Rakett-fritt

 

 

Siste dagen. I et helt år. Passende for oppgjør og drømmer.

 

 

 

For et par dager siden starta jeg med et innlegg.

Om året som har gått.

Og så la jeg alt til sides en stund.

Da jeg kom tilbake forsvant alt, for linken hadde stått for lenge inaktiv.

 

Så om det blir et oppgjør av året gjenstår å se.

Det blir i hvert fall ikke i dag.

 

 

Enda er det stille i huset.

Bare jeg som er oppe.

Godt med et stille hus.

Og godt med hus med mange folk.

 

Da jeg holdt på å skrive en gjennomgang av året, innlegget som forsvant, las jeg innlegg fra siste året.

Tenker det er noe en bør ta seg tid til.

Reflektere over sine egne ord.

Er det noe progresjon, ønsker man det eller er det greit.

Jeg bruker ikke å ha nyttårsforsett, men i år har jeg det.

Ett.

Ett nyttårsforsett.

Men lar det ligge i dag.

 

 

Dagens program er greit.

Snart er en gjeng på tur utover.

Mellomste, kjæresten hennes, sønnen og en venninne av jentene.

Yngste og kjæresten hennes sover ennå, de er allerede her.

Vi skal gjenta fjorårets nyttårsaften med å bruke leiligheta nede.

Folk har med seg instrument så tror det blir en del musikk.

Håper det.

Syns også det er så hyggelig at dem kommer hjem for å feire.

Har snakka om at vi kanskje skal gå ut å tenne bål.

 

Vi har rakett-fri.

 

En nyttårsaften på nittitallet gjorde det.

Vi sto og så ut over Trondheim, på all oppskyting og det var en ting det ligna på-.

Smella.

Jeg assosierte med krig og invasjon.

Senere er bevisstheta kommet om både kostnader og ikke minst dyra.

Ja, så slikt fører til rakett-fri feiring.

Men musikk skal vi ha, masse musikk.

Og mat.

Mat og drikke.

Passe mat og passe drikke.

 

Til slutt vil jeg takke for året.

Det som har vært.

Det har hatt innhold, kan ikke si noe annet.

 

Og takk til dere som leser bloggen min.

Jeg er glad for dere finnes, glad for orda dere deler.

Orda på deres egen blogg.

Glad for at jeg har blitt kjent med dere på blogg-vis.

Jeg syns dere er fine.

Gleder meg til nyttår og fortsettelsen av blogg-reisa.

Riktig godt nyttår til dere alle, håper kvelden blir nydelig for en og hver av dere.

 

Riktig godt nyttår!

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. God nyttårskveld til deg og dere! Høres ut som det ligger an til en hyggelig kveld 🙂
      Kanskje det innlegget forsvant ville spille deg et puss… Minne deg om at du ikke er helt ferdig med ting og tang i det gamle enda… 😉

      1. He, he, kan så være, jeg har i hvert fall ikke fått tak i det igjen :). Det ble en hyggelig kveld. Men nå tilbake til hverdagen, godt det og. <3

    2. Kos deg så masse med nyttårsfeiringen! Her er det stille – og ingen raketter…… har aldri likt det igrunn….! Godt nytt år til deg – klemmer <3

      1. Godt med stillhet, vi tok en nyttårsfeiring…nesten litt slik i din ånd :). Bålbrenning <3. Takk og godt nyttår, Margrethe. Klem <3

    3. Godt Nytt år!
      Jeg har ikke lest igjennom blogginnleggene min fra 2021 enda, og er litt usikker på om jeg skal gjøre det. Tror det får vente litt til senere i januar måned. Ble en stille og rolig nyttårsfeiring med katten på meg, og tåken som truet med å skjerme for fyrverkeriet her i Oslo forsvart utover ettermiddagen. Håper deres feiring også ble fin 🥰

      1. Takk, ja det ble en fin feiring, ikke så bråkete her heller. Vi var syv stykker. Faktisk regna det. Tenker din også ble koselig, deg og pusen <3. Det er ikke alltid man er i rett mood til å lese gjennom det en har vært i gjennom i løpet av året. Jeg har heller ikke fått skrevet resymeet for året som jeg tenkte, vet ikke om det blir. Nydelig januar til deg <3.

    4. Ja, godt å våkne til et stille hus , men også til hus med mange folk…
      Jeg starte også på årsinnlegg men måtte legge fra meg. Jeg liker å oppsummere ting som kan deles…
      Ja, det har i allefall som du sier hatt innhold. Takk til deg for alle innlegg du deler og godt nyttår til deg og dine

      1. Sier det samme til deg, takk for at du deler <3. Nå er igjen huset blitt tomt og jeg kan endelig lese og skrive mer om dere jeg følger jevnlig. Kanskje jeg får til sammendraget av året også :). <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg