Rart i mørket

 

 

 

Søndagskveld og mørkt. Kveld i huset mitt. Like før siste sommerdag går ut av historia.

 

 

De siste dagene har jeg vært lite hjemme.

Da jeg kjørte barna til Orkanger onsdagskvelden etter besøket og avskjed med boffen vår, ringer mor. Far hadde atter fått skuldra ut av ledd.

For tredje gang.

Han ble sendt med ambulanse til sykehuset.

I løpet av denne tida, første gangen var i februar 2019, andre gangen juni 2019, har mor også blitt eldre.

Så jeg valgte å kjøre hjem til henne da jeg kom hjem rundt midnatt.

 

Jeg har stort sett vært der, i dag kjørte jeg oss en tur.

I går var vi bedt på fødselsdag til naboen.

 

I kveld tok jeg turen hjem. Godt å være hjemme i kveld.

 

Far kommer sannsynlig hjem fra sykehuset i morgen, dvs. det blir et opphold på sykehjemmet først.

Ferien min er straks over.

To dager igjen.

Det har vært en heller rar ferie.

Med mye fortid, litt slik som tida har slått krøll på seg og landa i fortida.

 

Virkelig en rar tid.

 

Kanskje jeg skal skrive et innlegg om hvordan den siste tida har pekt tilbake.

Tenker kanskje den måtte det, før jeg kan gå videre. For plana med ferien var at jeg skulle ta fatt på neste kapitell. Sjøl om ingen ting av det jeg så for meg, ble.

 

Det har bare vært rart. 

 

 

12 kommentarer
    1. Denne sommeren har vært rar for mange. På forskjellige måter.
      Jeg håper det går bedre med faren din etterhvert også. Leit å måtte havne på sykehuset, men der fikk han nok god hjelp.
      Og nå når høsten melder innpass, så får vi nyte den årstiden også, etter beste evne. Skulle gjerne hatt litt mer sommer, men sånn blir det ikke i år.
      ♥♥

      1. Nei, nå må vi nok bare akseptere at sommeren er over. Den ble annerledes på mange måter. I dag kom far tilbake til kommunen, han får noen dager på sykehjem nå først. Høsten kan være veldig vakker den. Og så kommer en ny sommer om under et år :). <3

    2. ja sommeren har nok vært rar for mange i år,men jeg tenker det er godt det også :=) håper din far er bedre nå og att den skulderen nå holder seg på plass,høres ikke det slag godt ut att den driver og går ut av ledd slik

      1. Sommeren ble annerledes, så vi kommer nok til å huske denne. Ja, nå får vi håpe han slipper mer av at skulderen går ut av ledd. Trodde det var tredje gangen, men det var fjerde gang dette skjedde! Det er nok ikke godt, nei.

    3. Rart å tenke på at sommeren er over, og at i morgen skriver vi september. Høsten er jo også en kjempefin årstid med alle dens kjempefine farger i naturen, og ingenting er som en kjempefin høstdag hvor solstrålene speiler seg i vakre høstfarger 🙂

      God bedring til din far <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Den har gått fort, denne sommeren. Og det er sant, høsten er en vakker årstid. Takk for gode ønsker for far og ellers. Riktig god og fin uke til deg også <3.

    4. Så nydelig bilde<3 Ja nå blir det stadig mørkere kvelder.. syns akkurat jeg gikk å venta på sommeren jeg.. 🙂 Fint du kan være til støtte for foreldrene dine..men tøft når di blir slik at di trenger mye hjelp..man kan liksom ikke klare alt.. husk å ta vare på deg også da.. Leste om Boffen..leit, men bedre enn at han har store plager…Håper høste din går fra "rar" til..veeeeldig fin. Klem <3

      1. Takk. Det er fra en “tåre” jeg hadde i fjor. Prøvde å berge den gjennom vinteren, men lyktes ikke med det. Denne sommer forsvant nesten før en skjønte det var sommer. Det blir nok mer hjelp rundt foreldra mine etter hvert, men nå kunne jeg bidra litt ekstra. Ja, sørgelig med boffen, men han hadde det ikke godt lengre. Håper også høsten blir fin, men redd den kanskje ikke blir helt plan. Men jeg har en plan :D. Stor klem til deg <3.

    5. Noen ganger blir ingenting som en har sett for seg! Får håpe du likevel har fått kosa deg noe innimellom alt som er trist og spesielt! Gode klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg