Regn og påskeegg

 

 

 

Gule dager forbi. Tid. Med folk og sol og en tilbakevendende helse. Sakte, sakte. 

 

 

 

 

I dag regner det.

Ikke så ille det.

Ikke ille etter så mye sol.

Med ski under føttene har dette kunne vært drømmepåska.

Skia står trygt ett eller annet sted.

 

 

Og påska er så nærme en drøm en kan komme. Det er bare energien som har kunne vært litt bedre. Men den kommer seg.

Slik i midtveis av den tørninga jeg var igjennom, mens jeg målte temperaturen og den bare nesten var nede på normalen.

Det gikk flere dager, til slutt stoppa jeg å måle og det var et godt tegn, tenker jeg.

Det å stå rett opp og ned på et golv ble en kortvarig øvelse, i starten. Det susa og prikka i hodet og jeg skjønte verden fort kunne gå i svart.

Første dagen jeg følte et blaff av energi, guuu så deilig-.

Og slik jobber en seg framover.

 

 

Det har vært folk inn og ut siden sist søndag da yngste kom. Hun reiste opp igjen på onsdag, hun hadde en pub å stenge før hun dro videre til Oppdal.

Etter hvert kom de to eldste, begge i strålende humør. Den ene forelska og den andre fikk et oppdrag etter en audition.

I dag kommer det flere gjester.

Jeg har et lammelår jeg nesten er redd blir for lite, så får kanskje lage en forrett.

Vi blir seks til bords, en hendig, liten gruppe.

 

 

Det er påske, full påske.

Påskeegga er laga og skal etter hvert gjemmes.

Tror ikke det blir ute i år.

Regn og påskeegg er en dårlig kombo.

 

 

Framtida puster meg nok ikke i nakken, fortida kan ikke være bak, så den blåser meg nok litt spisst i ansiktet.

Prøver å koste følelsen unna, prøver bare å samle krefter for å gyve løs etter påska.

Sykdom og tidsfrister er ikke en noen bedre kombo enn påskeegg og regn.

Så stenger bare tanken ute så godt det lar seg gjøre.

Det er bare at tida etter påska vil fosse framover mot stormende vår og sommer.

Alt for lite plass til slikt.

Kunsten med å pakke passe inn i tida.

Kunne nyte og kose seg med alt.

Stress er ikke videre heldig.

 

 

Da jeg sto opp i dag var kjøkkenbenker rydda.

Veldig herlig syn.

Det er påskelørdag.

Må en tur til butikken.

Etter hvert.

Første gjesten kommer snart.

 

 

Riktig, riktig god påske, til dere alle, som orker…

Orker å følge å skrive og er der, til tross for min alldeles elendige blogging.

 

En   stor påskeklem.

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Så koselig å lese hva du holder på med i påska.🐣🐥 Godt at du kjenner på litt energi og har fine folk rundt deg.
      Ha en fortsatt fin påske!🐣🐥

    2. Jeg klarer å gjøre sånn akkurat passe i feriene 🙂 Liten titt utafor huset hver dag. Møte noen. Noen timer. Og så resten hjemme og slappe av 🙂

    3. ganske håpløs blogging på meg også :=) livet går forran bloggen ,godt du har fine folk rundt deg og deilig når ungene er så store att ho mor får stå opp ttil reint og ryddigt kjøkken ,kos deg masse resten av påsken

    4. God påske til deg og dine! Koselig med besøk. Vi får også det i dag…Men bare på vafler og kake. Vi var på hytta til unga og spiste påskelam i går…heldige vi ☺️
      Håper du kommer mer til hektene og får litt energi. God klem ❤️

    5. Tar tid å komme seg etter en slik tørn…, men godt helsen og formen er på vei oppover…
      og håper du har sjansen til å ikke måtte gyve løs, selv om tiden fosser frem…:) Du får det så godt sagt!
      Jeg kjenner at påsken min har vært passe med menneskelig kontakt , for jeg har ikke ønsket såp altfor mye siden jeg jobbet 5 netter i strekk. Men dagene er lysere og langt lengre enn for noen uker siden, og det er bare rett og slett vidunderlig!

    6. Ikke elendig blogging i det hele tatt, for det er livet dette. Det går opp og ned. Jeg har endelig hatt en påskehelg med frisk form og mange uteturer. I fjor hadde jeg korona, og årene før var vi jo mye hjemme på grunn av korona. Så godt når alt klaffer, endelig. Men du har da kost deg godt du også med dine, og det er gull. Nå håper jeg våren kommer med nye krefter og energi til deg. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg