

 

En dag er ikke lenge, sa mellomste i dag.

 

Hun er ikke tredve, men det føles slik for henne også.

Og det er nok dette med tid som gir meg tunge tanker om dagen.

 

 

Så tenker du nå at da bør jeg bruke tida godt, til glede og gode tanker... ja, så er jeg veldig enig med deg.

Derfor skal jeg gå ut med det i tankene, alt for langt kommet i år til å bruke opp tida til å sture og sutre. 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Huff da 😢 Får vondt langt inni hjerteroten av det du fortalte om katten 😢 Stakkars ❤❤❤

      Godt å få gode råd fra noen som kjenner en.

      Høres ut som du har en fin søndag, og håper været hos dere også er fint 😊

      Fine bilder, og jeg blir sulten av å se på dem.

      Ønsker deg en superfin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, følte det i magen da jeg fikk vite om det, men pusen kommer seg visst nok fort. Heldigvis <3.
        Fine å snakke med jenten, de er ærlige og de tenker.
        Her kom regn, men forsto at det var overskya i Trondheim i fag også. Håper søndagen din var nydelig, og ja, bananpannekaker meg bær og frukt er godt :).
        Klem <3

    2. EN dag er ikke lenge. Men samtidig synes jeg noen dager er skikkelig lange også, fordi jeg utnytter dem bra. I dag med nevøen min. Vasket et gulv har jeg også gjort. OG blogget 🙂 Snakk om lang dag 🙂 Grusomt med den katten 🙁

      1. Kanskje jeg utnytter de fleste dagen for dårlig, det tror jeg faktisk… Du fikk gjort masse i dag 😀
        Dem trodde pusen hadde falt ned på noe som hadde skåret den opp (10 cm lang flenge, det innom syntes).
        Men den var allerede på beina i gårkveld. Med kondomdrakt :).

    3. En dag er ikke lenge, og selv om dagene har like mange timer, føles de som forskjellig lengde.
      Litt tunge tanker her også, men prøver å leggene bort for det meste.
      Prøver få snakket med mine jeg også, og en har tid og ork til å snakke med mamma, den andre svarer på meldinger ihvertfall 😉
      Vi satt ute I formiddag, alle puter lagt på sofa og stoler, men b
      vi ble lurt, for plutselig måtte vi rydde alt inn før dagen var kommet midtveis. Yr.no hadde ikke sagtnoe om regn før i morra 😁😉 God søndagskveld. Klem 🥰

      1. Disse dagen dyker avgårde, akkurat som en våkner til en ny morgen i ett sett.
        Ja, vi må vel prøve å legge bort tankene når de blir for tunge. Det er ikke enkelt alltid, man vil så gjerne alt skal være bra. Med alle relasjoner.
        Trodde også det ble bedre været i dag enn det ble.
        Takk :). Håper du får en god natt og ikke minst en fin start på en ny uke.
        Klem <3

    4. Det er greit å ha noen å snakke med. Men er det triste ting som skjer, blir vi påvirket også. Men slik er livet. Ikke bare gledesdager…

    5. “Muffensmage”kan skyldes mange ting som du skrive kan gluten være en av det, men også melkeprodukter. Så kommer det seg ikke på bare gluten, så ville jeg kuttet ut alle melkeprodukter en stund, for å se om det kan ha en bedring. Hjelper ikke det heller, så har jeg enda flere muligheter på lur, men jeg skal ikke lesse over deg . Si fra om du trenger råd og hjelp, så gjør jeg det gjerne. Masse lykke til 💕

    6. Tusen takk for veldig fin kommentar som jeg ble glad over. Veldig glad for gode råd. I det siste har jeg både lest om tarmer og hjerne, om hvordan ting påvirker det meste.
      Ja, jeg må nok teste ut dette med mel, men så klart – det er ikke bare magen, har noe med kilo som jeg arbeider med også. Jeg har gått sakte ned, tror jeg har brukt ett år på 10 kilo, men nå skal jeg ned de neste.
      Fruktose kan vel også forårsake magefett har jeg lest. Egentlig tenkte jeg bare kunne kutte ut hvitt mel, men det er da gluten i alt melet – da ble jeg litt betenkt 🙂

    7. Nå fikk jeg vondt i hjertet av å høre om pusen som kom skadet inn, men så også kommentaren din om at det bedre ❤️. Da vi var barn, da var en dag lang da og så mye vi fikk gjort før kvelden kom. Nå er den nesten borte før man vet ordet av det. Nå har jeg akkurat kost meg med en veldig sen frokost, med jordbærskiver på brødet 🥰. Ønsker deg en fantastisk mandag, klems 🤗

      1. Det går heldigvis bra med pusen, sist jeg spurte, men ekkel historie.
        Ja, denne tiden er liksom bare å stå opp til og så er dagen over.
        Frokosten hørtes veldig god ut…jordbærskiver på brødet, det må jeg prøve :).
        Takk og riktig fin tirsdag. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg